Happy bike days

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
geertg
Mountainbiker

Re: Happy bike days

Post by geertg »

butters wrote:Ze verkochten ook de testmodellen zelf, dacht ik.
Wist ik niet, zal vermoedelijk wel een zeer lage prijs zijn want die fietsen hebben daar meer dan redelijk afgezien. Het was daar zaterdag een af- en aanrijden van ambulances.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Denk je echt dat die marketing jongens zo dom zouden zijn?
Je kan ook een markt creëren door het aanbod kleiner te houden dan de vraag.
euh
Mountainbiker

Post by euh »

geertg wrote:
butters wrote:Ze verkochten ook de testmodellen zelf, dacht ik.
Wist ik niet, zal vermoedelijk wel een zeer lage prijs zijn want die fietsen hebben daar meer dan redelijk afgezien. Het was daar zaterdag een af- en aanrijden van ambulances.
Ik heb er zondag ook ingezeten... toen nog meer ambulances. Er was toen iets verderop ook nog een motocross wedstrijd...
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Eerst en vooral een grote merci aan de mannen van O2 Bikers. Ik koop hun magazine met plezier, en neem nog liever deel aan hun Happy Bike Days.
Uitdaging is telkens opnieuw mijn technisch kunnen op de proef stellen, en grenzen verleggen.
De afdaling naar de brandweer was er zo één. Door de korte lussen kom ik moeilijk in bike modus, zoals bij een toertocht, en krijg je na anderhalve km deze afdaling voorgeschoteld.
Mijne copain rijdt van bij de eerste pedaalslag bij wijze van spreken, overal recht naar beneden.
Zo ook in Houffa.
De beste truk die hij me leerde is bij de moeilijkste afdalingen - wanneer de kop blokkeert - achterwaarts af te stappen door éénvoudig op de achterband te gaan zitten. Werkt voor 90%.
Zo kreeg na 2 pogingen de rode lus volledig onder de knie. Zalig zelfvertrouwen,en deugd dat het doet.

Best getest:
Niner jet RDO
KTM Scarp

Verrassing:
Nduro e-bike van Haibike en de Moustache e-bike. De S-lussen bergop even snel nemen als anders bergaf, het heeft iets. De afdaling naar de brandweer was met deze bikes eveneens poepsimpel.

Conclusie:
Een technische training op s' lands mooiste bikes, een terrasje achteraf, en heldenverhalen op weg naar huis. Meer moet een man niet hebben
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Motorbiker wrote: De beste truk die hij me leerde is bij de moeilijkste afdalingen - wanneer de kop blokkeert - achterwaarts af te stappen door éénvoudig op de achterband te gaan zitten. Werkt voor 90%.
Ik ben nie mee? 8-[
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Gewoon, als je in de problemen komt bij dit type steile afdalingen. Je neemt ze in het begin redelijk traag, kwestie van tijd te hebben de ideale lijn te kiezen. Gaat het mis door een verkeerd spoor of paniek, dan ga ik nog lager achter het zadel hangen, de remmen vol dicht en ik zet me op de achterband terwijl ik uitklik. Ik zweer u, veel makkelijker dan over het stuur gaan of proberen af te stappen.
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Wel zien dan dat je de achterrem niet lost want.. dan hangt er iets tussen de achterbrug :-D
Fonce
Mountainbiker

Post by Fonce »

Ik kan zeggen dat het ook voor ons als standhouder een fantastische ervaring was. Na jaren lang aanwezig te zijn als tester stonden we er ditmaal voor de eerste keer met een eigen stand van Fonce. Absoluut straf organisatiewerk van Mike van O2 en zijn collega's! Als de toekomst het toelaat dan staan we er volgend jaar terug!
Kort verslagske : http://fonce.net/happy-bike-days-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
geertg
Mountainbiker

Post by geertg »

Op de website van tv lux kan je een verslag bekijken zoals uitgezonden op maandag jl. (chercher : "houffalize" => vtt roc d'ardenne).
TrailRider
Mountainbiker

Post by TrailRider »

Op de zondag was er een man foto's aan het maken op de verschillende lussen. Weet iemand waar deze te bekijken zijn?
Post Reply