Vloesberg 8/06/2013 : 3de TransCollines Mtb

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker

Re: Vloesberg 8/06/2013 : 3de TransCollines Mtb

Post by meester biek »

Jemp wrote:
Ge moogt mee met ons, maar 7 uur ginder vertrekken zal een beetje vroeg zijn zeker voor jou? :-D

Das heel vriendelijk, maar ik dacht al dat jullie vroeg zouden starten, ben nie zo'n vroege vogel é [-X
Dacht van ginder rond een uur of 9 te vertrekken, ge moet dus niet 'tuten' é als ge hier passeert, want om 7 uur lig ik nog in mijnen tram zulle :drunk:
sam2300
Mountainbiker

Post by sam2300 »

Hoe schatten jullie de moeilijkheidsgraad in? Zou graag afkomen voor de 100km. Wat kan je daar verwachten? Qua fysiek zal het geen probleem zijn, maar bv extreme terrilafdalingen zijn nog niet aan mij besteed.
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Terrils gaat ge hier niet tegen komen. Wel mooie afdalingen in de bossen. Als je een beetje voorzichtig bent, niets dat niet te doen is.

Vooral afkomen! Dit is het mooiste wat de streek te bieden heeft!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

sam2300 wrote:Hoe schatten jullie de moeilijkheidsgraad in? Zou graag afkomen voor de 100km. Wat kan je daar verwachten? Qua fysiek zal het geen probleem zijn, maar bv extreme terrilafdalingen zijn nog niet aan mij besteed.
Sam, ik weet nog paar plekjes in Temse waar je zo'n dingen kan oefenen, je moet maar eens horen in onze local topic ;)
Simon_L
Mountainbiker

Post by Simon_L »

sam2300 wrote:Hoe schatten jullie de moeilijkheidsgraad in? Zou graag afkomen voor de 100km. Wat kan je daar verwachten? Qua fysiek zal het geen probleem zijn, maar bv extreme terrilafdalingen zijn nog niet aan mij besteed.
Zoals Jemp zegt: er zijn geen terrils (er zijn hier immers ook geen mijnen, Flobecq is een buurgemeente van Brakel en dus gewoon een verderzetting van de Vlaamse Ardennen).

Denk wel dat het spectaculaire Livierenbos (speelbos bij de Herders) er in zit, maar wie daar schrik heeft kan gemakkelijk de steile afdalingskes afsteken. Anders is er niet echt iets dat niet te doen is in de streek.

Ik kijk er alvast naar uit na gepast te hebben voor de Herders door de vele modder :)
tom_77
Mountainbiker

Post by tom_77 »

hoe zit het daar nu eigenlijk met de modder in de bossen? kurkdroog zal het alvast niet zijn, maar we moeten toch hopelijk niet ploeteren...
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

tom_77 wrote:hoe zit het daar nu eigenlijk met de modder in de bossen? kurkdroog zal het alvast niet zijn, maar we moeten toch hopelijk niet ploeteren...
De bossen rond Brakel zullen vrijwel droog zijn. Het bos van Frasnes zal goed berijdbaar zijn, maar een plas onderaan de helling zal er hier en daar wel te vinden zijn. Ook is er 1 bosdreef die nooit droog komt te staan, maar je kan daar makkelijk rondrijden.
Dit alles weegt echter niet op tegen de prachtige mogelijkheden dat dit bos heeft.
sam2300
Mountainbiker

Post by sam2300 »

Mannen, ik weet dat er geen terrils liggen in die streek! Ik gaf het maar aan om een beeld te kunnen vormen van mijn technisch vermogen! :wink:

Soit, ik ben overtuigd. Mits goedkeuring van mijne wederhelft sta ik zaterdag aan de start.
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Dus wij moeten jou helpen om je vrouw te overtuigen? :lol:
Huffy
Mountainbiker

Post by Huffy »

volgens ik goed kan zien is het verschil met 105 en 130 1 lus? of zijn er hier en daar extra stukken?
nog waaslanders die deze tocht rijden?
Post Reply