MTB Voor Meisje - Welke van de twee?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
StOoPkEn
Mountainbiker

Post by StOoPkEn »

@ FrE911 catalogusprijs is 700 euro, wat ik al heel scherp vind voor een bike met die afmontage, maar ls je in de winkel gaat vragen komt die nu op 600 euro! :-D Dus voor ons was de keuze snel gemaakt...
Grtz
FrE911
Mountainbiker
Location: Sportivo - Deore LX Limited Edition - Magura HS33 - Ritchey Pro - Mavic X517

Post by FrE911 »

Heb die Decathlon voorgelegd maar die wou ze niet (vrouwen hé [-( )

Intussen heb ik de specs van de Cube gekregen:

alu 7005 double butted WLS geometrie
manitou axel super lockout 80mm
FSA components + RFR zadelpen
V-breaks alivio
voorder : deore
achterder : sram X9
gripshift : X7
voor de rest alles deore
banden racing ralph light
gewicht +/- 11,85 kg

Image

Daarnaast heb ik nog altijd de Trek 4500 WSD (2007) en de Contessa 20 (2006)

grts
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

deze is lijkt mij zeer goed afgemonteerd
voor de prijs. vooral de x9 en x7 gripshift.
=D>
FrE911
Mountainbiker
Location: Sportivo - Deore LX Limited Edition - Magura HS33 - Ritchey Pro - Mavic X517

Post by FrE911 »

Dat dacht ik ook. Ik heb hem gevonden aan 670 euro inclusief fietscomputer. Is het de moeite om de Trek 4500 WSB te laten staan voor deze?

grts
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Dat denk ik wel ja, ik zou wel de v-brakes laten vervangen door betere. Die alivio's gaan volgens mij niet al te veel remkracht hebben.
StOoPkEn
Mountainbiker

Post by StOoPkEn »

'K zou ook de Cube nemen ipv de Trek ;-)
Grtz
FrE911
Mountainbiker

Post by FrE911 »

Probleem met de Cube, pas leverbaar vanaf Januari en dat is net iets te lang nog. Dus zal het een andere worden. Weer naar af dus :-?

:wink:

Heel veel is er toch niet te vinden. Mss toch maar voor een mannenmodel gaan en die wat laten aanpassen?

Bij bikefun.nl zag ik 2 kanshebbers voor 720 euro.

De TREK 6000 DISC
De TREK 6500 SHX
en heel misschien de SCOTT Contessa 20 2007 voor 854 euro

Of misschien toch de TREK 4500WSD voor 584 euro? Lijkt me wel een goeie basis. En eventueel tijdje later de remmen wat upgraden?
FrE911
Mountainbiker

Post by FrE911 »

Het zal dus een Decathlon Rockrider 8.1 worden. Heel scherpe prijs voor goeie onderdelen. Enkel zadel enz aanpassen.

Bedankt voor de raad :wink:
mtb grietje

Post by mtb grietje »

StOoPkEn wrote: Al eens gedacht aan een mannenmodel voor je vriendin, mits de nodige aanpassingen ( dameszadel, eventueel kortere stuurpen en een smaller stuur ) komt da bijna opt zelfde neer hoor. Mijn vriendin heeft het ook zo gedaan zie: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=28357 ne kader in de maat small, en voor de rest enkel een dameszadel, ander stuur en stuurpen waren zelfs niet nodig, de fiets zit als gegoten...
Grtz
Dit gaat jammer genoeg niet op voor alle vrouwen... Als je een kort bovenlijfke hebt (nu moeten jullie je uiteraard geen extreme dingen voorstellen) gaat een mannenbike moeilijk worden, zeker Amerikaanse merken, die over het algemeen een langere bovenbuis hebben. Nu hoor ik je zeggen: verander de stuurpen en hier en daar een beetje sleutelen, maar mijn ervaring is dat hoe meer je aan de "oorpsronkelijke" geometrie van een bike sleutelt, hoe meer de stuurkwaliteit en wendbaarheid vermindert.

Ofwel ben ik het die niet kan biken natuurlijk... ;)

succes met de keuze, maar ik zou voor de contessa gaan :drunk:
FrE911
Mountainbiker

Post by FrE911 »

Probleem is dat die contessa 20 enkel nog te krijgen is in Duitsland, en dat is een ritje van 1200 KM :wink:

De trek 4500 WSD en die Cube Acces Comp komen pas binnen twee maanden in de winkel.

grts
Post Reply