Aalst - Bloso +/- 60km

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
LanasDad
Mountainbiker

Aalsterse mountainbikeroute

Post by LanasDad »

Nogmaals dank voor de kritische opmerkingen!
Volgende vrijdag (13/10) gaan we, rekening houdend met alle opmerkingen, de route nogmaals onder de loep nemen!
Iemand meer info over hoe ik de route het best op GPS doorgeef?
Ik heb het via het item 'tracks' de route gereden en zo opgeslaan... :roll:
PS. Tof stukske hé naast de autostrade en dan naar beneden...
Leuke tip: Doe de rode eens in de omgekeerde richting!!! :wink:
LanasDad
Mountainbiker

Post by LanasDad »

op volgende link http://www.aalst.be/siteid=1&rubriekid=754#article2270 kan je (vanaf morgen 6/10/06) het gps bestandje downloaden.
Mocht dit niet lukken dan tik je www.aalst.be/sport en kies je mountainbikeparcours, bij praktische inf vind je dan alles.
Ik weet hoe ik het hoogteprofiel kan bekijken, maar is er een manier om dit af te drukken, op te slaan, door te sturen...
Laat eens weten of het bruikbaar is!
LanasDad
Mountainbiker

Post by LanasDad »

En op de rode overal bovengeraakt?
Heb vrijdag 2 groepen 15-jarigen begeleid op de rode lus, op de steile hellingen (Denderpad naar omhoog-autostrade schuin omhoog) geraakten er weinig op, ze hebben wat moeten wandelen!
Opvallend hoe zwak de stuurkunsten van onze jeugd zijn :cry:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Ik heb ze vandaag alletwee geprobeerd : recht op recht omhoog is zeer steil maar is mss te doen als het droog ligt. Probleem is dat je geen aanloop kan halen.
Schuin omhoog : halfweg heb je een verkanting waar je achterwiel wegschuift. Als je daar over geraakt ben je boven.

Alleszins, voor alletwee geldt : als het nat ligt kan je daar niet boven geraken, niet omdat het te steil is maar wel omdat het te glibberig is. Zelfs te voet geraak je op die modderspiegel moeilijk boven.
Misschien lukt het beter als je door het gras omhoog gaat ?

WIj hebben vandaag de groene en de rode geprobeerd en ik mag zeggen : het is een hele schone route geworden. Groen is mss wat braafkes maar de rode is heel knap. En de blauwe is ook heel goed.

Hier vindt je een gps-track van de rit.
Zoals reeds vermeld : alleen groen + rood.
juge
Mountainbiker

Post by juge »

zondagvoormiddag ook de rode + groene lus gereden, groot gedeelte van het parcour samen met 2 oranjehemden. Rood zeer mooi, groen iets minder. Moeilijke stuk aan de autostrade niet boven geraakt , te veel modder. Ga deze route zeker nog rijden, neem dan blauw erbij.
van hecke patrick
Mountainbiker

MTB route Aalst

Post by van hecke patrick »

Hoi bikers, ik ben een nieuwe op jullie forumen wil wel reageren op de MTB route van Aalst.Ik ben vertrokken in Erembodegem(omdat ik daar woon).Heb op zondagnam.zowel rood,blauw en 1/2 van groen gereden wegens gebrek van tijd.Ongeveer 2u45 en had 56km.Van in Erembodegem te vertrekken vind ik de eerste 15km tof,maar na het Kravaal bos in Meldert zijn de veldpaden nog niet goedgenoeg ingereden.Heb ook al Erpe-mere en Haaltert gereden.Deze vindt ik globaal de mooiste(chauvinistis zijn)
Blauw en groen zijn zeker het minst technische.Ben aan de E40 ook niet boven geraakt ,te schuinafgaand en fiets glijd weg op 3meter van de top.

Groetjes Rocky
Guest

Post by Guest »

Ben al blij dat ik niet de enige ben die aan de autostrade niet boven geraakt.
En inderdaad, die schuin naar boven wordt moeilijk (wegschuiven) in de helft. Achterwiel slipte weg en gedaan met klimmen...

De helling naar beneden iets verder op het parcours, daar ga ik met een ei in mijn broek toch naar beneden hoor. Nog wat de schrik overwinnen daar.
LanasDad
Mountainbiker

Post by LanasDad »

Op volgende link kan je een filmpje vinden, getoond bij de opening van de route: http://www.aalst.be/documenten/publicat ... 20x576.wmv je moet wel even geduld hebben... Mogelijk moet je rechts klikken en doel opslaan als kiezen.
Veel kijkplezier :wink:
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Bloofy wrote:Zaterdag rood en blauw gereden. Op de blauwe route nabij chrysantenkwekerij is er een paaltje uit de grond gereden zodat je na een tijdje rechtdoor terug op een stukje blauw terechtkomt dat je reeds gereden hebt.
idd heb het ook gzn, als het zaterdag daar nog ligt zal ik het proberen stevig in de grond te zetten.voor mij kon da nu zo geen kwaad want ken de route vanbuiten
juge
Mountainbiker

Post by juge »

De volgende keer zal ik me ook niet meer laten vangen. Het was echter de eerste keer dat ik (en mijn bike-maat) de blauwe lus reden. Het was niet mogelijk het paaltje er terug in te zetten. Misschien afgebroken?
Post Reply