01/11/06 Ruiselede

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Airliner
Mountainbiker

Post by Airliner »

Ruislede was m'n tweede tocht, na de 30 km in Ingelmunster van afgelopen zondag. Deze keer heb ik me aan de 50 km gewaagd, samen met m'n schoonpa. Het leek soms alsof we links, recht, boven en onder werden voorbijgeraasd, maar buiten ene vloek :evil: zijn we er goed vanaf gekomen. Het enige wat me wel wat tegenzat was dat de laatste bevoorrading pas na een goede 44 km was. Maar soit, ik heb op m'n tanden gebeten en ben er geraakt. =D>
Steentje, ik hoop voor uw makker dat alles weer goed komt! Veel sterkte!
betonboerke
Mountainbiker

trombose

Post by betonboerke »

heb die man zien vallen en zag dat het niet goed ging , niet door de val maar er was "iets" anders, nog poosje bij die man gebleven, tot iemand zich aanmelde als verpeger. Bijdeze beterschap gewenst en hopelijk vlug weer op de mbt!!!!
BBjaske
Mountainbiker

1 nov. ZIELIG TRIESTIG allerheiligen TT Ruislede

Post by BBjaske »

Zouden de organisatoren hier wel weet van hebben?

Op 1 nov. j.l. zijn we met een groot aantal leden van onze club naar de VTT van Ruislede gegaan.

Toen we daar aankwamen volgden wij gewoon de meute, tot we in een rustig straatje belanden waar overal auto's links en rechts geparkeerd stonden.
Al dan niet deels op de baan en deels op het voetpad. Daar er nog enkele plaatsjes beschikbaar waren zijn we er onze auto's maar gaan tussen zetten, want door de inmense drukte was het niet aan te raden om nog langer te blijven zoeken, dus kon en mocht je niet te lang twijfelen wanneer je een plaatsje had gevonden om je auto te parkeren.

Ons van geen enkel kwaad bewust de geparkeerde auto's verlaten, daar de voetgangers plaats genoeg hadden om te wandelen en de weg vrij bleef voor allle verkeer!

Ingeschreven, toertocht gereden, achteraf samen de plaatselijke organisatie nog eens gesteund door wat verteer, kortom, niets vermoedend met z'n allen tevreden huiswaarts terug gekeerd.

Tot er maandag doodleuk en onaangekondigd een éérste en gisteren een tweede schrijven in de brievenbus viel met een VOORSTEL TOT ONMIDDELIJKE INNING van 100,00 € te betalen op een gestructureerde rekening !!! #-o Overtreding 2de graad noemen ze dat!

Volgens mij waren wij zeker niet de enigen die daarop getrakteerd werden, want onze collega die enkele straten verderop geparkeerd stond had ook zware pech!

Nu zou het ons wel ten zeerste verwonderen dat wij daar de enige slachtoffers waren, zijn er nog mensen die in Ruislede het zelfde hebben meegemaakt ?????????? EEN BOETE, EN DAN NOG EENS 100,00 € alstublief zeg!!! Waar zijn we toch mee bezig ???

Méér blauw op straat, jazeker! maar toch niet voor zulke bagatellen om een geparkeerde auto te beboeten die per slot van rekening toch in niemand zijn weg staat, Of toch ??? van wie ???
Dat doe je toch niet tijdens een evenement in een klein dorp waar er zo al geen extra parkings voorzien zijn. [-X

Met duizenden naar Brussel voor verdraagzaamheid, goed zo, maar dit vind ik toch maar ZIELIG TRIESTIG OP ALLERHEILIGEN! :oops:
veeteeteetje
Kerstman

Re: 1 nov. ZIELIG TRIESTIG allerheiligen TT Ruislede

Post by veeteeteetje »

BBjaske wrote:Zouden de organisatoren hier wel weet van hebben?

Wel BBjaske,op de Vtt van Oostrozebeke laatstleden zou zoiets niet gebeuren.In samenspraak met de burgemeester werd de plaatselijke polite (Midow) zelfs op de hoogte gebracht dat ze geen parkeercontrole moesten doen diene zondagvoormiddag.

