Na hoeveel km een nieuwe ketting op een mountainbike?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Choembawamba
- Mountainbiker
Post by Choembawamba »
Een dikke merci ! Mettertijd ga ik misschien eens proberen mijn casette af te nemen, maar voorlopig ga ik het toch blijven houden op foefelen met een doek tussen de tandwielen
. Maar dikke merci !
- freaky_biker
- Mountainbiker
- Location: thompson pro team>>lx, sid sl, zyzzx cross atack wielen, ...
Post by freaky_biker »
hangt der ook vanaf hoeveel kilometers ge maakt op een week eh, ik rij offroad een goeie 200 km per week, en dan nog is op de rolle alle andere dagen.. mijn ketting ligt derop van janurari ofzo, maak ma het sommeke, mn ketting is nog altijd goed, ik trap ni door, een beetje onderhouden en die ketting gaat lang genoeg mee..
- Schijfrem
- Mountainbiker
Op mijn gereedschap , dat van BBB is, staat er letter S ( shimano ) op .jocca wrote:je tandwielen zijn hiermee niet gekuisd, die moet je nadien nog eens opkuisen, vroeger liet ik de tandwielen zitten, en met een fijn doekje kan je er dan gemakkelijk tussen. Maar met wat klein materiaal kan je mega simpel alle achterste tandwielen erafhalen, en terug eropzetten, dit is echt een fluitje van een cent, zelfs de meenst onhandige persoon kan dit.
dit materiaal heb je ervoor nodig
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10103
en dan kan je de tandwielen mooi afzonderlijk schoonmaken.
de kleine derailleurwieltjes moet je wel appart schoonvrijven met een doekje, die demonteer ik nooit, tenzij ze stuk zijn.
Wel opletten als je dit materiaal ergens koopt, duidelijk vermelden dat het voor shimano onderdelen zijn (of eventueel andere), want er zijn verschillende uitvoeringen voor de verschillende merken (je hebt compagnola ook nog dacht ik - ma ja dat is voor koersfietsen alleen zeker?)
Er zijn er ook met de letter C op ( Campagnollo ).
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Gisteren mijn ketting naar de kl..n gereden ... dus alle goede onderhoud teniet gedaan, amper 800 km ermee gereden, schakeltje tussengestoken en bij thuiskomst gezien dat aan al mijn tandjes van de cassette bramen gingen, blijkbaar had die al goed afgezien ...
Kga es proberen met een sram ketting en cassette, of is dit niet compatibel met chimano derailleurs en kettingbladen vooraan?
groeten
Kga es proberen met een sram ketting en cassette, of is dit niet compatibel met chimano derailleurs en kettingbladen vooraan?
groeten
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
dju, just sram gekocht, wel de 990 cassette en de 991 ketting, dus het topmodel van sram. Eens kijken é wat het verschil is tussen de twee. In ieder geval niet duurder dan XT. In de winkel hadden ze mij gezegt dat de 970 eigenlijk voor op de weg is en af en toe offroud. De 980 en 990 zijn specifiek voor mountainbike. Heb alles gekocht bij Moving store in Gent. Prima zaak waar je op al uw vragen een duidelijk en volgens mij eerlijk antwoord krijgt. Bovendien een nieuw stuurtje gekocht en omdat er een paar krasjes waren (haast onzichtbaar) direct 20% korting gekregen. Prima service dus.
Groeten
Groeten