vulkan bike eifelmarathon 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

ivo wrote:
p.s. laat U zeker niet verleiden om op de vulkaanafdaling (met die lavabolletjes) naar beneden te stuiven, der staan daar niet voor niets in iedere bocht rode-kruistenten.
Ik ga voor de eerste keer maar zo te zien geen semi slicks leggen,en noppen banden van 1.70 is da te doen? :-?
Guest

Post by Guest »

Hangt van het weer en uw rijstijl/ervaring af. Zelf neem ik altijd een extra paar ander weer banden mee.
De avond voor de rit is er een uitgebreide briefing over het parcour. ze herhalen het tot treurens toe waar de 'gevaarlijke stukken' zijn. En toch zie je op die stukken weer ieder jaar er een hoop onderuit gaan, voornamelijk ook dat er maar weinigen (en hier in België toch) zijn die ervaring hebben met over losse lava te rijden.
TEAM SAFETY JOGGER
Mountainbiker

Post by TEAM SAFETY JOGGER »

Ik zou ook willen rijden, maar mijne maat is nog niet zeker. Alleen zie ik er een beetje tegenop om alleen naar ginder af te zakken. En om thuis de kerk in het midden te houden, zou ik dezelfde morgen (nacht) willen vertrekken. Volgens mijne routeplanner is het 2h30 bollen tot in Daum, als ik niet verkeerd rij ten minste. Een alternatief is natuurlijk vrijdagavond vertrekken.
Ik rij nogal graag bergaf en het lijkt me een toffe omgeving. Ivo welke banden steek jij, of neem je mee?
Guest

Post by Guest »

Dezelfde als waar ik overal mee rij, Continental Explorer 2.2 UST.
En als reserve (bij regenweer) Michelin Front S 1.95 en XLS 1.95 (rear).
Moet wel zeggen dat mijn lievelings all round banden de IRC Mythos 1.9 is maar die heb ik in België nog niet in UST versie gevonden, vandaar.
De Explorers vind ik wat betreft grip even goed, comfortabel gezien hun breedte maar iets meer rolweerstand dan de Mythos gezien hun breedte, zoals je ziet tis altijd wat :D .
Met mijn explorers ben ik evenwel nog nooit plat gereden (hout vasthouden) en das ook al veel waard.
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

Ik heb al een jaar skinny jimmy's liggen op 1 bike tubeless en de andere gewoon.Een lichte noppenband is zeker aan te raden.
Filiep vanwaar kom je?
TEAM SAFETY JOGGER
Mountainbiker

Filiep vanwaar kom je?

Ik kom van Messelbroek ( Scherpenheuvel), ik heb me net ingeschreven voor die marathon. Morgen nog betalen, ze vroegen rapper of vlugger dan 6h binnen. Ik heb voor de zekerheid maar langer dan 6h ingevuld. In Neeroeteren was ik binnen op 4h10, maar dat was ne biljart. Ik heb geen UST's steken, na mijne chrono van vorige week (opgave, al mijn binnenbanden op) zal ik er nu maar genoeg mee pakken zeker. Mijne maat rijd nie mee, familiale verplichtingen. Ik ga op verlof den 23ste, dus da's een week nie fietsen. Reden te meer om dat ritje in Duitsland mee te gaan doen. Verder dan de ardennen ben ik nog niet geweest dus. Ik ga daar eens genieten van het uitzicht, en hopelijk geraak ik overal aan den tijdslimiet. In het begin wat doorrijden zoals den Ivo zeker, om dan nog die tweede lus te mogen rijden.
Als er nog gasten zijn die alleen vertrekken, laat maar iets weten.
Guest

Post by Guest »

Juist op tijd want inmiddels is de marathon volgeboekt.
TEAM SAFETY JOGGER
Mountainbiker

Juist op tijd

Ivo het is mijn week niet, ikke mij ingeschreven na het lezen van deze topic, toelating van het vrouwke gekregen. Ik wil de dag nadien gaan betalen, belt er één van mijn Dj's af. (Bijberoep verhuur, geluid en licht) Met het gevolg dat ik vrijdagavond zelf moet gaan draaien op een trouwfeest in Vorst. En ge raad het al, ik zal moeten thuisblijven. Nog een geluk dat ik geen week vroeger had ingeschreven, dan kon ik naar mijn centen fluiten. Laat me iets weten hoe het ginder is geweest.
Het zal voor volgend jaar zijn, als ge al een datum hebt voor 2004 dan kan ik dat weekend vrijhouden.
Met tranen in mijn ogen, het zou mijne eerste buitenlandse marathon worden.
Guest

Post by Guest »

Al goed dat ge nog niet betaald hebt, maar ik geloof ergens in de reglementen van de Vulkan wel gelezen te hebben dat ze (als een van de enige org die ik ken) met een medisch getuigschrift uw centen terug betalen. Maar tja zijde toch al van die rompslomp vanaf.
Zal je zeker op de hoogte houden. als ik mij natuurlijk weer niet in de vernieling rij :wink: Vandaag voor de eerste keer (op de 160 Km van de Gordel) zonder bandage gaan rijden. Ging goed zelfs op die Vlaamse snertkasseien, dus dat moet lukken ginder.
Last edited by Guest on Mon 08 Sep 2003 12:42, edited 1 time in total.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

ivo wrote: als ik mij natuurlijk weer niet in devernieling rijdt
Uw Nederlands is anders wel in de vernieling.
Post Reply