Wie zich de editie van 2004 herinnerd weet misschien nog dat de Tieltsesteenweg toen openlag en dat er werken aan de gang waren.
Toen ik in de voormiddag even rond de inschrijving liep heb ik een toen een woordje gebabbeld met de politie.Die zei me dat er veel mensen onregelmentair geparkeerd stonden (mede door de werken).Ik zei hen dat ik daar weinig kon aan doen en dat dat de verantwoordelijkheid is van de biker zelf.Maar achteraf zijn daar geen boetes van gemaakt.
Dit jaar hebben we zelfs aan de ingang enkele briefjes uithangen waarop stond : Staat uw wagen reglementair geparkeerd?
Maar zoals eerder gezegd : de burgemeester heeft orders doorgegeven dat het een enorme drukte is en dat ze het voor ene keer eens door de vingers moeten laten zien.Ik zeg niet : moest er een klacht van een bewoner zijn dat je bv.voor zijn garage geparkeerd staat,dat is iets anders hé.Maar hetgene jullie in Ruiselede hebben meegemaakt ,gaan jullie bij ons nooit tegenkomen.

Inderdaad zielig en in zo'n drukke omstandigheden.
Moesten er bij ons zo'n klachten zijn of boetes dan mogen wij dit onmiddellijk doorsturen naar de burgemeester en zou dit onmiddellijk geschrapt worden wat die dag betreft en als het iets met onze vtt te maken heeft.

Misschien dat de organisatoren dat best eens weten.
geertje
Kerstman

Re: 1 nov. ZIELIG TRIESTIG allerheiligen TT Ruislede

Post by geertje »

BBjaske wrote:Zouden de organisatoren hier wel weet van hebben?
Nu zou het ons wel ten zeerste verwonderen dat wij daar de enige slachtoffers waren, zijn er nog mensen die in Ruislede het zelfde hebben meegemaakt ?????????? EEN BOETE, EN DAN NOG EENS 100,00 € alstublief zeg!!! Waar zijn we toch mee bezig ???
Hallo,
jullie zijn zeker niet de enigen, een mountainbike collega van mij heeft net hetzelfde voor gehad in Ruiselede met een boete van maar liefst 150EURO.
Vindt het inderdaad heel erg dat bij zo'n massa manifestaties geen beetje rekening wordt gehouden met de situatie. Wanneer je niet echt voor een oprit of een garagepoort staat, als je ervoor zorgt dat voetgangers op een veilige manier op een voetpad kunnen stappen en de hulpdiensten van brandweer tot ambulancen door kunnen mag er toch geen probleem zijn? En een beetje medewerking van de buurt(blijkbaar kwam de politie er na klachten van enkele buren)

Groeten
geertje :wink:
BBjaske
Mountainbiker

Post by BBjaske »

Wel Veeteeteetje, dat is nu juist de bedoeling om langs deze weg de mensen van de organisatie te laten weten wat er verschillende bikers is overkomen op hun voorbije toertocht!

Daarom had ik graag langs deze weg van die mensen toch enige reactie of een duidelijk woordje uitleg gehad, we mogen er toch van uit gaan wanneer je een toertocht inricht dat je deze toch ook min of meer opvolgt via dit forum, en dit zowel ervoor als erna!

Een beetje jammer dat dit al meer dan een week voorbij is, want velen die in Ruislede aanwezig waren zullen hier waarschijnlijk nooit meer op reageren doordat dit item reeds op de achtergrond is verzeild!
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Als ik alles zo lees, is het zeker niet leuk om en boet te krijgen. Maar ..... waarom wil iedereen toch zo graag in de onmiddelijke omgeving van de startplaats staan?

Je bent toch met de MTB? Dus kan je gemakkelijk je wagen een kilometertje verder zetten, niet?
Je moet je ook eens in de plaats stellen van de plaatselijke bewoners. OK, het is maar eenmalig, maar toch kan dit voor hen ambetant zijn.

