Maximum daalsnelheid ?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Op asfalt in Oostenrijk 80/u met op 't einde een scherpe bocht naar links
Dank u koeienwei (zonder vlaaien), voor de redding
En neen, geen helm op, we gingen "even een eindje op de weg fietsen",
en dan natuurlijk gebeurt dat hé
En remmen met stopkesrubber op asfalt gaat al evenmin tegen die snelheid
Dank u koeienwei (zonder vlaaien), voor de redding
En neen, geen helm op, we gingen "even een eindje op de weg fietsen",
en dan natuurlijk gebeurt dat hé
En remmen met stopkesrubber op asfalt gaat al evenmin tegen die snelheid
Amai der zitten hier precies echt wel zotten bij. Mijn topsnelheid op de weg 69 km/u op Cote d'Hallembaye, aan de steile kant. Moet wel erbij zeggen dat je daar zo een knik (wegverzakking) hebt als je bijna beneden bent waar je de kriebels van in de buik krijgt. En off-road moet dat zowat rond de 56 km/u geweest zijn dit jaar met de Vulkanbike, maar de paadjes waren hier dan ook ideaal daarvoor (lees breed en weinig oneffenheden).
Geeft een idee hoe steil zo'n helling is. Vergelijk zo de Hallembaye een keer met 2 hellingen in buurt van Ronse: de Bourliquet (Frasnes) 82 km/h en Les Hauts (St-Sauveur) 84 km/h, beide zijn mooie asfaltwegen. Telkens aanloop en dan 'aërodynamisch' laten bollen. In afdaling van de Kwaremont naar datzelfde Ronse toe moet je al serieus bijduwen om 75 km/h te halen.flip wrote:Mijn topsnelheid op de weg 69 km/u op Cote d'Hallembaye, aan de steile kant.
Het is wel zo dat de steile kant maar een 900 m lang is, tegen dat je op je topsnelheid zit ben je bijna onder. En je hebt geen aanloop, want je moet eerst langs den andere kant omhoog. Daarbij toen ik die snelheid had moest ik serieus snel trappen om nog bij te geven, dus ik begrijp niet hoe sommigen hier aan snelheden tegen 90 km per u komen. Alle mss dat dat niet met de MTB maar met de koersfiets is??navidad wrote:Geeft een idee hoe steil zo'n helling is. Vergelijk zo de Hallembaye een keer met 2 hellingen in buurt van Ronse: de Bourliquet (Frasnes) 82 km/h en Les Hauts (St-Sauveur) 84 km/h, beide zijn mooie asfaltwegen. Telkens aanloop en dan 'aërodynamisch' laten bollen. In afdaling van de Kwaremont naar datzelfde Ronse toe moet je al serieus bijduwen om 75 km/h te halen.flip wrote:Mijn topsnelheid op de weg 69 km/u op Cote d'Hallembaye, aan de steile kant.