Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
de ware
Mountainbiker

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Post by de ware »

JTTT wrote:Zijn het risico erin dat deze afgelast wordt als dit vriesweer aanhoudt?

Laat zo rap mogelijk iets weten en of er wijzegingen worden ingelast, denk dat het op sommige
klimmen en afdalingen met dit weer echt super-gevaarlijk zijn
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

de ware wrote:Deze mag je zekers ni missen........
Het pracht trio komt eraan/ Huldenberg-Pellenberg en Heverlee

Dit trio ziijn de mooiste tochten in VL-Brabant met telkens ook nog een perfecte organisatie,allee
da vinnekik toch :wink:
Roerend mee eens. Tot nu toe is er altijd wel wat tussen gekomen zodat ik het triootje nog niet heb kunnen rondmaken. Ik vrees dat dit jaar het winterweer stokken in de wielen zal steken.
CRAPS
Mountainbiker

Post by CRAPS »

Van de organisatie : we hebben uiteraard geen glazen bol en weten niet wat de situatie zondag gaat zijn ! Alvast, we hebben al een aantal stukken gecontroleerd en bereden en eerlijk waar, het was zeer zeker te doen. Als het vriesweer aanhoud zie ik eigenlijk geen probleem. Erger zou zijn als er weer sneeuw valt ! Hopen van niet dus. Wij gaan er NU vanuit dat alles gewoon doorgaat. Moest het anders zijn dan laten we het uiteraard weten. 2 en 3 jaar geleden hadden we zelfs 15 cm sneeuw en ondanks alles was het perfect berijdbaar en was de commentaar achteraf meer dan positief.....Ons parcours gaat toch wel over redelijk wat goede banen en maakt dus dat er weinig stukken tussenzitten waar bevroren plassen zijn. Vandaar de stelling dat er bij vriesweer geen probleem is want door die strenge nachtvorst die ze geven vriest alles kapot en is de ondergrond gewoon hard maar wel goed berijdbaar. Het zijn de afdalingen die voor gevaar kunnen zorgen, het zal op die momenten dus opletten geblazen zijn ! Later meer nieuws over de stand van zaken.
anho
Mountainbiker

Post by anho »

Hopen dat juist de dooi geen roet in het eten gaat gooien. Een laagje zacht op een bevroren bodem kan ook veel gevaar opleveren. Maar ik wil gewoon weer eens rijden (o)
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Post by Jokke »

koppigaard wrote:Ik vrees dat dit jaar het winterweer stokken in de wielen zal steken.
de ware wrote:Denk dat het op sommige klimmen en afdalingen met dit weer echt super-gevaarlijk zijn
Komaan mannen, jullie laten je toch niet afschrikken door wat sneeuw of ijs. Pas gewoon je rijstijl wat aan.
Je weet dat je nu niet tegen 50 km/u de hellingen moet afvlammen.

De Zoenkers zijn in ieder geval present.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

[quote="Jokke
Pas gewoon je rijstijl wat aan.
.[/quote]
Jokke, je lijkt wel de stem van het dagelijks verkeerspraatje van Radio 1. Met de fiets buiten komen vind ik niet zo direct een probleem. Een verplaatsing met de auto vind ik andere koek. Dan maar je rijstijl aanpassen zeker.
degregge
Mountainbiker

Post by degregge »

vraagje:

ik ben pas 2 maand begonnen met MTB
ik ga elke zondag 2 a 3 uurkes gaan rijden
nu is de vraag is deze tourtocht aan te raden voor een beginner of niet?
En wat is de deelnamen prijs?
pcrispey
Mountainbiker

Post by pcrispey »

Dit wordt weer een prachtige tocht ! :-D
Mijn Ice spikers zullen weer dienst doen. :bounce:

Dit is een pittige tocht zeker voor een beginner nee zeker niet de langste afstand maar een 20-30 km moet je zeker kunnen. Goed aankleden is de boodschap een warm zalfsje op de voetjes.
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Post by pierrot le fou »

degregge wrote:vraagje:

ik ben pas 2 maand begonnen met MTB
ik ga elke zondag 2 a 3 uurkes gaan rijden
nu is de vraag is deze tourtocht aan te raden voor een beginner of niet?
En wat is de deelnamen prijs?
Pak de 45 km , doe het rustig aan , Geniet van de tocht (moeilijk-zwaar , modder ) , en zorg dat je een memorabele dag meemaakt , dan blijft de goesting voor de volgende TT.
Kleed u juist afhankelijk van het weertype van die dag , en zet de juiste banden op lage spanning .--voor mij zijn dat Noby-Nics met 1.5 Bar--NoTubes--
Drink genoeg vlak voor de rit (reserve-opbouw in het bloed (-sportdrank-isotoon))
VEEL PLEZIER
Pierrot
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Post by pierrot le fou »

DE 3- KLASSIEKERS--------- DRIE-LUIK :
LOONBEEK
PELLENBERG
HEVERLEE

hellingen genoeg !!!!