[quote="Geen plaats, stuur is volgebouwd... ":[/quote]
Al goed gekeken waar de Ekip-bel bevestigd is.... en weg is de reden. Veiligheid voor iedereen is niet alleen een helm op ons hoofd. De mensen letten heel wat meer op een bel of op iemand die pardon roept (een bel wekt een gevaarsgevoel op);
De fietsbel: meer dan nuttig
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Cruzer
- Mountainbiker
Wat ik grappig vind is dat de meeste fietsers een bel zien als teken om iemand te begroeten (zoals veel automobilisten hun claxon).
Dus als die met z'n tweeën naast elkaar rijden en ge belt, dan kijken die eerst om zo van 'is het iemand die we kennen??'
NEE SUKKELS !!! Ik bel omdat ge uit de weg zou gaan 
Dus als die met z'n tweeën naast elkaar rijden en ge belt, dan kijken die eerst om zo van 'is het iemand die we kennen??'
- Joe Banana
- Mountainbiker
- Location: Cube reaction 2008, On One Scandal 29'r (in opbouw)
Post by Joe Banana »
Ik heb ook al jaren een bel op mijne MTB staan. Ik heb deze discreet en zeer practisch naar onder gericht op m'n stuur geplaatst naast m'n shifters. Ik kan zo perfect bellen zonder m'n stuur te lossen.
Offroad moet ik ze nooit gebruiken maar vooral tijdens het woon-werk pendelen is ze al zeer nuttig gebleken. Maar hoewel mijn bel het nog perfect doet (.....lees zeer luid pingt) heb ik toch de indruk dat ze hier haar kracht aan't verliezen is en ik steeds meer m'n keel ferm moet opentrekken. Het lijkt wel dat de mensen tegenwoordig rondlopen met oogschelen op en stoppen in hun oren of het liefst vanal rondlopen op die rode strook naast het voetpad (.....omdat ze dat mooier vinden zeker). Of gewoon vertikken om eens een stapje opzij te zetten.......???
Dus eigenlijk gebruik ik de beleefde bel maar toch ook wel de brute BRUUUUL.....
Joe
Offroad moet ik ze nooit gebruiken maar vooral tijdens het woon-werk pendelen is ze al zeer nuttig gebleken. Maar hoewel mijn bel het nog perfect doet (.....lees zeer luid pingt) heb ik toch de indruk dat ze hier haar kracht aan't verliezen is en ik steeds meer m'n keel ferm moet opentrekken. Het lijkt wel dat de mensen tegenwoordig rondlopen met oogschelen op en stoppen in hun oren of het liefst vanal rondlopen op die rode strook naast het voetpad (.....omdat ze dat mooier vinden zeker). Of gewoon vertikken om eens een stapje opzij te zetten.......???
Dus eigenlijk gebruik ik de beleefde bel maar toch ook wel de brute BRUUUUL.....
Joe
- mtb-fltn
- Mountainbiker
En daarna??? Ne spoiler? Een trapleuning, een badkamer me lavabo??....roveny wrote:voor die mannen die geen plaats meer hebben op hun stuur :![]()
ik heb bij Van Eyck een 'Space grip' gezien,
dit is een T-stuk om te bevestigen ... op je stuur ...en op het T stuk is er plaats voor de bel, (dubbele) koplampen, compjoeterke, ...
at your service
R![]()
- Sjoerie
- Mountainbiker
Die badkamer is makkelijk... kank me tijdens de rit al wassenmtb-fltn wrote:En daarna??? Ne spoiler? Een trapleuning, een badkamer me lavabo??....roveny wrote:voor die mannen die geen plaats meer hebben op hun stuur :![]()
dit is een T-stuk om te bevestigen ... op je stuur ...en op het T stuk is er plaats voor de bel, (dubbele) koplampen, compjoeterke, ...
at your service
R![]()
Tja, Roveny, doe geen moeite, 't is hier duidelijk een kwestie van "niet willen" i.p.v. "niet kunnen".mtb-fltn wrote:En daarna??? Ne spoiler? Een trapleuning, een badkamer me lavabo??....roveny wrote:voor die mannen die geen plaats meer hebben op hun stuur :![]()
at your service
R![]()
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
op mijn koerfiets heb ik een bel staan waarbij die tussen de spacers op de vork staat gemonteerd. gemakkelijk en staat niet in de weg.
- mtb-fltn
- Mountainbiker
Neenee, tis kwestie van een beetje op je geld letten. Met de huidige olieprijzen zijn fietsbellen extreem duur geworden.Jack77 wrote:Tja, Roveny, doe geen moeite, 't is hier duidelijk een kwestie van "niet willen" i.p.v. "niet kunnen".
Nee serieus, ik heb al altijd een simpele 'pardon' en 'dank u' gebruikt. Ik vind dat dit (vooral tegenover wandelaars) vriendelijker en beleefder overkomt dan een gewone 'ding'. Maar ja...ieder zijn 'ding' hé...