Hoe moet je conditie zijn voor de fun klasse

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

absalon wrote:en wat is nu eigenlijk het gemiddelde?
dat gangt af van het parkoers. is eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen...
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

ik vermoed dus dat er ongeveer 25-30km gereden word in zo een wedstrijd?
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Ja zoiets is te zien waar ook.
biker67
Mountainbiker

Post by biker67 »

wedstrijdervaringen bij de funklasse kan je perfect doen bij de LMTB trophy die mannen richten deze als in voor de 17 keer dus ze kennen de klappen van de zweep, en ze leggen de funklasse in de watten, zie voor meer info op www.lmtb.be of je kan steeds den Johan kontakteren zijne telefoonnummer vindt je op deze website
hoekske
Mountainbiker

Post by hoekske »

Ik lees de eerste keer dit topic en ik moet zeggen dat ik toch wel verschoten ben van de conclusies die hier getrokken worden. Ikzelf rij bij de top tien in de fun klasse. Ik vind het dan ook erg zielig dat er zo rap conclusies getrokken worden over doping nemen enzovoort. Ik weet wat ik er voor moet doen en laten. ik nodig iedereen dan ook eens uit om mijn voorbereiding mee te volgen zodat ze ook begrijpen waarom er zo hard gereden wordt!!
Dus aan de Pipo's die snel hun conclusie trekken, denk in het vervolg eerst eens goed na over wat je zegt en weet dat er heel veel zijn die hard trainen om in de fun mee te kunnen!!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

bekijk het zo... bestaan er nog echte wielrtoeristen vandaag??? NEE.
de huidige wielertoerist is vaak goed tot zelfs uitstekend getraind. soms kom ik er tegen die 4x per week met een paar profs mee gaan trainen...

tussendoor starten die jongens eens in dit soort wedstrijden. verder ook wat renners die heel vaak met dagvergunningen bij nadere bonden gaan rijden (officieel hebben ze geen vergunning). zo zijn er jongens die 8 a 12 overwinningen in een wegseizoen halen.

zij starten in de MTB wedstrijden gedurende de winter, vooral om de uitdaging, en om zo goed mogelijk te rijden.

dat maakt dat er in de funklasse door bv de eerste 10, wreed hard gereden word.
dus er moet niks van doping enz achter gezocht worden. er zijn altijd wel gevallen maarja...

wel duidelijk stellen, dat wanneer deze jongens bij de elites zouden starten, er vrijwel nooit wat van maken. het verschil is nog steeds groot, zeker op de grotere wedstrijden, laat staan internationaal.
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Me dunkt dat Hans Urkens (belgisch kampioen Masters) vorig jaar ook nog bij de Fun-klasse ronddartelde.Of was dat al twee jaar geleden.Won zowat alles wat hij reed.Nu is dat bij de Masters ook bijna het geval.Der zitten een paar krakken daar!
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

cuby wrote:Me dunkt dat Hans Urkens (belgisch kampioen Masters) vorig jaar ook nog bij de Fun-klasse ronddartelde.Of was dat al twee jaar geleden.Won zowat alles wat hij reed.Nu is dat bij de Masters ook bijna het geval.Der zitten een paar krakken daar!
Volgens mij was het Gerrit Delfosse die meestal de zege nam. Bij de fun heeft hij bijna alles gewonnen. Nu rijden beiden bij de masters en blijkbaar heeft Hans een schitterend seizoen achter de rug. Gerrit daarentegen had een minder seizoen met regelmatig materiaalpech.

Bij de Fun zitten er toch een aantal die niet zouden afgaan bij de elites. Om bij de funklasse een degelijk resultaat te rijden moet je heel wat uren trainen in de week of moet je toch een zeker talent hebben!!
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

mannen niet zeiken over de funklasse ze vlammen tegen 100 per uur en zeker ze moeten trainen voor er te komen hetgene wat ook is probeer eerst in de funklasse dan weet je wat je waard bent, zie inderdaad hans urkens en gerit delfosse deze mannen doen veel voor de sport maar dit is voor iedereen mogelijk ook zonder DOPING
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

mannen niet zeiken over de funklasse ze vlammen tegen 100 per uur en zeker ze moeten trainen voor er te komen hetgene wat ook is probeer eerst in de funklasse dan weet je wat je waard bent, zie inderdaad hans urkens en gerit delfosse deze mannen doen veel voor de sport maar dit is voor iedereen mogelijk ook zonder DOPING
Post Reply