Flandriën Tour zaterdag 29/11

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: Flandriën Tour zaterdag 29/11

Post by BerggeitCasualFietser »

tomba la bomba wrote:Ik vertrouw op de weergoden Casual [-o<

maar we gaan nog wat aanpassingen doen zodat het iets makkelijker te doen zal zijn !! (zonder dat de fun weg is hé)
Laat maar weten als t af is, dan ga ik wel eens testen...
Als ik het aankan, dan moet iedere biker met een beetje techniek er op kunnen ;)
tomba la bomba
Mountainbiker

Post by tomba la bomba »

Voila deze middag nog wat aanpassingen gedaan aan de laatste (was bijna onmogelijke) steile klim...wij hebben er nu 2 ruime kombochten van gemaakt waardoor het zeker haalbaar is !!
Door het droge weer van vorige week ligt ons technisch stuk er zeer goed bij nu !
Iemand met een beetje techniek (en een klein verzetje :wink: ) moet dit aankunnen...en anders...op voorhand eens gaan oefenen hé...hoe meer hoe liever dan wordt het goed ingereden tegen zaterdag.
Nu hopelijk geen zondvloed meer deze week... [-o<
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Vandaag zijn we met 4 Goodfellas ook eens langs daar gereden. Inderdaad een zeer knap stuk, maar aub laat beneden de keuze tussen de weg en dit stuk. Dit gaan er niet echt veel kunnen vrees ik. Het zou echt zonde zijn om daar een wandeling te moeten maken. Zonder voet aan de grond te zetten gaan dat er ook niet veel doen. Ik vind de eerste klim gevolgd door die 2 korte bochtje naar beneden eigenlijk het moeilijkst. Die lange steile helling is eigenlijk nog wel goed te doen.

Is in elk geval zeer knap gemaakt proficiat hiervoor. =D>
tomba la bomba
Mountainbiker

Post by tomba la bomba »

THx !

Er zal inderdaad een speciaal bord komen met de vermelding "EXTRA technische ZONE 400 km" (niet voor beginners) zodat ze de keuze hebben...
Ook vlak na de start komt zo'n bord voor een technisch stuk aan de brug van de N41 te Hamme (daar hebben ze dus ook de keuze, daar is het nog belangrijker want voor beginners kan het daar risicovol zijn in de afdalingen , "dropje" remember...)
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

tomba la bomba wrote:THx !

Er zal inderdaad een speciaal bord komen met de vermelding "EXTRA technische ZONE 400 km" (niet voor beginners) zodat ze de keuze hebben...
Ja, 400km.. dat bordje zal nodig zijn....
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

tomba la bomba wrote:Voila deze middag nog wat aanpassingen gedaan aan de laatste (was bijna onmogelijke) steile klim...wij hebben er nu 2 ruime kombochten van gemaakt waardoor het zeker haalbaar is !!
Door het droge weer van vorige week ligt ons technisch stuk er zeer goed bij nu !
Iemand met een beetje techniek (en een klein verzetje :wink: ) moet dit aankunnen...en anders...op voorhand eens gaan oefenen hé...hoe meer hoe liever dan wordt het goed ingereden tegen zaterdag.
Nu hopelijk geen zondvloed meer deze week... [-o<
Zaterdag nog eens gaan rijden daar en alles is gelukt.
Die laatste steile klim vond ik zaterdag veel makkelijker dan die eerste kombocht naar rechts, die is op 10x misschien 3 keer gelukt. Maar 'k lees nu dat ze ruimer gemaakt zijn, dan wordt het mss gemakkelijker.
In omgekeerde richting is het parcours ook te doen, helling met die drop in was wel niet simpel in omgekeerde richting :-D , is maar gelukt met de banden hééél plat te zetten.

Heb mij al heel goed geamuseerd daar, hopelijk blijft hij liggen!
Kan misschien zelfs wat uitgebreid worden achteraf :-D , hoe beginnen jullie daaraan? Bosmaaier?
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Kom deze week ook nog eens kijken, al zag ik gisteren de regen niet graag komen....
tomba la bomba
Mountainbiker

Post by tomba la bomba »

straffe kerel gij SD2E !

