vrouwelijke bikers op dit forum???

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
Toerist567
Mountainbiker

Post by Toerist567 »

" fiets en biker moet een geheel vormen" :roll:

Wat wil dat nu zeggen :roll:

In het begin een rustig plekje uitzoeken en zien wat je allemaal kan met de bike.
Hoe remt hij, hoe kort draait hij, kom ik met 2 wielen van de grond. enz

en dan voluit gaan :D

Is mijn gedacht.
Ik ga ook enkel volle kracht met mijn vertrouwde fiets.

Maar ik ben het gevoel ook wat kwijt geraakt, maar het plan is om er aam te werken.

Jij vliegt door de Limburgse bossen ?
Firefly
Mountainbiker
Location: Votec Tox, Yeti AS-R 575, Specialized Allez comp,Cube Elite HPC, Kawasaki ZX-6 & -7R

Post by Firefly »

zotte mol wrote:Wie is geen van beiden, maar wel iets?
:lol: onzijdig :lol:

techniek? wel heu, ja ervaring, en als ge een steile afdaling ziet ni denken "ik kan da ni" ma proberen, goe achter 't zadel gaan hangen en gaan. En als ge het uzelf nog wa makkelijker wilt maken, ne goeie fully nemen, da kleeft aan de grond, ge voelt u zekerder, durft meer, ...
Ik ga geen meter vooruit maar vind van mezelf da 'k toch wel een redelijke techniek heb als 't op sturen aankomt. De eerste afdaling waar ikzelf toch ff ben blijven staan twijfelen boven was de "Fosse d' Outh" in Houffa (da is echt ziek, en hoe die profs er dan af komen =D> ), goei doseerbare schijfremmekes maken daar wel een verschil bvb.

U 1 voelen me uwe fiets? Elke avond bij uwe fiets een uurke mediteren :D
Ge moet u in de eerste plaats goe voelen op uwe fiets, een juiste maat is daarvoor heel belangrijk.

Enne, ik ben man, was een beke benieuwd waar al da vrouwvolk zit in da nog steeds voornamelijk mannelijk MTB wereldje :wink:
Toerist567
Mountainbiker

Post by Toerist567 »

Den duiktechniek als het mis gaat #-o

Nu gaan er hier misschien een paar diep gaan nadenken :roll:

Maar ik weet er geen betere naam voor
en misschien is er wel een andere techniek.

Maar omdat het van tijd toch eens mis kan gaan (spreekt uit eigen ervaring :oops: )
kan de voorwaarts of zijwaarts rol duiktechniek je er zonder stukken vanaf helpen.

Ik heb al een paar salto's gedaan ("kleine sleuf" in het hoge gras niet gezien bij een afdaling, beetje te veel voor rem genomen #-o , enz)
en heb er nooit iets aan over gehouden.

De truk bestaat er in langs rechts of links of van voor van je fiets weg te duiken om dan nog een rol te maken en dan veilig op de grond te komen =D>

maar hoe dat oefenen :roll:
Judo of zo gaan doen :wink:

Ik heb het ook al in een boek over mountainbike gelezen.
:lol:

Dus zijn er blijkbaar nog zotten die dat doen :drunk:
Musti
Mountainbiker

Post by Musti »

[
Plannen,afspraken maken en compensaties doen wonderen... :wink:[/quote]

Inderdaad, maar het probleem is dat ik die alleen maar met mezelf moet maken en er komt ook nog heel wat organisatorische miserie bij kijken (omdat mijn fiets bv nog bij mijn ouders staat en mijn bikemaat nog steeds mijn pa is). Met een voltijdse job, een huis te verbouwen, in het bestuur van een jeugdwerkorganisatie te zitten, een lief die ook af en toe nog wel iets wil en vrienden waar ik graag mee op stap ga wordt het soms wel heel moeilijk.... Maar ga mijn best doen....
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Musti wrote:[
Plannen,afspraken maken en compensaties doen wonderen... :wink:

Inderdaad, maar het probleem is dat ik die alleen maar met mezelf moet maken en er komt ook nog heel wat organisatorische miserie bij kijken (omdat mijn fiets bv nog bij mijn ouders staat en mijn bikemaat nog steeds mijn pa is). Met een voltijdse job, een huis te verbouwen, in het bestuur van een jeugdwerkorganisatie te zitten, een lief die ook af en toe nog wel iets wil en vrienden waar ik graag mee op stap ga wordt het soms wel heel moeilijk.... Maar ga mijn best doen....
Tja,ik kan u zeggen dat ik zes tot zeven dagen op de week werk,genoeg tijd moet overhouden voor mijn gezin,af en toe een paar dingen organiseer,enz..Ik denk dat er hier veel zijn die in deze situatie zitten.Het is een kwestie van echt iets VAST te leggen :drunk: .Bv.zondagmorgen tussen 7 en 13u is er bij ons niks gepland en moet niemand mij iets vragen,want dan weet iedereen dat ik gaan biken ben.Int begin zal je wel wat op je strepen moeten staan,maar uiteindelijk zit dat in het collectief geheugen gegrift :lol: En trainen is bij mij meestal na 19u 's avonds...ziede?
Firefly
Mountainbiker
Location: Votec Tox, Yeti AS-R 575, Specialized Allez comp,Cube Elite HPC, Kawasaki ZX-6 & -7R

Post by Firefly »

Toerist567 wrote: Dus zijn er blijkbaar nog zotten die dat doen :drunk:
Mtb'en op zich is soms al zot genoeg, er dan nog judo toepassingen bij combineren :colors:

Je mag iig niet nadenken, als je nadenkt gaat het vaak fout, het zou instinctief moeten gaan. Ik denk na als ik geland ben :)
Girlpower
Mountainbiker

Post by Girlpower »

Toerist567 wrote:" fiets en biker moet een geheel vormen" :roll:

Wat wil dat nu zeggen :roll:

In het begin een rustig plekje uitzoeken en zien wat je allemaal kan met de bike.
Hoe remt hij, hoe kort draait hij, kom ik met 2 wielen van de grond. enz

en dan voluit gaan :D

Is mijn gedacht.
Ik ga ook enkel volle kracht met mijn vertrouwde fiets.

Maar ik ben het gevoel ook wat kwijt geraakt, maar het plan is om er aam te werken.

Jij vliegt door de Limburgse bossen ?
Girlpower
Mountainbiker

Post by Girlpower »

Ik rij voornamelijk in Limburg, vliegen doe ik liever met een vliegtuig in de lucht daar is er plaats genoeg hè :wink:
Toerist567
Mountainbiker

Post by Toerist567 »

:roll: =D> ja je kan het beste rijden in de bossen en vliegen in de lucht :D

Misschien tot ooit eens op de limburgse grond :wink:
Musti
Mountainbiker

Post by Musti »

Oh jee, speciaal voor ons een eigen rubriek op het forum. De Max!!

:bounce:
Post Reply