geveerde of vaste vork
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
een goede site daar voor is http://www.wrenchscience.com/it's me ! wrote:Allez dan! Ik ga mij eens laten uitmeten dan zal het mischien beteren.
En in verband met het rijden met de lockout ingeschakeld?
je kan natuurlijk ook een vering nemen voor de berg tt's en een vaste voor de platte.
Ik dacht een afspraak te maken bij meetcentrum Bullen, heb er hier op het forum al veel goeds over gelezen.kiwi wrote:een goede site daar voor is http://www.wrenchscience.com/it's me ! wrote:Allez dan! Ik ga mij eens laten uitmeten dan zal het mischien beteren.
En in verband met het rijden met de lockout ingeschakeld?
En "on topic" , zo een vaste Pace vork is toch wel bangelijk hoor!
-
rudy coolens
- Mountainbiker
Post by rudy coolens »
Heb drie jaar met vaste vork gerenden dan enkele maanden met verende vork rock shox sid race en weer overgestapt op vaste vork!Verende vork al doorverkocht. Heb Viersalm en Houfalize gereden en geen probleem gehad met vaste vork, is wel een titanium vork!! Heb nog een karbon vorkje ook staan!
-
Beta
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Taurine, Cannondale SE2000, Pinarello Prince, Cannondale CAAD3 road
Als het enkel is om op de weg te fietsen: vaste vork.
Ga je regelmatig off-road, dan zou ik toch voor een verende vork opteren.
Ik las hier ergens dat je met een verende vork snelheid verliest als je door een putje rijdt. Bull-shit volgens mij. Als dat al het geval zou zijn, is de vork brol. Vering kan alleen knagen aan de snelheid bij het optrekken, als de vork inveert door het accelereren.
Nog iets: er zijn genoeg modellen die je kan blokkeren, dus dan heb je de voordelen van beide systemen.
Ga je regelmatig off-road, dan zou ik toch voor een verende vork opteren.
Ik las hier ergens dat je met een verende vork snelheid verliest als je door een putje rijdt. Bull-shit volgens mij. Als dat al het geval zou zijn, is de vork brol. Vering kan alleen knagen aan de snelheid bij het optrekken, als de vork inveert door het accelereren.
Nog iets: er zijn genoeg modellen die je kan blokkeren, dus dan heb je de voordelen van beide systemen.
Verende vork!
Sid world cup, perfect blokeerbaar = vaste vork.
Wordt het te erg, lock-out af, en vele meer comfort dan iemand met een vast vork.
Wat ik een paar posts terug las: minder last van de rug met een vast vork...
Waarom zouden ze dan een vering uitgevonden hebben? Voor de mtb'er me ne last op te zadele, extra gewicht en rugklachten uitlokken?
Normaal zal je met een schokbreker toch minder last hebbe, tenzij hij helemaal vastzit zoals mijn sid... Ik werd da snel gewaar da ik snelheid verloor op zeer slecht terrein, gewn omda men vork vastzat.
Fiets was soms nie meer controleerbaar in snelle draaiende afdalingen...
Met vering wel!
Sid world cup, perfect blokeerbaar = vaste vork.
Wordt het te erg, lock-out af, en vele meer comfort dan iemand met een vast vork.
Wat ik een paar posts terug las: minder last van de rug met een vast vork...
Waarom zouden ze dan een vering uitgevonden hebben? Voor de mtb'er me ne last op te zadele, extra gewicht en rugklachten uitlokken?
Normaal zal je met een schokbreker toch minder last hebbe, tenzij hij helemaal vastzit zoals mijn sid... Ik werd da snel gewaar da ik snelheid verloor op zeer slecht terrein, gewn omda men vork vastzat.
Fiets was soms nie meer controleerbaar in snelle draaiende afdalingen...
Met vering wel!