vr 26/12 Lummen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
guyke05
Mountainbiker
Location: cannondale jekyll 160 veerweg , evil insurgent 160 veerweg , beide 27.5

Re: vr 26/12 Lummen

Post by guyke05 »

frits motaar wrote:
guyke05 wrote:1 woord bah , totale slijtage slag van de onderdelen van de fiets, ik weet nie wat veel mensen hier leuk aan vinden ma geef mij toch maar een leuke ardenne rit met wa rotsen en dikke klimmen , na de vele speedbunnys doorgelaten te hebben aan het begin hadden we al stillekes door wat de ondergrond in petto had voor ons , modder modder en nog eens slam , overal lagen de mooie tracks rond ons heen maar die werden genegeerd , lakker op het brede pad , en dan denk je aahhh straks is dat gat aan het einde van de rit daar kan ik de fully eens lekker laten gaan , dikke shit ja , den een af andere met een ketting zaag had daar anders over beslist , het hele gat lag bezaait met bomen , even 10 meter naar onder en dan een u turn trug ,naar boven dat was het , nee ik ben hier nie echt voor te vinden , had ik geweten dat het zo vettig en slap was dan had ik in mijn bed blijven liggen
Ja,wat nen uitleg om te zeggen dat het slecht was.
In "de Ardennen" is het ook wel vettig & baggeren hoor en je moet er nog wel 130km voor met de auto op pad.
Er zijn veel zaken waar een organisatie niets kan aan doen:
-aan het weer doe je niets
-aan die speedbunny's ook niet
-de genegeerde ST,is een kwestie van 'vergunningen'
-aan de staat v/h parcours kan je ook niets veranderen
-en dat er ene in "het kot" de bomen heeft plat gezaagd ook niet

Er was nochtans een filmpje aanwezig waarin je de staat v/h parcours al kon afleiden,na de regen v/d laatste dagen.
mag ne mens zijn mening niet meer uiten zonder dat er den ene of andere u erna op zijn plaats gaat zetten
moet het altijd opbouwende kritiek zijn , als ik het niks vond dan vond ik het niks , en dat is natuurlijk niet iedereen zijn mening , moet dan alleen positieve kritiek neergeschreven worden , het is al jaren en jaren dezelfde route , en dat mag ik hier toch vrij zeggen zeker , dat de organisatie er niks aan kan doen , tja ze hebben de weergoden niet in de hand , en dat modder gedoe dat vind ik gewoon walgelijk , en hup direct mensen die me hier eens gaan op mijn plaats zetten , nee negatief mag niet , dat is uit den boze ,
mdaems1
Mountainbiker

Post by mdaems1 »

guyke05,
ge wist op voorhand dat er in deze periode van het jaar overal wel wat slijk ligt.
ik vond het super !!
moet wel niet alle weken zo zijn, maar af en toe eens baggeren is top !
ge had ook in uw bed kunnen blijven liggen of op de baan gaan rijden!
dan word je niet vuil!
peter-bastanie
Mountainbiker

Post by peter-bastanie »

Ik heb me goe geamuseerd...is eens wat anders dan 'vlammen' op een droog parcours
De kosten voor nieuwe remblokken stuur ik wel op naar de organisatie :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Niks aan te merken aan de organisatie en de kritiek op de afspuitstand begrijp ik wel want de rij wachtende voor u was zeer lang maar ik spuit het fietske altijd thuis af
Bij leven en welzijn tot volgend jaar rond dezelfde tijd en periode.
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

Haters gonna hate ;)
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

guyke05 wrote:
frits motaar wrote:
guyke05 wrote:1 woord bah , totale slijtage slag van de onderdelen van de fiets, ik weet nie wat veel mensen hier leuk aan vinden ma geef mij toch maar een leuke ardenne rit met wa rotsen en dikke klimmen , na de vele speedbunnys doorgelaten te hebben aan het begin hadden we al stillekes door wat de ondergrond in petto had voor ons , modder modder en nog eens slam , overal lagen de mooie tracks rond ons heen maar die werden genegeerd , lakker op het brede pad , en dan denk je aahhh straks is dat gat aan het einde van de rit daar kan ik de fully eens lekker laten gaan , dikke shit ja , den een af andere met een ketting zaag had daar anders over beslist , het hele gat lag bezaait met bomen , even 10 meter naar onder en dan een u turn trug ,naar boven dat was het , nee ik ben hier nie echt voor te vinden , had ik geweten dat het zo vettig en slap was dan had ik in mijn bed blijven liggen
Ja,wat nen uitleg om te zeggen dat het slecht was.
In "de Ardennen" is het ook wel vettig & baggeren hoor en je moet er nog wel 130km voor met de auto op pad.
Er zijn veel zaken waar een organisatie niets kan aan doen:
-aan het weer doe je niets
-aan die speedbunny's ook niet
-de genegeerde ST,is een kwestie van 'vergunningen'
-aan de staat v/h parcours kan je ook niets veranderen
-en dat er ene in "het kot" de bomen heeft plat gezaagd ook niet

