Behoud offroad

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Queef
Mountainbiker

Post by Queef »

pvandebe wrote:Idd

Fietsen is tenminste nog iets natuurlijks. Geen dingen met motoren offroad !

Edit : En ook onroad !
That's the spirit!
Allen terug met paard en kar! :lol:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ja, maar niet op een single-track ;)

'k Kwam van 't weekend nog een paar paardjes tegen - met mensen erop. Remmen dichtgeknepen, benen stil gehouden en er heel langzaam aan de verste kant van de weg langsgebold. Ge moet die ook niet doen verschieten èh. En zre konden dat héél goed appreciëren...
Arez
Mountainbiker

Post by Arez »

Hoeveel paarden kom je tegen wanneer je gaat mountainbiken ?

Ik in alle geval niet zo veel dus zie ik geen reden om te klagen.

eventjes rustig en met respect passeren en ge hebt een prachtjob gedaan voor de mountainbike sport die door sommige cowboys de grond word ingeboord...
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ik vind de motocross en endurance een mooie sport maar in ons bescheiden bosgebied moeten er toch wel beperkingen opgesteld worden.
Spijtig voor de liefhebbers dat er weinig mogelijkheden zijn binnen ons grensgebied maar ik denk wel dat de verschillende overheden zo goed mogelijk hun best doen om hetgeen toelaatbaar is te verwezelijken.

Petities omtrend zoiets zijn meestal ondertekend door mensen met een paardenbril op zowel pro als contra. Nu leven we wel in het lekkerland wat compromissen betreft maar ik denk dat een petitie ten gunste van de motorrijder eerder een slag zal zijn in hun eigen gezicht.
Als de motor wordt toegelaten in het bos is dit alleen maar ten nadele van de mountainbiker. De rust wordt namelijk ingeperkt en dat is juist één van de grootste redenen dat mensen voor deze sport kiezen. Een ander deel is wat competitiever ingesteld en wil ongestoord liefst zo snel mogelijk de singletracks afscheuren. Als ze daar dan nog moeten stoppen om niet overhoop gereden te worden door een motor is de tolerante gedrag die hij misschien had tegenover deze mensen snel verdwenen.
Ik heb nu maar enkele nadelen opgesomt maar daar staat tov. dat er geen voordelen zijn. Ik kan er toch geen enkel opnoemen.

Plaats misschien eens een poll in uw eerste post (voor/tegen) en je zal wel snel weten hoe een mtb'er tov motocross staat. :wink:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Geef iedereen de kans en plaats om zijn ding te doen aub. Geef crossers en 4X4 rijders eindelijk eens een (evt afgebakend) terrein om hun zin te doen. En geen commerciëel park of circuit waar je 125€ per dag moet dokken (zonder onkosten) om je uit te leven #-o
Maar er moet dan ook VEEL solidariteit zijn hé, en dat is nu eenmaal niet iets waar de meesten bepaald sterk in zijn...
Ik ben ook tegen alle gemotoriseerden die ons rond de oren vliegen in de bossen, maar hoe zou je zelf zijn als je niks en nergens meer mag :-?
Vroeger reed ik ook 4X4 en ik heb ook gecrosst, er wordt zeker rekening gehouden met andere bosgebruikers, maar samen gaat het natuurlijk niet echt goed :roll:
't Is altijd hetzelfde; Wandelaars vs MTBers vs Crossers vs 4x4ridders :-?
Wij MTBers zijn toch ook op ons tenen getrapt als ze een stuk bos verbieden, net hetzelfde voor de crossers die soms al op hunnen moto scheurden toen wij nog in de pampers lagen.
Leven en laten leven mijn gedacht...Iedereen is altijd fout bezig behalve ons eigen persooontje, nietwaar?
Eerst eens in eigen boezem zien, dan oordelen over anderen is meestal verstandig.
Ik ben er van overtuigd dat de meeste ongevallen in het bos hadden kunnen vermeden worden als beide partijen zich een beetje toleranter zouden opstellen. Maar nee hoor...
De wandelaar; Ik ga niet aan de kant want dat is hier een bospad
De fietser; Ik ga niet aan de kant want hier mag men niet met de motor rijden (denkt hij zeker te weten)
De motorrijder/4X4er: Ik ga niet aan de kant want hij maakt toch geen kans
Enz enz enzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..... =;
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

@ Flip FSR: Dat is mooi gezegd =D> .

Waarom denken jullie dat er de laatste tijden zoveel "incidenten" zijn met quads of enduro's op bloso route's ? Omdat deze mensen nergens anders meer terecht kunnen om hun hobby uit te oefenen. Geef hen iets zoals "onze" bloso route's en het probleem gaat voor 99 % verdwenen zijn.

En het cross parcours in grobbendonk is verboden voor quads en enduro's, dit terrein is eigendom van de scheepvaart en als je je daar op begeeft ben je dus ook (weeral) strafbaar, hetzelfde voor het cross parcours op het fort in Koningshooikt. Prachtig parcours, maar je mag er wel niet op met een quad #-o .