Misschien kunnen organisatoren ruimere parkings aanduiden op de aankondiging of eventueel ter plaatse. Zo zal iedereen tevreden zijn.
BBjaske
Mountainbiker

Post by BBjaske »

Je bent toch met de MTB? Dus kan je gemakkelijk je wagen een kilometertje verder zetten, niet?
Je moet je ook eens in de plaats stellen van de plaatselijke bewoners. OK, het is maar eenmalig, maar toch kan dit voor hen ambetant zijn.

Misschien kunnen organisatoren ruimere parkings aanduiden op de aankondiging of eventueel ter plaatse. Zo zal iedereen tevreden zijn.[/quote]

Je kan je auto i.d.d. een of twee km verder zetten, ook daar zul je misschien wel moeten opletten waar je hem achterlaat of sommigen gaan er misschien ook wel last van hebben!

Ruime parkings aanduiden ware wel ideaal.

Maar daar gaat het hem niet om, je weet al lang van te voren dat er daar op Allerheiligen een éénmalig evenement plaats heeft waar het gezien de vorige editie héél druk zal zijn, dan ga je daar toch geen misbruik van maken om parkeerboetes te gaan uitschrijven aan mensen die gezien de drukke omstandigheden hun auto toch ergens moeten kunnen zetten! en van allerheiligen gesproken, al eens opgelet waar al die auto's soms geparkeerd staan in de nabijheid van de kerkhoven?
Met een beetje lef zul je er ook heel wat op den bonkunnen zetten hoor!
maar zoiets doe men toch niet!
Als de voetgangers op het voetpad voorbij kunnen en er is geen belemmering voor het verkeer? ik gelezen dat er zelfs iemand 150€ mag ophoesten!!!

Ik kan volkomen begrijpen dat die mensen hun werk moeten doen, en dat er reglementen zijn om gerespecteerd te worden en deze te laten toepassen, maar wat menselijkheid dat is toch geen vreemd woord hé, Het zou spijtig zijn, moest men op deze manier doorgaan, dan is het maar een koud kunstje om al de toertochten te gaan afschuimen om zo de (nodige) boetes te gaan innen.
filiberke
Mountainbiker

Post by filiberke »

BBjaske wrote:Wel Veeteeteetje, dat is nu juist de bedoeling om langs deze weg de mensen van de organisatie te laten weten wat er verschillende bikers is overkomen op hun voorbije toertocht!

Daarom had ik graag langs deze weg van die mensen toch enige reactie of een duidelijk woordje uitleg gehad, we mogen er toch van uit gaan wanneer je een toertocht inricht dat je deze toch ook min of meer opvolgt via dit forum, en dit zowel ervoor als erna!

Een beetje jammer dat dit al meer dan een week voorbij is, want velen die in Ruislede aanwezig waren zullen hier waarschijnlijk nooit meer op reageren doordat dit item reeds op de achtergrond is verzeild!
Ik denk dat de organisatie er wel degelijk weet van heeft,want toen ik mijn auto parkeerde op de weide waar parking voorzien was hoorde ik iemand van de organisatie roepen naar iemand die zijn auto op de weg parkeerde dat hij dat beter niet zou doen want er was ieder jaar controle zei hij.Het is dan wel jammer dat ze de moeite niet doen om het kenbaar te maken aan de inschrijving bevoorbeeld zoals in oostrozebeke [-X [-X
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Bikers toch,

mtb-kers zijn toch niet meer dan andere ??? Als je daar niet mag
staan met je auto, so what ?? Zoek een ander plaats al is
dat vier km verder.... Dat is toch erg vind ik hoor. Ze willen sporten
maar onee, hun auto moet dicht bij de start staan. Ik ken er zo die met
de auto naar de fitness gaan wat verder op, #-o #-o #-o

Enfin, ieder moet het voor zich uitmaken vind ik maar ik vind dat
de politie hun werk deed en is dit nog altijd hun dagtaak he......
Post Reply