Grtz
MTB Voor Meisje - Welke van de twee?
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- FrE911
- Mountainbiker
- Location: Sportivo - Deore LX Limited Edition - Magura HS33 - Ritchey Pro - Mavic X517
Heb die Decathlon voorgelegd maar die wou ze niet (vrouwen hé
)
Intussen heb ik de specs van de Cube gekregen:
alu 7005 double butted WLS geometrie
manitou axel super lockout 80mm
FSA components + RFR zadelpen
V-breaks alivio
voorder : deore
achterder : sram X9
gripshift : X7
voor de rest alles deore
banden racing ralph light
gewicht +/- 11,85 kg

Daarnaast heb ik nog altijd de Trek 4500 WSD (2007) en de Contessa 20 (2006)
grts
Intussen heb ik de specs van de Cube gekregen:
alu 7005 double butted WLS geometrie
manitou axel super lockout 80mm
FSA components + RFR zadelpen
V-breaks alivio
voorder : deore
achterder : sram X9
gripshift : X7
voor de rest alles deore
banden racing ralph light
gewicht +/- 11,85 kg

Daarnaast heb ik nog altijd de Trek 4500 WSD (2007) en de Contessa 20 (2006)
grts
- FrE911
- Mountainbiker
- Location: Sportivo - Deore LX Limited Edition - Magura HS33 - Ritchey Pro - Mavic X517
Probleem met de Cube, pas leverbaar vanaf Januari en dat is net iets te lang nog. Dus zal het een andere worden. Weer naar af dus
Heel veel is er toch niet te vinden. Mss toch maar voor een mannenmodel gaan en die wat laten aanpassen?
Bij bikefun.nl zag ik 2 kanshebbers voor 720 euro.
De TREK 6000 DISC
De TREK 6500 SHX
en heel misschien de SCOTT Contessa 20 2007 voor 854 euro
Of misschien toch de TREK 4500WSD voor 584 euro? Lijkt me wel een goeie basis. En eventueel tijdje later de remmen wat upgraden?
Heel veel is er toch niet te vinden. Mss toch maar voor een mannenmodel gaan en die wat laten aanpassen?
Bij bikefun.nl zag ik 2 kanshebbers voor 720 euro.
De TREK 6000 DISC
De TREK 6500 SHX
en heel misschien de SCOTT Contessa 20 2007 voor 854 euro
Of misschien toch de TREK 4500WSD voor 584 euro? Lijkt me wel een goeie basis. En eventueel tijdje later de remmen wat upgraden?
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
Dit gaat jammer genoeg niet op voor alle vrouwen... Als je een kort bovenlijfke hebt (nu moeten jullie je uiteraard geen extreme dingen voorstellen) gaat een mannenbike moeilijk worden, zeker Amerikaanse merken, die over het algemeen een langere bovenbuis hebben. Nu hoor ik je zeggen: verander de stuurpen en hier en daar een beetje sleutelen, maar mijn ervaring is dat hoe meer je aan de "oorpsronkelijke" geometrie van een bike sleutelt, hoe meer de stuurkwaliteit en wendbaarheid vermindert.StOoPkEn wrote: Al eens gedacht aan een mannenmodel voor je vriendin, mits de nodige aanpassingen ( dameszadel, eventueel kortere stuurpen en een smaller stuur ) komt da bijna opt zelfde neer hoor. Mijn vriendin heeft het ook zo gedaan zie: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=28357 ne kader in de maat small, en voor de rest enkel een dameszadel, ander stuur en stuurpen waren zelfs niet nodig, de fiets zit als gegoten...
Grtz
Ofwel ben ik het die niet kan biken natuurlijk...
succes met de keuze, maar ik zou voor de contessa gaan