O2BIKERS 01/2006

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

motorbiker wrote: O2bikers is een welkome afwisseling. Al mogen er iets meer tests van fietsen en bikestuff in plaats van de wedstrijdbesprekingen komen.
Weet er iemand wanneer de O2 testdays doorgaan en hoe men kan inschrijven?
.
Vind ik ook. Die wedstrijdbrol is het mist interessante van het hele boekske.
rafx3
Mountainbiker

Post by rafx3 »

Ik heb mij pas op 02 geabboneert en ik ga er geen seconde spijt van hebben denk ik.
Guest

Post by Guest »

Ik koop de O2 ook niet meer, veel teveel onzin en de testen zijn ook niet echt objectief te noemen. Dat er bij sommige items een nederlands nummer staat vermeld is niet verwonderlijk, O2 bikers ligt al met diverse importeurs overhoop.
The Cisse
Mountainbiker

Post by The Cisse »

ik had bij het vorig boekske van O2 al gezegd , van het is de laatste keer dat ik da boekske koop ,ik heb me in de week toch weer laten verleiden en heb het terug gekocht
en ik heb er veel spijt van ,die agenda alleen vullen ze 4 pagina's mee door de spacies zogroot mogelijk te maken
neen sorry ,nooit meer
ik koop al een jaar 2 franse TT boekjes en daar staat een grote agenda in ,maar daar staat tenminste veel meer nuttige informatie in
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Is het ook niet een beetje zo dat als je O2 bikers al 2 jaar gelzen hebt je eigen kennis vergoot is geworden? En dat O2 bikers je verwachtingen niet meer kan waarmaken. Ditzelfde gebeurt met Bike en Mountainbike en VTT en MBR en alle andere magazines die je al jaran leest.
Op een gegeven moment weet je zelf wat beter is of wat een domme test is of welk blad de testen laat beïnvloeden door sponsoring (hier kan ik O2 bikers niet van beschuldigen).
Dat hun manier van testen niet meer van deze tijd is, in vergelijking met Bike en ander magazines met een testlab, is hun eigen schuld, ze willen maar mondjesmaat vernieuwen.
rafx3
Mountainbiker

Post by rafx3 »

Ik vind dat ik toch veel leer van 02bikers dat zal ook te maken hebben dat ik nog maar een dik halfjaar mijn eigen bezig hou met mountainbike.
Maar mss komt er na een tijd ook dat ik seg was dat nu weer.
Dat is momenteel zeker nog niet het geval.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Nu ik ga geen namen noemen maar ik weet wel hoe sommige testbikes bij zo'n blad belanden. Soms is het echt 'nattevingerwerk' wat ze schrijven.
(bv. een nieuwe fiets is nog niet in zijn winkelconfiguratie te krijgen op het ogenblik van de test, dan testen ze hem met andere onderdelen en dan passen ze de uitslag van de test een beetje aan alsof het met de te verwachten configuratie is :roll: ).
En toevallig staat bij een test van een bepaalde fiets dan in hetzelfde nummer een paginagrote advertentie van dat merk #-o .
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Jongens, jongens aub. Het is logisch dat wanneer één of ander merk zijn fietsen getest weet, ze dit commercieel gelijk gaan benutten met een passende advertentie in desbetreffend magazine.
Het redactioneel werk vindt ik goed, al zijn de auteurs van diverse tests niet altijd streng genoeg in de opbouw van hun verslag.
Soit, het blijft een tof magazine.

Hun testdays in Luik daarentegen.... voor ons in West-Vlaanderen de andere kant van België. Ik krijg hier niemand overtuigd om te gaan terwijl ik er zo graag had bijgeweest.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

dr paaj wrote:Is het ook niet een beetje zo dat als je O2 bikers al 2 jaar gelzen hebt je eigen kennis vergoot is geworden? En dat O2 bikers je verwachtingen niet meer kan waarmaken. Ditzelfde gebeurt met Bike en Mountainbike en VTT en MBR en alle andere magazines die je al jaran leest.
Op een gegeven moment weet je zelf wat beter is of wat een domme test is of welk blad de testen laat beïnvloeden door sponsoring (hier kan ik O2 bikers niet van beschuldigen).
100% mee akkoord. Zo vond ik het boekje "netwerk" in het begin de max en de laatste maanden heb ik ze rechtstreeks in de krantenbak gegooid. k Was er op uitgekeken.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

motorbiker wrote:Hun testdays in Luik daarentegen.... voor ons in West-Vlaanderen de andere kant van België. Ik krijg hier niemand overtuigd om te gaan terwijl ik er zo graag had bijgeweest.
De testdagen zijn in Namen :-D Da's op 45 minuutjes van Brussel via den E411, en Brussel ligt op 40 minuutjes van Gent. (En van daaruit moet ge't zelf maar zoeken...) Zooo ver is dat toch niet? :-D
Post Reply