Wielen: CrossMax XL
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Splenter
- Mountainbiker
Iedereen zweert bij crossmax... Ewel, ikke nie meer zene!VR wrote:Bitanem,
iedereen zweert bij de crossmax omdat als er iets mee scheelt dat ge onmiddelijk het vervangstuk krijgt of de vervanging zelf.. Ik kan niet onmiddelijk iets zeggen ivm shimano, maar om aan de service van mavic te evenaren gaan ze een heel grote middelen moeten inzetten
Dien service van mavic... Ze hebben zo hun goeie en hun slechte momenten zou ik zo zeggen.
Waarom nu: heb dus voor de 2e keer in 3 maanden mijn achterwiel mogen binnendragen omdat de ceramiclaag er telkens van af slijt (waar ik dus al niet meer mee kan lachen. Dat zoiets 1 keer gebeurd, tot daar, maar als je dat 2keer op zo'n korte tijd hebt, met zo'n dure wielen...) Ik vind het trouwens dikke zever dat mavic de schuld hiervan bij de xtr-ceramic-remblokjes legt, want: voor die ceramic eraf gaat, komen er eerst blazen op de remflank (oxidatie van het onderliggend aluminium) Doordat de ceramic los komt van de velg gaat dat laagje vaneigens afbreken, welke remblokjes je daar dan nog opzet, maar enfin.
Bovendien, die service, amai mijn voeten. De eerste keer was het super, dat geef ik toe. In nauwelijks 1 week had ik mijn wiel terug, vervangen onder garantie (onevenaarbaar). Maar deze keer daarentegen... 5 weken mogen wachten!! Dat vind ik nu net ietsje over het randje zene. oa daardoor de coast race van oostduinkerke op mijn buik mogen schrijven.
In ieder geval, mochten mijn crossmaxen ooit de geest geven, dan heb ik toch sterk mijn twijfels of ik ooit nog opnieuw zo'n wieltjes zou kopen. Ze zijn wel superstevig, superlicht, supergoe en zo eh, maar als die ceramic daar nu nog eens afbreekt dan kom ik toch zot wi! Kga een velg aanvragen waar geen ceramic opligt :D kan ze er meteen ook niet meer vanaf, gedaan met de miserie! (of ik kan mij laten sponseren door shimano, ik wil hun wieltjes wel testen)
- Brainjumper
- Mountainbiker
Post by Brainjumper »
Kwalitatief lijkt MAVIC mij inderdaad OK !
Superservice zou ik echter zo direct niet durven zeggen.
Mijn 1st set Mavic-wielen waren gewone Cross-Rides, gekocht toen ze pas uit waren. Velgen, spaken en naven dik in orde; body een ramp ! (Heb op dit forum hierover al 't een en 't ander kunnen lezen). Heb zelfs 4 maanden moeten wachten op nieuwe body, die wel gratis werd vervangen.
Tweede vervanging body, niks garantie meer en weeral 2 maanden moeten wachten. Is ondertussen qua dichting wel veranderd en verbeterd.
Doorgeremde velgen laten vervangen: lap weeral 6 weken wachten.
Mijn 2de set in zomer 2002 gekocht = Cross Ride Ceramic. Wegens accidentje achterwiel na 1 maand al naar de vaantjes (velg en naaf stuk).
I.p.v. vervanging velg en naaf probeerden ze mij een volledig nieuw wiel aan te smeren. Heb dit door mijne velomaker laten terugsturen en geëist dat mijn oud wiel gerepareerd werd met behoud van nog zo goed als nieuwe body en lagers. (Scheelt toch serieus in prijs). Enfin na 3 maanden eindelijk gesteld.
Volgende wielen: losse MAVIC velg, DT Hugi naven en DT Spaken zulle.
Voordeel: wiel moet niet naar firma, maar kan door velomaker zelf hersteld worden en vele vele vele malen sneller !
Superservice zou ik echter zo direct niet durven zeggen.
Mijn 1st set Mavic-wielen waren gewone Cross-Rides, gekocht toen ze pas uit waren. Velgen, spaken en naven dik in orde; body een ramp ! (Heb op dit forum hierover al 't een en 't ander kunnen lezen). Heb zelfs 4 maanden moeten wachten op nieuwe body, die wel gratis werd vervangen.
Tweede vervanging body, niks garantie meer en weeral 2 maanden moeten wachten. Is ondertussen qua dichting wel veranderd en verbeterd.
Doorgeremde velgen laten vervangen: lap weeral 6 weken wachten.
Mijn 2de set in zomer 2002 gekocht = Cross Ride Ceramic. Wegens accidentje achterwiel na 1 maand al naar de vaantjes (velg en naaf stuk).
I.p.v. vervanging velg en naaf probeerden ze mij een volledig nieuw wiel aan te smeren. Heb dit door mijne velomaker laten terugsturen en geëist dat mijn oud wiel gerepareerd werd met behoud van nog zo goed als nieuwe body en lagers. (Scheelt toch serieus in prijs). Enfin na 3 maanden eindelijk gesteld.
Volgende wielen: losse MAVIC velg, DT Hugi naven en DT Spaken zulle.
Voordeel: wiel moet niet naar firma, maar kan door velomaker zelf hersteld worden en vele vele vele malen sneller !