Vakantie Ardèche

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ivo wrote:
Streets wrote:
ivo wrote: verfmarkeringen (type GR) daarentegen in overvloed.
das juist, je rijdt dan ook regelmatig verloren op die dingen

Strees
Ik had bijna een overeenkomst met de SI Vögué om in de omgeving MTB paden te gaan uitpijlen. Zij wilden het materiaal ter beschikking stellen als ik de routes zou voorbereiden en de pijlen uithangen.
Ben nog net op tijd terug bij mijn zinnen gekomen en het project afgeblazen :oops:
alla da zou toch schitterend geweest zijn.
waarom niet, ik ken daar nog een fervente wandelaar die in vogué woont
die wil daar zeker aan meewerken

streets
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Ik heb daarnet telefonisch contact gehad met de eigenares van het huisje dat we ginder gaan huren. Ze rijdt zelf met de mountainbike =D> . Van toeval gesproken...
Ze zal mij daar de nodige uitleg verschaffen om ter plaatse met de bike tochtjes te doen. Ze zal er wel de mooie stukken kennen aangezien ze daar ook woont.

Ik moet me dus nergens geen zorgen meer over maken...

Greetz
Steve :wink:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ivo wrote:
Streets wrote:
ivo wrote:Met stafkaart rijden is niet te doen, zeker niet in augustus. Je rijdt voortdurend tussen de groene eiken en de maquis (windstil dus) in een temperatuur tussen 30 en 40°. Om de 50-100 meter heb je bovendien een of meerdere splitsingen van de paden. Binnen de korste keren is je kaart zeiknat en onleesbaar van het zweet dat vanonder je helm loopt (en die is daar onontbeerlijk, de ondergrond is losse scherpe kalksteen.
Zweet is het probleem
op tijd vertrekken en op tijd opstaan zodat je tegen 13u terug op terras kan zitten genieten van een ricard.
De VLIEGEN zijn er ok een gevolg van, en die blijven rond u cirkelen. 100den.

Voor te paden, ik rij op gevoel en neem altijd het leukste. Je ziet wel waar je tercht komt en hoe nadien kan terugrijden, eventueel via de weg.
Dat kan soms wat extra km als gevolg hebben :oops: :oops:

Streets

@ ivo. zit jij nog eens in den archeche, kwestie van eens af te spreken om uwe GPS eens aan een intsensiever onderzoek te onderwerpen.
(En nadien eens naar de wijnboer te gaan :wink: :wink: :wink: )
Zoals gezegd niet in juni wegens verplichtingen in Kreta.
Maar mijne maat Willy (je kent hem wel ,was toen bij mij toen we uw terras onveilig gemaakt hebben) is daar in juni. Maar daar ben je natuurlijk niets mee met die straatjeannet :-D :oops:
Van vliegen en muggen heb ik eigenlijk daar nog nooit last gehad.
Zeg maar tegen de willy dat hem maar binnenspringt, misschien kunnen we toch samen enen gaan drinken, of ene fietspoging wagen, dan volg ik wel met de MTB
(nu is mijn fusiek al dubbel zo goe :drunk: )

Streets
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Streets wrote:
ivo wrote:
Streets wrote: das juist, je rijdt dan ook regelmatig verloren op die dingen

Strees
Ik had bijna een overeenkomst met de SI Vögué om in de omgeving MTB paden te gaan uitpijlen. Zij wilden het materiaal ter beschikking stellen als ik de routes zou voorbereiden en de pijlen uithangen.
Ben nog net op tijd terug bij mijn zinnen gekomen en het project afgeblazen :oops:
alla da zou toch schitterend geweest zijn.
waarom niet, ik ken daar nog een fervente wandelaar die in vogué woont
die wil daar zeker aan meewerken

streets
Kan goed zijn maar ik zeker niet.
Als ik zie wat er hier tegenwoordig allemaal op TT's loos is heb ik nog eens goed nagedacht. Het is daar nu lekker rustig en de meeste paden zijn nog onondekt door de massa. En dat hou ik liever zo nog een tijdje.
Anders heb je daar binnen de korste keren van die MTB autostrades voor uw deur :roll: .
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

je hebt misschien gelijk
het geluk van het zelf te ontdekken is er ook nog.
met wat tijd (een korte vakantie aldaar) kan je zelf ook wel wat leuke dingen ontdekken door het zelf uit te proberen.

Ik liet mij weer meeslepen

Streets
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

risico zit er dik in...

De paadjes die ik ken in den dardeche slaan zowat alles wat er in de ardennen te beleven valt. Als dit echt gekend zou zijn, amajnie. Vuurwerk tot en met.

Aan de ene kant vind ik het soms jammer dat men me niet gelooft, aan de andere kant, tja, ze doen maar. Ik tel de dagen nu al af tot aan de paasvakantie...

Maar pas op, wat de ene graag doet, is niet wat de andere graag doet. Iemand van de club was er onlangs een week. Drie honderd meter is hij offroad gegaan, en dan is hij er al mee gestopt. De rest van de week op de baan gereden. En dan maar lachen met mijn Spider dat die er zogezegd als een wrak uitziet. Tja, een fiets waar offroad gereden mee is op de zware stukken van de Ardechepaden, daar kunde geen modeshow meer mee lopen. Das zeker da.
Special Eyes friend
Mountainbiker

Post by Special Eyes friend »

pro team wrote:Het beste is dus blijkbaar met een gps. Probleem is, ik heb gene gps.

Inderdaad misschien eens proberen om met iemand samen te rijden die daar dan ook op vakantie is.

Allesinds bedankt voor de info.

Greetz
Steve :wink:
Je kunt altijd een gps huren. http://www.gpscenter.be/html/gps_verhuur.html

Ik was er vorige zomer 3 weken. Had op voorhand de trcks gedownload.
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Eene huren,dat klinkt aanlokkelijk,maar welke ?? Ik zit ook in aug. in Ardeche.Iemand tips? Iegienie?? My fine dude...spiderman. :lol:
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

christmtb wrote:Eene huren,dat klinkt aanlokkelijk,maar welke ?? Ik zit ook in aug. in Ardeche.Iemand tips? Iegienie?? My fine dude...spiderman. :lol:
Je moet dan nog aan plaatselijke routes zien te geraken die je op de gps kan zetten? Of heb ik da verkeerd voor?

greetz
Steve #-o
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Denk het ook,dat is héél nieuw voor mij.Ik ben meestal met een kaart onderweg.Zou het ginder toch graag eens met een gps doen.
Post Reply