NN 2,25 voor- en achterband
de achterband op 3,2 bar en de voorband op 2,8 bar.
Werkt voor mij perfect, bold goed op de weg en toch wat comfort off-road
welke bandendruk op welk terrein
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
bandendruk is afhankelijk van bandenmaat, gewicht biker, gewicht fiets, persoonlijke voorkeur, terein type, hardtail, full suspension, niks suspension :), ...
op volgend adres staat een handig tabelletje
Enjoy :)
http://users.telenet.be/sebke
op volgend adres staat een handig tabelletje
Enjoy :)
http://users.telenet.be/sebke
- .::Andy::.
- Mountainbiker
-
fast_bunny
- Mountainbiker
Post by fast_bunny »
ik heb vandaag eens met 2.5 bar gereden ( voor + achter ) en ben toch niet helemaal tevreden. natuurlijk rij ik nog maar 2 maand TT's en ben aan het experimenteren maar vooral bij losse ondergrond schuift vooral mijn voorwiel nogal vlug weg. het zijn de banden die erop stonden toen ik die cube ltd comp kocht ( schwalbe sport racing ralph 26 x 2.25 ) en kan ze moeilijk vervangen zolang ze niet versleten zijn.
volgende week eens proberen met 2.25 voor en 2.5 achter of 2.0 voor en 2.25 achter ... in betekom
volgende week eens proberen met 2.25 voor en 2.5 achter of 2.0 voor en 2.25 achter ... in betekom
- Bijterke
- Mountainbiker
- Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra
Dit is eigen aan de RR. Ik heb ondervonden dat ze op z'n best zijn met ongeveer 2 bar maar bij losse ondergrond schuiven ze sowieso. Zelfde bij modderige ondergrond.fast_bunny wrote:ik heb vandaag eens met 2.5 bar gereden ( voor + achter ) en ben toch niet helemaal tevreden. natuurlijk rij ik nog maar 2 maand TT's en ben aan het experimenteren maar vooral bij losse ondergrond schuift vooral mijn voorwiel nogal vlug weg. het zijn de banden die erop stonden toen ik die cube ltd comp kocht ( schwalbe sport racing ralph 26 x 2.25 ) en kan ze moeilijk vervangen zolang ze niet versleten zijn.