Krijsende V-brakes: een oplossing!
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Ward #3
- Mountainbiker
Bij mij piepen de remmen niet echt maar ze maken meer een krassend geluid. de fiets is nochtans niet eens een maand oud en er is zeker geen zand tussen. Wat ik mij ook afvraag er is zo een groefje in de velg om te zien wanneer de velg versleten is,maar op den duur ga ja dan toch een opstaand randje op je remblokken krijgen??? Iemand een theorietje??
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
De eerste keer dat ik met mijnen Titanio ging rijden verschoot ik mij het zuur toen ik de voorrem gebruikte : jongens, wat een gekrijs !
Na het lezen van de tip van "JFK Senior" is het krijsen weg en hoor ik niks meer.
Ik vind dat we voor JFK zijne pa een standbeeld moeten oprichten !!!
Thanks
Na het lezen van de tip van "JFK Senior" is het krijsen weg en hoor ik niks meer.
Ik vind dat we voor JFK zijne pa een standbeeld moeten oprichten !!!
Thanks
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Amaai men kl.tensportyboy wrote:koop magura's, nooit geen rem- en piepproblemen meer.
Is wel iets duurder in aankoop men zen geld dubbel en dik waard
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
met de achterkant eerst tegen het wiel zoals jij zegt. Maar nu piepen ze totaal niet meer dus het nieuw zal er misschien afmoeten voordat hij stopt met piepen.JFK wrote:Hoe moeten ze schuin staan volgens Ritchey, zoals ik beweer dat ze moeten staan of beweert Ritchey dat ze gewoon schuin moeten staan?Van Cot wrote:wat dat schuin zetten tegen krijsen betreft, ritchey zegt ook dat ze zo moeten staan en dat hun blokken anti-krijs ontwerp hebben, dus zo gestoken, maar het rare was dat het de eerste 50KM precies ne fuitketel was, en daarna stilaan beginnen weg te gaan en nu compleet geluidloos.