Pijnlijke tepel(s) na het fietsen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
JACKO
Mountainbiker

Post by JACKO »

In de apotheek 'Meloline' , in de volksmond beter gekend als 'karrenvet'. Probleem zo van de weg, spreek uit ervaring.
(Heb je niet eens een Barret voor nodig om aan te bengen, gewoon trage ronddraaiende beweging aanbrengen en genieten...) :bounce:
BTW: Iemand kennis van 'tepelharing' ?
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

Beny wrote:ik plak mijn tepels af met "Mefix"
= tape, zacht en elastisch, met hoge luchtdoorlaatbaarheid
een rolletje van 2,5cm x 10 meter
knip daar telkens ongeveer 2,5cm vanaf opdat ik een vierkantje bekom

daar kan ik dus 200x mee gaan fietsen

onder de douche met warm water lost de lijm op, en krijg je dat er pijnloos vanaf

dit werd bij ons vroeger vrij veel gebruikt in de atletiek (marathonlopers)
Die Mefix tape doet inderdaad wonderen.

Ik zag hier wat hoger in de topic het gebruik staan van plakkers om eksterogen e.d. te verwijderen: er bestaat daar een alternatief voor. In elke doe-het-zelf zaak kan je vilten onderzettertjes vinden met gaatjes om onder stoelpoten e.d aan te brengen, deze kan je middels kruiselings geplaatste Mefix tape aanbrengen op de cruciale plaatsen. Het gaat hier om een doorproefd loperstruukje hé, succes gegarandeerd, vooral voor vrouwen wil dit wel eens de ultieme oplossing zijn voor als smeerseltjes en consoorten niet afdoende soelaas bieden.
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Ik had daar vroeger ook last van, en dan vooral in de zomer (zweet!!!).
Sinds ik onderlijfkes draag, gemaakt van microvezels, en dat dan wel ONDER de bretellen van mijn wielerbroek, heb ik er totaal geen last meer van.
Die dingen laten sneller het zweet door naar buiten, terwijl katoen het zweet vasthoudt.
Misschien lukt het zo wel.
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

:off: Doet mij allemaal herinneren aan vkantie-ervaring :tijdens fietsvakantie in Frankrijk waarbij ik een 100tal km daags fietste (tijdens hittegolf dan nog) had ik ook last van gelijkaardig probleem !Witte pleisters erop in kruisvorm ;door de hitte kreeg ik het te warm en fietste verder in "ontbloot bovenlijf" ...duurde een eindje voor ik door had waarom al die Fransen mij raar aankeken :was vergeten pleisters te verwijderen #-o was waarschijnelijk mooi zicht , Gekke Belg met 2 witte kruisjes ter hoogte van tepels :oops: op fiets bij 40° #-o
Stuntman
Mountainbiker

Post by Stuntman »

Ik gebruik nu al een paar weken vaseline en moet zeggen dat ik er bijna geen last meer van heb!

Bedankt voor de tips!!!!
Stuntman
Mountainbiker

Post by Stuntman »

Ik gebruik nu al een paar weken vaseline en moet zeggen dat ik er bijna geen last meer van heb!

Bedankt voor de tips!!!!
Stuntman
Mountainbiker

Post by Stuntman »

Bedankt voor de tips!!!!
mtb grietje

Post by mtb grietje »

tailspin wrote:Het gaat hier om een doorproefd loperstruukje hé, succes gegarandeerd, vooral voor vrouwen wil dit wel eens de ultieme oplossing zijn voor als smeerseltjes en consoorten niet afdoende soelaas bieden.
Bij mijn weten hebben vrouwen hier minder vaak last van, temeer omdat wij eerst nog een beha of sporttopje aanhebben he, voor de broek. Meer en meer vrouwenbroeken hebben btw ook geen bretels meer (zomer) en bretels die tussen de borsten doorlopen (winter). Hier is het niet zozeer het schuren wel soms het spannen van de bretellekes dat lastig doet, maar da's dus verholpen zonder of tussendoorbretels :)
Post Reply