18/03/2007 Raid du Sart Tilman

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Deze zondag mijne eerste chrono rijden. Ik ga opt gemakske beginnen en voor de 45km gaan. Ben bovendien ook ne grote jongen met mijn 93kg. Ik ben eens benieuwd :wink:
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

pvandebe wrote:
Ramboke wrote:
jo wrote:, rij ik iedereen naar huis of wordt het achtervolgen geblazen .
Bij mij zal dat duidelijk het 2de zijn vrees ik, als ge vorige week griep hebt gehad en nog wat aan den platte zit dan gaat het geene vette worden vrees ik :roll: ... Maar toch lijkt het mij een leuk tochtje te worden!!
Juist wel, ge hebt u ne keer goed kunnen zuiveren en nu nog koolhydraten laden en ge schiet als een bom weg ;)
Awel, dat ga ik eens proberen seh, ik hou u op de hoogte!! :lol:
swelke
Mountainbiker

Post by swelke »

hoe lang zou da rijden zijn van de kust ??? kzie die nl ook zitten
parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

Ik heb nog plaats voor 1 biker + fiets. Moest er iemand zin hebben om mee te rijden, laat het gerust weten. Ik woon in Zoersel maar wil gerust ergens onderweg afspreken ofzo.
zombie
Mountainbiker

Post by zombie »

kan je voor de chrono starten wanneer je wilt of is dat een vast tijdstip
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ja, tot 10 uur
XLS
Mountainbiker

Post by XLS »

Voor mij ook de vraag "zijn er mensen die al ervaring hebben met deze wedstrijd?"

Had gedacht ook van mee te doen met de wedstrijd die om 8:30 start.

Gaat dit exact over hetzelfde parcour als de chrono - tourtocht? Is dit dan allemaal door elkaar, als ik zie naar het aantal deelnemers van vorig jaar, is dit dan geen warboel, opstroppingen, oversteken van drukke wegen, duidelijk wegwijzers, splitsingen ...?

Hoe zit het met bevoorrading tijdens de wedstrijd, zelf voor zorgen of staat men op bepaalde plaatsen bv. met drinken dat je rechtstreeks kan meenemen, ...
dtf
Mountainbiker

Post by dtf »

Verleden jaar viel de drukte heel goed mee,met het weer dat ze daar voorspellen zullen er nog wel wat afhaken,zodat het zeker niet te druk zal zijn.
Laat de rappere passeren,en hou het veilige voor de tragere,dan heb je nooit problemen.
Volgens de site is er elke 12.5km een bevoorrading.
Ik heb verleden jaar het brevet 45km gedaan en dat is heel goed meegevallen.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

XLS wrote:Voor mij ook de vraag "zijn er mensen die al ervaring hebben met deze wedstrijd?"

Had gedacht ook van mee te doen met de wedstrijd die om 8:30 start.

Gaat dit exact over hetzelfde parcour als de chrono - tourtocht? Is dit dan allemaal door elkaar, als ik zie naar het aantal deelnemers van vorig jaar, is dit dan geen warboel, opstroppingen, oversteken van drukke wegen, duidelijk wegwijzers, splitsingen ...?

Hoe zit het met bevoorrading tijdens de wedstrijd, zelf voor zorgen of staat men op bepaalde plaatsen bv. met drinken dat je rechtstreeks kan meenemen, ...
alle tochten lopen over hetzelfde parkoers!!!! Je moet weten dat dit eigelijk geen wedstrijd is, enkel je tijd wordt opgenomen. Je rijdt dus NIET over een afgesloten circuit, maar je moet je aan de verkeersregels houden!! Soms is inhouden voor een tragere biker hoort erbij.

't is maar voor de fun hé

:wink:
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ik heb geen ervaring met de wedstrijd maar die gaat wel over hetzelfde parcours als de chrono/toerrijders. Vaak zullen er bij kruispunten (waarvan er niet veel zullen zijn) signaleurs staan om het verkeer tegen te houden. Verder is het ook weer niet zo'n massa toestand hoor! Ik weet niet hoeveel deelnemers er waren vorig jaar maar misschien moet je eens op de site kijken naar de uitslagen van vorig jaar, dan krijg je een beter idee. Zoals hier al eerder werd gezegd, ze voorspellen geen goed weer, waardoor het ook wel wat rustiger wordt.
Post Reply