Er was nochtans een filmpje aanwezig waarin je de staat v/h parcours al kon afleiden,na de regen v/d laatste dagen.
mag ne mens zijn mening niet meer uiten zonder dat er den ene of andere u erna op zijn plaats gaat zetten
moet het altijd opbouwende kritiek zijn , als ik het niks vond dan vond ik het niks , en dat is natuurlijk niet iedereen zijn mening , moet dan alleen positieve kritiek neergeschreven worden , het is al jaren en jaren dezelfde route , en dat mag ik hier toch vrij zeggen zeker , dat de organisatie er niks aan kan doen , tja ze hebben de weergoden niet in de hand , en dat modder gedoe dat vind ik gewoon walgelijk , en hup direct mensen die me hier eens gaan op mijn plaats zetten , nee negatief mag niet , dat is uit den boze ,
Dit is niet "de ene of andere die u op uw plaats zet hoor"
Het is al 3j op rij inderdaad ong. hetzelfde parcours,ook is het al 3keer op rij even vettig.
Dit jaar liep de route wel andersom, anders was het nog zwaarder geweest.
Iedereen mag al eens negatief doen over een rit,als dat gegrond is,maar klagen dat het parcours er vettig en zwaar bij ligt,dat weet je van te voren,zo zijn alle ritten in Limburg rond deze tijd v/h jaar.
Zoals hier reeds gezegd,je kan ook altijd in je bed blijven liggen.
lapie
Mountainbiker

Post by lapie »

Vrijdag van uit Gent afgezakt richting lummen om een mooi parcours voorgeschoteld te krijgen.
Het was inderdaad vettig maar het was overal perfect berijdbaar en je moest geen enkele keer te voet gaan.
Een laagje modder maakt het ook wat uitdagend om te fietsen. Zo snel mogelijk proberen bochten te nemen, evenwichtsoefeningen,.. . Dit is ook mountainbike. Je kan deze periode geen tocht vinden die zoveel offroad is zonder modder. Wie geen modder wil kan zich deze periode best een koersmachine aanschaffen en rondjes op de weg rijden.

Over het parcours: Ik vond het een top parcours. Grootste gedeelte off road en bijna constant in het bos. De bevoorrading was ook top. Er was vanalles voor handen. Aan de afspuitstand was het inderdaad iets drukker maar ik poets mijn bike dan thuis in plaats. Voor mij was het de verre verplaatsing waard om de kerstkilo's er af te fietsen.

Bedankt aan de organisatie voor de tijd die jullie in de toertocht steken.

Mvg
CKTBIKE
Mountainbiker

Post by CKTBIKE »

Gisteren met de crosser gaan rijden met mijn challenche limus bandjes en 2 bar erin en moet zeggen dat rijd lekker :-D
Op tijd en stond rijd ik wel eens graag in de modder om de techniek wat bij te schaven al viel het wel mee vond ik,tis nog altijd winter hè :-&
Parcours vond ik mooi met enkele zware stroken afgewisseld met mooie recuperatiestroken,al met al een mooie 22.3 avg
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

Vanuit Ninove afgezakt naar Lummen.
Een beetje verrast door de staat van het parcours, ik had eerder iets verwacht zoals in Houthalen begin december, maar ik ben natuurlijk geen echte kenner van de streek.
Parcours lag er goed vettig bij, maar overal toch goed kunnen doorrijden.
Het mag in deze wintertijd al eens wat glibberig worden, zolang we kunnen rijden in plaats van wandelen is dit voor mij prima.
De bepijling vond ik overal dik in orde, prima bevoorrading met lekkere soep en achteraf ons kunnen verfrissen met een warme douche.
Enkel de afspuit heb ik links laten liggen wegens een eenoorme laaange wachtrij, ik had geen zin om in die kou lang staan aan te schuiven.
krikkese
Mountainbiker

Post by krikkese »

Zot zijn doet geen zeer, je wordt er alleen vuil van: om 8u vertrokken voor de 25km, fiets'ke afgespoten en daarna nog eens de 45 afgebaggerd met enkele clubgenoten. 8)
Daarna stond er wel een te lange file aan de afspuitstand, maar voor de rest was het toppie! :bounce:
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

Eigenlijk was ik blij met de modder anders had ik het parcours ook niet zo interessant gevonden. Wel lekker gereden de vorm was goed nu die van mr c nog. Maar hij heeft een goed excuus
Post Reply