Jou snelheid in een sprint met de mtb
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
De maximum sprintsnelheid hangt ook af van de stijfheid van de kader. Hoe stijver de kader, hoe "makkelijker" je kan sprinten aan hogere snelheid. Er gaat namelijk minder energie in de kader verloren.
Een sprinttest was één van de eerste tests met de carbon Granville. Op harde piranha's haal ik tot 62 km/h.
Een sprinttest was één van de eerste tests met de carbon Granville. Op harde piranha's haal ik tot 62 km/h.
- Nielskie
- Mountainbiker
dan moet jij toch een serieuze trapfrequentie aankunnen, of een groot verzet hebben steken. (ge rijdt misschien met een 48 vooraan?)De maximum sprintsnelheid hangt ook af van de stijfheid van de kader. Hoe stijver de kader, hoe "makkelijker" je kan sprinten aan hogere snelheid. Er gaat namelijk minder energie in de kader verloren.
want met mijn 44x12 (op de 11 durf ik niet te sprinten), blijf ik toch al 13 jaar steken op 51 à 52 km/u
- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
50 km per uur bij ikke... Dammit en ik die dacht dak al ferm goe meekon, maar als ik hier gunder zo allemaal hoor zeggen... is er voor mij werk aan de winkel

Ik hou niet van al dat gestoef, vandaar het bewijs.

Dat was met een gewoon verzet 44 x 11. Aan die snelheid doe je natuurlijk heel wat omwentelingen (kan dat spijtig genoeg niet meten). Het is heus niet zo ongewoon. Die snelheid haal ik ook alleen maar aan hoge hartslag (zie je op uittreksel). Dit zijn dan voor mij ook de zwaarste trainingen en ook niet iets wat ik alle dagen doe.
Je moet natuurlijk ook heel veel vertrouwen hebben in je fiets.
Dit jaar stonden we met de club op de braderij van Heist op den Berg. De maximumsnelheid op de rollen (44 x 11) bedroeg 90,6 km/h. Zo zie je maar. Die fiets (van onze chef Mark Adams - MTB) danste wel enorm van links naar rechts en soms hadden we het gevoel dat die uiteen ging vliegen.
De ongelovige thomassen mogen volgend jaar eens komen kijken en rijden natuurlijk ook!

Dat was met een gewoon verzet 44 x 11. Aan die snelheid doe je natuurlijk heel wat omwentelingen (kan dat spijtig genoeg niet meten). Het is heus niet zo ongewoon. Die snelheid haal ik ook alleen maar aan hoge hartslag (zie je op uittreksel). Dit zijn dan voor mij ook de zwaarste trainingen en ook niet iets wat ik alle dagen doe.
Je moet natuurlijk ook heel veel vertrouwen hebben in je fiets.
Dit jaar stonden we met de club op de braderij van Heist op den Berg. De maximumsnelheid op de rollen (44 x 11) bedroeg 90,6 km/h. Zo zie je maar. Die fiets (van onze chef Mark Adams - MTB) danste wel enorm van links naar rechts en soms hadden we het gevoel dat die uiteen ging vliegen.
De ongelovige thomassen mogen volgend jaar eens komen kijken en rijden natuurlijk ook!
Last edited by Mich on Mon 31 Jul 2006 22:54, edited 1 time in total.