Raadsels!!!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Jebus
Mountainbiker

Post by Jebus »

newbiker wrote:iets met mensenvlees dat smaakt als albatros? of hij heeft ooit mensenvlees gegeten en die smaak van de albatros deed hem eraan herinneren?

zal wel zoiets "vettigs" zijn
Je zit er dichtbij. (hint zijn vrouw is dood)
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

inderdaad, maar ik heb zo'n vermoeden dat jij de oplossing al eens gehoord had.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

vrouw dood,vrouw opgegeten maar is geen kanibaal
eet nu albatros
pleegt dan zelfmoord

maar kan de link niet maken tss mensenvlees en albatros

onbewust zijn vrouw opgegeten, want geen kanibaal

eet dan albatros, proeft dat vlees en is zo van zijn melk dat hij zelfmoord pleegt

heeft ooit vlees gegeten waarvan me,n zei dat het albatros was

nu eet hij echt albatros en proeft het verschil en pleegt zelfmoord

dus op de een of andere manier heeft hij zijn dode vrouw opgegeten terwijl hij dacht dt het albatros was, dan beseft hij dat het zijn vrouw moet geweest zijn en pleegt dan zelfmoord

heb al gezegd dat het vettig ging worden, ofwel heb ik "a sick mind" en moet ik dringend bij een psychiater langs
Last edited by davidS on Wed 27 Jun 2007 22:30, edited 1 time in total.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Max Power wrote:inderdaad, maar ik heb zo'n vermoeden dat jij de oplossing al eens gehoord had.
nee, nog nooit gehoord maar in het middelbaar een leraar frans gehad die het vrijdagse lesuur vrijhield voor raadsels met weinig gegevens waaruit we afleidingen moesten maken om tot de oplossing te komen

waren de fijnste uren op een heel schooljaar :-)
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

newbiker wrote:vrouw dood,vrouw opgegeten maar is geen kanibaal
eet nu albatros
pleegt dan zelfmoord

maar kan de link niet maken tss mensenvlees en albatros

onbewust zijn vrouw opgegeten, want geen kanibaal

eet dan albatros, proeft dat vlees en is zo van zijn melk dat hij zelfmoord pleegt

heeft ooit vlees gegeten waarvan me,n zei dat het albatros was

nu eet hij echt albatros en proeft het verschil en pleegt zelfmoord

dus op de een of andere manier heeft hij zijn dode vrouw opgegeten terwijl hij dacht dt het albatros was, dan beseft hij dat het zijn vrouw moet geweest zijn en pleegt dan zelfmoord

heb al gezegd dat het vettig ging worden, ofwel heb ik "a sick mind" en moet ik dringend bij een psychiater langs
dat is het eigenlijk zowat. Nu enkel nog de situatie uitzoeken waarbij hij zijn vrouw eet.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

deed me denken aan die peruviaanse rugby ploeg in de Andes, die aten ook doden op om te overleven maar die wisten het.
In dit geval kan ik geen reden vinden waarom hij zijn vrouw zou hebben opgegeten..

uit zijn reactie kan ik opmaken dat het zeker niet wist dat het zijn vrouw was die hij opat, maar dat het albatros was.

maar waarom at hij zijn vrouw op terwijl hij dacht dat het albatros was....en waar at hij zijn vrouw dan op

schipbreuk/vliegtuigramp/instorting: ok maar hij ist niet dat het zijn vrouw was, dus op 1 of andere manier dacht hij dat het albatros was...dus heeft iemand hem zijn vrouw opgevoederd terwijl diezelfde hem zei dat het albatros was

ben aan het gissen en redelijk moe aan het worden

nog een tip?
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Da ziet er hier allemaal nie simpel uit :-?

FF mijn duit in het zakje doen:
Bij zijn vorige bezoek aan dit restaurant was hij samen met zijn vrouw.
Vrouw gaat naar toilet, komt nimmer terug.
Man krijgt zijn eten (zijn vrouw) en ober zegt dat het albatros is.

Bij zijn volgende bezoek krijgt hij echt albatros en proeft het verschil.
Pleegt zelfmoord omdat hij niet eerder doorhad dat hij zijn vrouw aant opeten was ipv albatros.

Just a guess :-P

Grtz
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

newbiker wrote: schipbreuk/vliegtuigramp/instorting: ok maar hij ist niet dat het zijn vrouw was, dus op 1 of andere manier dacht hij dat het albatros was...dus heeft iemand hem zijn vrouw opgevoederd terwijl diezelfde hem zei dat het albatros was
bingo (schipbreuk)
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

geef het volledige verhaal eens? want ik zit ergens met een "missing link" om het verhaal te reconstrueren

ik zit met de gegevens: vrouw dood, man honger , eet haar op maar daar ontbreekt iets: hoe komt het dat hij haar opeet etrwijl hij niet weet dat zij het is?
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

een koppel huurt met enkele andere koppels een bootje om mee op reis te gaan, naar waar het lot hen brengt. Tijdens een storm raken ze in moeilijkheden en het bootje zinkt vlak voor een eiland. De drenkelingen weten zich allemaal tot op het droge te brengen, enkel de vrouw van één man is vermist. Er wordt aangenomen dat ze afgedreven is, en de koppels splitsen zich op, elk gaat langs één kant zoeken. Het lichaam van de vrouw wordt teruggevonden door het andere groepje, en er wordt besloten om haar op te eten, aangezien er op het eerste zicht niet veel voedsel te vinden is. Aangezien ze die man niet willen vertellen dat het zijn vrouw is, zeggen ze dat ze albatrossen hebben kunnen vangen, en dat ze daar wat kunnen van leven. Na een tijd worden ze door een andere boot opgepikt en naar huis gebracht. De man, die nog steeds denkt dat zijn vrouw vermist is neemt de draad van zijn leven weer op, en gaat naar een restaurant met exotische menu's om nog eens albatros te eten, bij wijze van herinnering. Van bij zijn eerste hap merkt hij dat de smaak totaal verschillend is van het geen hij toen at. Hij besefte onmiddellijk dat hij toen zijn vrouw had opgegeten, kon daar niet mee leven en schoot zich door het hoofd.
Post Reply