21/01/07 Werchter
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
jaro
- Mountainbiker
Bedoeling was om 48 km te rijden, maar ook ik stond na 30 en een beetje km terug aan het vertrek. Zal waarschijnlijk aan mij liggen en ergens eens plakske niet gezien.
De tocht was onder deze omstandigheden prima. Redelijk moddergehalte doch overal probleemloos berijdbaar met enkele venijnige klim- en afdalingen.
Achteraf nog een goed pintje en dan thuis de blauwe bloso nog eens gaan doen en zo toch voldoende km bij elkaar gereden.
Tot de volgende.
Jaro.
De tocht was onder deze omstandigheden prima. Redelijk moddergehalte doch overal probleemloos berijdbaar met enkele venijnige klim- en afdalingen.
Achteraf nog een goed pintje en dan thuis de blauwe bloso nog eens gaan doen en zo toch voldoende km bij elkaar gereden.
Tot de volgende.
Jaro.
- Murdock
- Mountainbiker
- Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29
Greenbikers met 16 aan de start vanmorgen. Allemaal de grootste afstand gereden, voorzien 48, uiteindelijk ongeveer 45 km gebold. Tweede splitsing idd. moeilijk te zien, bord was door de wind dwars geblazen - vermits we met velen waren, was de kans groot dat iemand het had gezien. Over 't algemeen een toffe tocht, moddergehalte viel gezien de omstandigheden nog best mee. Toch voor ons eerder een middelmatige tocht : parcours OK, accomodatie zwak (kantine te klein en amper warm water in de douches), bepijling OK (wij hebben geen problemen gehad), bevoorrading OK, maar al na 1/3 van de totale afstand, afspuitstand niet gebruikt vanwege veeeeeel te lange rij wachtenden.
- gettah
- Mountainbiker
Vandaag weer met een bende ( Sasbaajkers ) naar Werchter gereden om hun toerken te bollen. Bij aankomst was er amper volk en toen het water met bakken uit de hemel begon te vallen dachten we er even aan om er een kaartvoormiddag van te maken in de kantinne.
Uiteindelijk toch vertrokken via het bekende parcours. De afpijling was goed, enkel de splitsingen waren onduidelijk aangegeven. De tocht zelf vind ik wel de moeite, ik bol graag in deze streek. Zoals elk jaar toch geprobeerd om er het tempo in te houden en ondanks de modder was het parcours goed berijdbaar. Zelfs de modderklim naar " het beeld " viel goed te doen!
Douches waren simpel, maar er was tenminste warm water
Tot volgend jaar !
Uiteindelijk toch vertrokken via het bekende parcours. De afpijling was goed, enkel de splitsingen waren onduidelijk aangegeven. De tocht zelf vind ik wel de moeite, ik bol graag in deze streek. Zoals elk jaar toch geprobeerd om er het tempo in te houden en ondanks de modder was het parcours goed berijdbaar. Zelfs de modderklim naar " het beeld " viel goed te doen!
Douches waren simpel, maar er was tenminste warm water
Tot volgend jaar !
- Bumba
- Mountainbiker
Yep, waarschijnlijk vele bikers afgeschrikt door het rotweer in de vroege uurtjes maar tegen 9.15 kwam het zonneke ons vergezellen.
De modder was wel degelijk veelvuldig aanwezig maar overal kon gefietst worden ..
47km en 410 hoogtemeters bikeplezier maar de afpijling liet soms te wensen over (onduidelijk bij begin heikant berg , splitsingen & na mariabeeld)
Toch weer een geslaagde tocht
De modder was wel degelijk veelvuldig aanwezig maar overal kon gefietst worden ..
47km en 410 hoogtemeters bikeplezier maar de afpijling liet soms te wensen over (onduidelijk bij begin heikant berg , splitsingen & na mariabeeld)
Toch weer een geslaagde tocht
De splitising van de 48 was 100 meter na dat je de drukke steenweg Leuven - Aarschot overstak, vlak voor de voet van de Wijngaardberg. Bordje stond inderdaad beetje scheef door de wind.
Wij met 4 de 48 km gedaan en dan terug naar Rijmenam, alles samen bijna 70 km gedaan.
Ondanks het slechte weer toch weeral vrij goed te berijden, de modder valt precies mee dit jaar.
Wij met 4 de 48 km gedaan en dan terug naar Rijmenam, alles samen bijna 70 km gedaan.
Ondanks het slechte weer toch weeral vrij goed te berijden, de modder valt precies mee dit jaar.