Schwalbe NN & RR of Maxxis Larsen TT eXCeption

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Mijne maat en ik rijden allebei met NN1.8,die banden bollen heel goed en hebben veel grip,en ze zijn slijtvast,ik heb ook de RR2.1,en zeer tevreden van,ik ben van plan om van beide nog bij tekopen om te kunnen combineren :-k
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

#Skull' wrote:Mag ik hieruit afleiden dat je ervaring hebt met beide sets ?
Heb je geen problemen ondervonden van de zwakke zijflanken van de RR ?

Grtz...
S.
Zelf rij ik al twee jaar met RR 2.25 UST en van zwakke zijflanken heb ik persoonlijk nog niks gemerkt (was dat niet de Michelin XLS en zijn opvolger?). Ik heb met de RRs o.a. al 2 keer een 4-daagse Alpentocht mee gedaan en een 10-tal Ardennenritten. Binnenkort probeer ik de NNs ook eens.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Tot nu toe weinig reacties / ervaringen te lezen ivm de Maxxis CrossMark :-?
Lijken mij ook goede bandjes te zijn en ong. in dezelfde prijsklasse als de schwalbe NN.
Moet namelijk binnenkort mijn Hutshinson Buldog achter vervangen en twijfel nog tussen de NN of de Crossmark.

Echt niemand ervaringen met die Maxxis ??
bracebrace
Mountainbiker

Post by bracebrace »

Is ook een vrij recente band niet? Heb zelf enkel ervaring met Maxxis Wormdrive: oersterke band.

Trouwens, dat van rolweerstand: rolweerstand van een band hangt af van de ondergrond waarop je rijdt. Je zou voor elk type ondergrond (asfalt, korrelig, steentjes, harde grond, kleigrond, zanderige grond,...) moeten gaan vergelijken want het hangt af van hoe de noppen zich gedragen en dergelijke. Op asfalt kan je een vergelijking maken tussen twee noppenbanden, maar eens je technisch terrein induikt lijkt me die vergelijking enorm moeilijk. Hoe technischer het terrein, hoe miniemer het aandeel rolweerstand. Althans da's mijn gevoel maar, weet niet hoe de anderen daarover denken.

(Ik spreek hier wel voor de niet competitieve MTB-er natuurlijk)
Blackadder
Mountainbiker

larrsen tt

Post by Blackadder »

Ik rij nu al een twee tal maanden met Larsen TT exeption banden en ze bevallen me perfect. De laatste weken op de hard bevroren ondergrond bolden ze bijna evengoed als mijn Continental twisters maar met een veel betere grip. Deze betere grip liet zich nog beter gelden op modderige en zanderige tochten. Ik heb vorig jaar twee ritten gereden met RR banden en ze direct doorverkocht... niks waard in modder.

Over de sterkte van de band kan ik nog niet veel zeggen maar er is nog wel weinig slijtage van de noppen. Het is ook een zeer goede band in combinatie met notubes. Bande blijven zeker een maand op een goede druk.
Post Reply