Ik vind dat er hier héél egoïstisch gereageerd wordt, ik ben is benieuwd als ze morgen alle bossen en bloso route's zouden sluiten voor de mountainbikers hoeveel er hier braafjes met hun mtb op den asfalt gaan rijden ('t zullen er véél zijn :^o ).
En dan kunnen ze op wandel fora gaan zagen en klagen over die vervloekte bikers die steeds illegaal in "hun" bos rondscheuren.

Deze houding valt mij hier érg tegen, ik kan alleen maar beschaamd zijn over de tolerantie van mijn collega mountainbikers :oops: .
Arez
Mountainbiker

Post by Arez »

Rikske wrote:@ Flip FSR: Dat is mooi gezegd =D> .

Waarom denken jullie dat er de laatste tijden zoveel "incidenten" zijn met quads of enduro's op bloso route's ? Omdat deze mensen nergens anders meer terecht kunnen om hun hobby uit te oefenen. Geef hen iets zoals "onze" bloso route's en het probleem gaat voor 99 % verdwenen zijn.
.
Feit !
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Heeft niks met tolerantie te maken Rikske.

Beeld je in : een rustig bos met zijn habitat.

Laat daar een wandelaar doorlopen.
Laat daar een MTB'er of een fietscrosser doorrijden.
Laat daar nu een QUAD doorrijden.

Zie je 't voor je ?

Nee ?

Laat er een groep wandelaars doorlopen.
Laat er een groep MTB'ers doorrijden.
Laat er een groep QUADS doorrijden.

En dan kom jij achter die groep QUADS om je trackje af te werken. Lekker.

QUADS en andere gemotoriseerde dingen horen niet thuis in het bos, ze horen thuis op terreinen. Die mogen voor m'n part hectaren beslaan, met een bos er middenin. Maar ze moeten enkel en alleen voor hun zijn. Motoren en ZWAKKE weggebruikers gaan niet samen. Soms wel, maar dan weet je ook dat je je tussen motoren, al dan niet met veel blik errond begeeft. Zij die gaan werken met de fiets weten wel waar 'k over spreek.

Ik vind het ook dikke shit dat ze de motorcrossers en dergelijke hun terreinen hebben afgenomen omwille van de zogenaamde geluidsoverlast (idd, mij vond je daar ooit ook, maar dan met de fiets, prachtige dingen) maar da's de fout van die onnozele zogenaamde GROENEN.

Dus : geef hun hun terreinen terug of richt een privé-terrein in. Zeker dat ze dat binnen de kortste keren zullen proberen te sluiten, maar dan moet de volgende maar ermee beginnen.

En 'k zou er ook niet vies van zijn moesten ze alle bossen voor ons sluiten. 'k Zou direct een weide opkopen (als 'k het geld heb) en er een privé mtb terrein van maken en die publiek stellen. Toen ik een klein manneke was en toen we nog allemaal op straat speelden (ziet ge nu nog kinderen op straat 's avonds ???) toen hadden we ook onze terreinen. 'k Heb me jaaaaaaaren geamuseerd in een bosje in de buurt van hooguit een halve hectare. Puur singletrack met veel bomen en heel af en toe een strook om voorbij te steken. Tot één of andere #@]$ het opkocht, de bomen ontwortelde en er z'n huis opzette. 't Zou jij kunnen zijn Rikske.

Allé, 'k wil maar zeggen : chillen man.
ruuducati
Mountainbiker
Location: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Post by ruuducati »

Dat wij mtbikers dankbaar gebruik kunnen en mogen maken van heel wat bloso-routes zal z'n redenen wel hebben.
Dat 4X4, enduro en quad-rijders heel wat minder legale off-road-rij- mogelijkheden hebben zal OOK z'n redenen wel hebben.

Tolerantie... het grote modewoord maar ook tolerantie heeft z'n grenzen en beperkingen. Lang leve het gezond verstand zou ik zeggen.

Gemotoriseerde sporten in de ongerepte vrije natuur.... da's iets uit reclamefilmpjes, dat verkoopt, maar de dag van vandaag kunt ge daar in ons kleine belgenlandje niet meer mee afkomen.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

MTB op een afgesloten technisch toertje is wel eens een leuke afwisseling, maar het is voor mij niet waarvoor ik met de MTB rijd!
En, dat is het gevoel van de endurorijders, de quad rijders, 4X4 rijders,...

En, laten we eerlijk zijn, er zijn meer dan voldoende plaatsen waar een motto geen milieuschade zou veroorzaken! Stroken langs autowegen bvb.

Er is voor mij ook geen sprake van onbeperkt rondcrossen, maar van een paar stroken/ gebieden toegankelijk maken (eventueel periode gebonden) voor voertuigen die conform de (te verstrengen) milieunormen!
Geen extra lawaaierige machines, geen lekkende tanks...
Als er dan cowboys zijn die zich niet aan de regels houden... speelgoed afpakken!
Post Reply