02.10.2016 - Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vedet
Mountainbiker

Re: 02.10.2016 - Waasmunster

Post by vedet »

BerggeitCasualFietser wrote:
vedet wrote:Is het de superfly geworden?
Jep, Superfly 7, en nog gelukje, de new season kleur, rood.

Hier ook gestart op de alom gekende wegeltjes en bospaden om zo te kijken wat de 29er te bieden heeft in vergelijking met de oude 26 er.
Af en toe beetje zoeken naar de juiste versnelling, opletten dat je met het bredere stuur niet blijft hangen etc.
Alles goed doorlopen, en genoten van het thuisritje. Alles is al gezegd, goed bollend, en af en toe leek het net Waas beach, maar met de illusie in het achterhoofd dat ik eind van het jaar de Hel van Kasterlee wil uitdoen, leek me dit een leuke extra oefening in rijden door los zand.
.
Ja herkenbaar, Op mijn 26" reed ik met een stuur van 44cm, Op deze stond een stuur van 72cm, dat heb ik toch maar ingekort naar 66cm. Vind ik veek aangenamer.
cannondude
Mountainbiker

Post by cannondude »

2 zaken ontbraken naar mijn mening voor een 10 op 10:

- 1e brug over de autostrade: ik had graag langs het smalle paadje naar boven gereden en dan net over de brug steil naar beneden zoals het vorig jaar was dacht ik???

- het 4x4 parcours waar je vroeger kon kiezen om dat extra lusje extreem te doen of niet. het was nochtans droog genoeg dit jaar.

Muggeziften zeker :roll: Voor de rest een dikke 9 zou ik zeggen.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Over je eerste punt heb je volledig gelijk, het bruggetje zat er wel in, maar dat klimmetje of afdaling niet. Maar dat is ook maar 5 meter.

Je tweede punt dacht ik aan toen we er langs reden. Enkel dat zag er toch niet echt begaanbaar uit. Leek wel kapot gereden, tenzij ik mis ben.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

vedet wrote:
BerggeitCasualFietser wrote:
vedet wrote:Is het de superfly geworden?
Jep, Superfly 7, en nog gelukje, de new season kleur, rood.

Hier ook gestart op de alom gekende wegeltjes en bospaden om zo te kijken wat de 29er te bieden heeft in vergelijking met de oude 26 er.
Af en toe beetje zoeken naar de juiste versnelling, opletten dat je met het bredere stuur niet blijft hangen etc.
Alles goed doorlopen, en genoten van het thuisritje. Alles is al gezegd, goed bollend, en af en toe leek het net Waas beach, maar met de illusie in het achterhoofd dat ik eind van het jaar de Hel van Kasterlee wil uitdoen, leek me dit een leuke extra oefening in rijden door los zand.
.
Ja herkenbaar, Op mijn 26" reed ik met een stuur van 44cm, Op deze stond een stuur van 72cm, dat heb ik toch maar ingekort naar 66cm. Vind ik veek aangenamer.
Ik rij volgende week in principe Hoogerheide, ga het daar nog even bekijken en dan beslissen wat ik met dat stuur doe.

Ik verband met het bruggeval, ik denk het gewoon wat minder veilig is, ondanks droogte. Zeker het stuk afdaling, met eerst een soort van dropje, en dan een geul
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

cannondude wrote:2 zaken ontbraken naar mijn mening voor een 10 op 10:

- 1e brug over de autostrade: ik had graag langs het smalle paadje naar boven gereden en dan net over de brug steil naar beneden zoals het vorig jaar was dacht ik???
Officieel is dit geen pad, maar natuurlijk wel leuk om te rijden. Maar ondertussen is alles zo fel weggesleten en weggespoeld dat één van de boordstenen gewoon zweeft tussen de twee anderen. Als organisatie wilden we er geen honderden bikers door sturen en het risico lopen dat die er op onze tour er tussenuit valt en dat er ongelukken gebeuren.

Even iets over de pijlen. Toegegeven, ze zijn eigenlijk nogal klein, maar dat is meer uit praktische overweging, Nu passen ze perfect in onze achterzak van het truitje. Wat erg handig is tijden het uit en af pijlen.
We krijgen dikwijls de opmerking dat je vrij dicht moet zijn vooraleer je de richting van de pijl kan zien. Maar als je de pijl iets beter bekijkt is deze sterk asymmetrisch en is van ver één kant wit en de andere kant rood( waar de twee pijlen staan). Dus van ver zie je gemakkelijk het verschil tussen de rode en witte kant , de rode kant is dan ook de richting van de pijl. :wink:

Wat het crossparcours langs de E 17 betreft. dit is eigenlijk privé terrein. We hebben dit de voorbije jaren wel al gebruikt (en zijn hiervoor ook op de vingers getikt :wink:) Maar de laatste tijd wordt er niet gelachen met afwijkingen ten opzichte van de aanvraag en kunnen er zware boetes boven uw hoofd hangen.

Geloof me vrij, als we bepaalde dingen niet doen, is er meestal we een goede reden voor. We willen steeds heb beste uit onze gemeente voorschotelen. O:)
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Begrijp mij ook niet verkeerd, ik ben enkel verkeerd gereden in Waasmunster zelf waar we linksaf moesten tussen 2 gebouwen om zo richting de N-weg te rijden. Ik zat bij de kerk en ben toen omgedraaid. Vermoedelijk omdat ik niet goed aan het opletten was :wink:

Daarbij kon ik de richting van de pijlen wel goed inschatten vanop een afstand enkel vond ik de pijlen zelf soms wat moeilijk. De gele van vroeger sprongen er wat beter uit waardoor je niet steeds moest opletten. Maar dat zijn uiteraard maar details, de bepijling verder was zoals altijd uitstekend verzorgd.
MrBojangles
Mountainbiker

Post by MrBojangles »

Wat de brug betreft: ik was blij dat die er niet inzat. Ik heb daar beneden eens ene zien liggen met een open beenbreuk en sindsdien hou ik mij daar wat in. En op de vorige houten brug ben ik eens overkop gegaan, dus daar stap ik nu altijd af. Om maar te zeggen dat ik de organisatie begrijp om risico's al eens te mijden, het moet voor iedereen plezant blijven.
Alhoewel het homobosje er dan wel weer inzat :-D
vedet
Mountainbiker

Post by vedet »

Daar ben ik het mee eens, en ook wel een beetje blij om. Sommige toertochten lijken soms er naar te streven om zo moeilijk mogelijke passages in te lassen en zo veel mogelijk fietsers van de fiets te halen, soms denk ik om te compenseren.
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

MrBojangles wrote: Alhoewel het homobosje er dan wel weer inzat :-D
De kunst is om hier het gat dicht te rijden en om hier vooral niet te vallen :oops:
Post Reply