Jou snelheid in een sprint met de mtb

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Guest

Post by Guest »

Ik moet wel zeggen dat dit best een toffe gast was, Rolling thunder en ik hebben een heel stuk samen met hem gereden. Er was dus zeker geen sprake van nijd ofzo, gewoon nog gezellig gebabbeld.
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

kheb eens een spurt gewonnen van een coureur, met mijn 2.1's liggen(racing ralph's)
de max snelheid van de coureur was 56.2 , en ik heb gewonnen met 20 meter voorsprong( khad waarschijnlijk een superdag)
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

De maximum sprintsnelheid hangt ook af van de stijfheid van de kader. Hoe stijver de kader, hoe "makkelijker" je kan sprinten aan hogere snelheid. Er gaat namelijk minder energie in de kader verloren.
Een sprinttest was één van de eerste tests met de carbon Granville. Op harde piranha's haal ik tot 62 km/h.
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

ik rijd met een stalen kader die je bijna kan plooien door ernaar te kijken
kben tg bezig een nieuwe aant maken die bijna klaar is, nog een maand of twee
boegie
Mountainbiker

Post by boegie »

ik zal het volgende rit eens uitproberen
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

De maximum sprintsnelheid hangt ook af van de stijfheid van de kader. Hoe stijver de kader, hoe "makkelijker" je kan sprinten aan hogere snelheid. Er gaat namelijk minder energie in de kader verloren.
Een sprinttest was één van de eerste tests met de carbon Granville. Op harde piranha's haal ik tot 62 km/h.
dan moet jij toch een serieuze trapfrequentie aankunnen, of een groot verzet hebben steken. (ge rijdt misschien met een 48 vooraan?)
want met mijn 44x12 (op de 11 durf ik niet te sprinten), blijf ik toch al 13 jaar steken op 51 à 52 km/u
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

50 km per uur bij ikke... Dammit en ik die dacht dak al ferm goe meekon, maar als ik hier gunder zo allemaal hoor zeggen... is er voor mij werk aan de winkel :cry: :wink:
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Ik hou niet van al dat gestoef, vandaar het bewijs.

Image

Dat was met een gewoon verzet 44 x 11. Aan die snelheid doe je natuurlijk heel wat omwentelingen (kan dat spijtig genoeg niet meten). Het is heus niet zo ongewoon. Die snelheid haal ik ook alleen maar aan hoge hartslag (zie je op uittreksel). Dit zijn dan voor mij ook de zwaarste trainingen en ook niet iets wat ik alle dagen doe.
Je moet natuurlijk ook heel veel vertrouwen hebben in je fiets.

Dit jaar stonden we met de club op de braderij van Heist op den Berg. De maximumsnelheid op de rollen (44 x 11) bedroeg 90,6 km/h. Zo zie je maar. Die fiets (van onze chef Mark Adams - MTB) danste wel enorm van links naar rechts en soms hadden we het gevoel dat die uiteen ging vliegen.
De ongelovige thomassen mogen volgend jaar eens komen kijken en rijden natuurlijk ook!
Last edited by Mich on Mon 31 Jul 2006 22:54, edited 1 time in total.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

de mijn op rollen was 75km/u opde baan 50.3km/h lichte wind mee
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

over twee maanden is mijn nieuwe bike klaar en kan ik de trapfrequentie bekijken op de kilometerteller, zal eens proberen met een 44-11 tot een snelheid van 60km/h proberen te drukken
Post Reply