Heb het zelf nog niet geprobeerd om het omgekeerd te rijden...(nog geen tijd voor gehad eigenlijk :-? )
zelf had ik meer problemen met die laatste steile helling maar die hebben we zondagmiddag nog vervangen door 2 brede kombochten wat vééél beter te doen is nu...
die allereerste kombocht bergop naar rechts daar heb ik dan minder problemen mee (genoeg snelheid proberen pakken, breed erin gaan en dan stuur snel naar rechts kantelen en that will do the job :-D ) maar misschien maken we hem nog iets breder...
ik ken ook gasten die problemen hebben met die 2 eerste scherpe bochten naar beneden...die vind ik nu echt plezant zo

deze zone zou inderdaad nog verder kunnen uitgebreid worden (het bosje in de berm loopt nog een goed eindje verder, nog verderop zijn er dan geen bomen meer en da's minder interessant)
We hebben hier eigenlijk geen bosmaaier voor nodig gehad, wel beneden even een grasmaaier, verder is het werken met hark, schop, hakbijl, linten spannen, stronken markeren met spuitbus,...maar kom 't was aangenaam werken in de buitenlucht wel hard labeur en zweten !
wat je echt moet vermijden zijn stukken met braamstruiken , daar is gewoon geen doorkomen aan...
zoals het nu ligt ongeveer 3 halve dagen doorwerken met 3 man...

vandaag zijn er weeral 2 andere korte singletrack-zones uitgepijld : enkele leuke lussen in het speelbosje (BMX bergen) en een stuk door het vroegere motocross-parcours langs de E17
Je ziet...we maken er werk van hé !!
niki7
Mountainbiker

Post by niki7 »

Donderdag ga ik da ook eens verkennen. Ben echt wel curieus.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

tomba la bomba wrote:straffe kerel gij SD2E !

Heb het zelf nog niet geprobeerd om het omgekeerd te rijden...(nog geen tijd voor gehad eigenlijk :-? )
zelf had ik meer problemen met die laatste steile helling maar die hebben we zondagmiddag nog vervangen door 2 brede kombochten wat vééél beter te doen is nu...
die allereerste kombocht bergop naar rechts daar heb ik dan minder problemen mee (genoeg snelheid proberen pakken, breed erin gaan en dan stuur snel naar rechts kantelen en that will do the job :-D ) maar misschien maken we hem nog iets breder...
ik ken ook gasten die problemen hebben met die 2 eerste scherpe bochten naar beneden...die vind ik nu echt plezant zo

deze zone zou inderdaad nog verder kunnen uitgebreid worden (het bosje in de berm loopt nog een goed eindje verder, nog verderop zijn er dan geen bomen meer en da's minder interessant)
We hebben hier eigenlijk geen bosmaaier voor nodig gehad, wel beneden even een grasmaaier, verder is het werken met hark, schop, hakbijl, linten spannen, stronken markeren met spuitbus,...maar kom 't was aangenaam werken in de buitenlucht wel hard labeur en zweten !
wat je echt moet vermijden zijn stukken met braamstruiken , daar is gewoon geen doorkomen aan...
zoals het nu ligt ongeveer 3 halve dagen doorwerken met 3 man...

vandaag zijn er weeral 2 andere korte singletrack-zones uitgepijld : enkele leuke lussen in het speelbosje (BMX bergen) en een stuk door het vroegere motocross-parcours langs de E17
Je ziet...we maken er werk van hé !!
't was de rechtse kombocht die jullie gemaakt hadden om die steile helling te omzeilen die niet altijd lukte.
De 2 eerste is geen probleem ze.
Dat valt nog mee dan qua werken.
Kan zaterdag spijtig genoeg niet rijden, effe in de lappenmand, mag 10 dagen niet rijden grrrr :(
Denk dat ik eens tot daar kom, zal mij nuttig maken en foto's nemen van de fails :) :) :)
Post Reply