Gisteren de BLOSO 'Feestroute' Merchtem gereden met volgende opmerkingen:
1/ ontbrekende pijltjes: iets voorbij Langeveldmolen (deze is vervangen door een aanduiding door derden.Waarvoor dank.)+ vlaknadien op de steenweg iets voor het voetbalveld van Langeveld (hier moet je de steenweg oversteken, smal padje naast een akker volgen).
2/ geen aanduiding/aansluiting gevonden voor blauwe en rode lus.
3/ groene lus DIK IN ORDE waarvoor proficiat, gezellig , niet te zwaar, goed om een nieuw seizoen te beginnen.
Merchtem - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Thommie
- Mountainbiker
- Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk
Ik heb de groene+ blauwe+rode ook proberen te rijden zondag. Ik ben wel volledig vreemd in de streek en was thuis mijn kaart vergeten, dus één keer een pijlke missen is "het bos in". Ik geraakte eerst al moeilijk weg uit Merchtem. Heb mij zot gezocht naar een pijltje aan een rond punt. Daarna ging het vlot tot aan die steenweg aan het voetbalveld, daar ben ik met de hulp van andere bikers toch weer de goeie baan opgeraakt tot op het begin van de rode. In Hamme reed ik weer verloren. Mensen op de route hadden zelfs nog nooit gehoord dat er en mountainbike route liep (het waren dan ook moto bikers
). Weer met de hulp van locale MTbikers op de goei baan geraakt maar in Relegem was het definitief over. Het was toen pal op de middag en ik zag geen kat meer. Ik heb dan op eigen initiatief een paar veldbaantjes gedaan en mij georienteerd op de zon (?) om weer in de goeie richting ( Merchtem) te rijden. Ergens weer op de groene geraakt en zonder problemen aan mijn auto geraakt.
resultaat: 59 km gefietst. G+B+R is normaal 44.5, maar rood en blauw heb ik nauwelijks gezien.
Lichtjes gefrustreerd omdat ik meer moest zoeken dan rijden in deze mooie streek. OK, is ook mijn fout,ik had mijn kaart moeten meenemen. De baantjes lagen er perfect bij en netjes onderhouden. Het douchke in de sporthal van Merchtem was precies op temperatuur en de Vedett ook.
Dus aub mannen van Merchtem, zet nog eens een paar pijltjes zodat ik de hele route kan rijden. Dan kom ik zeker terug.
resultaat: 59 km gefietst. G+B+R is normaal 44.5, maar rood en blauw heb ik nauwelijks gezien.
Lichtjes gefrustreerd omdat ik meer moest zoeken dan rijden in deze mooie streek. OK, is ook mijn fout,ik had mijn kaart moeten meenemen. De baantjes lagen er perfect bij en netjes onderhouden. Het douchke in de sporthal van Merchtem was precies op temperatuur en de Vedett ook.
Dus aub mannen van Merchtem, zet nog eens een paar pijltjes zodat ik de hele route kan rijden. Dan kom ik zeker terug.
Ik heb al enkele malen een Bloso toer gereden met alleen een gedownloade kaart .
Misschien is het toch nuttig om telkens zo een stafkaart te bestellen want de bebijling lijkt me niet altijd duidelijk ofwel verwijderd door werkzaamheden of andere oorzaken.
PS dienen groenen toer is echt wel leuk met als afsluiter een terrasje in De Passerel Reedijk 18
Misschien is het toch nuttig om telkens zo een stafkaart te bestellen want de bebijling lijkt me niet altijd duidelijk ofwel verwijderd door werkzaamheden of andere oorzaken.
PS dienen groenen toer is echt wel leuk met als afsluiter een terrasje in De Passerel Reedijk 18
- crash biker
- Mountainbiker
Post by crash biker »
Opgelet : op het traject van de groene lus moet ge momenteel rekening houden met de Aquafin-werken.RIKKEN wrote:
PS dienen groenen toer is echt wel leuk
Bij het buitenrijden van't centrum - asfaltweg naast het benzinestation - zijn er bepaalde delen onderbroken (stukken asfalt verwijderd).
Nadien is het parcours lichtjes gewijzigd, de bepijling is wel aangepast.
Last edited by crash biker on Fri 10 Aug 2007 18:36, edited 1 time in total.
Deze heb ik al meermaals gereden en het betreft hier een verrassend leuk parcours. Ik woon in Merchtem en had niet verwacht dat ze zo goed ging zijn.
Meer dan de helft bevind je je wel in Asse (Kobbegem, Relegem, Walfergem, Mollem).
Voor je Brussegem binnenrijdt kun je ook linksaf en dan beland je op de MTB-route van Meise (Miel Van Cauter).
In de laatste 1 of 2 km van het parcours, kom je uit een wijk (Jan Maervoetstraat) in de Puursstraat waar je na zo'n 70 meter links in een smal verhard baantje moet (richting Passerel).
Meer dan de helft bevind je je wel in Asse (Kobbegem, Relegem, Walfergem, Mollem).
Voor je Brussegem binnenrijdt kun je ook linksaf en dan beland je op de MTB-route van Meise (Miel Van Cauter).
In de laatste 1 of 2 km van het parcours, kom je uit een wijk (Jan Maervoetstraat) in de Puursstraat waar je na zo'n 70 meter links in een smal verhard baantje moet (richting Passerel).
ik rij de route van Merchtem gemiddeld drie keer per maand. Vertrek van bij mij thuis via paar veldwegels naar de start, rij dan groen-blauw-rood en terug naar huis.
Goed voor ongeveer 56 km.
Best aangename route met redelijk wat variatie. Je maakt natuurlijk elke route zo zwaar als je zelf wilt.
Als duurtraining brei ik er de route van Asse soms aan. Aan de Molenstraat in Asse kan je daar aanpikken op de groene route en dan Asse rood en groen en het eind van groen loopt gelijk met route van Merchtem.
Die twee samen (+ huis en terug) is goed voor ongeveer 88 km (denk ik, ik zal eens een tellerke installeren).
Als je dat goed doorrijdt, heb je een stevig tochtje in de benen.
Goed voor ongeveer 56 km.
Best aangename route met redelijk wat variatie. Je maakt natuurlijk elke route zo zwaar als je zelf wilt.
Als duurtraining brei ik er de route van Asse soms aan. Aan de Molenstraat in Asse kan je daar aanpikken op de groene route en dan Asse rood en groen en het eind van groen loopt gelijk met route van Merchtem.
Die twee samen (+ huis en terug) is goed voor ongeveer 88 km (denk ik, ik zal eens een tellerke installeren).
Als je dat goed doorrijdt, heb je een stevig tochtje in de benen.
- Guawie
- Mountainbiker
Ze hebben de route opnieuw uitgepijld. Het viel mij afgelopen maandag toen ik hem nog eens reed op dat er meer en nieuwe pijltjes hangen.
Op ongeveer 4 km van het einde, als ik niet mis ben Kobbegem, zijn er werken waar je van de fiets moet om over een berg zand te klauteren. De mensen die daar wonen hebben zelfs een ladder tegen deze berg zand gezet om er gemakkelijker over te geraken.
Op ongeveer 4 km van het einde, als ik niet mis ben Kobbegem, zijn er werken waar je van de fiets moet om over een berg zand te klauteren. De mensen die daar wonen hebben zelfs een ladder tegen deze berg zand gezet om er gemakkelijker over te geraken.