Vork: wie geveerd en wie vast?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jaybird
Mountainbiker

Post by jaybird »

Ik ga vanaf nu voor vering zowel vanvoor als vanachter. De veringen (de high-end producten wel te verstaan) zijn tegenwoordig zodanig gëevolueerd dat je rendement er zeker niet door verminderd en dat
het je uithouding alleen maar ten goede komt! Ik ga nooit meer voor stijve frames en vorken. Mountaibiken speelt zich normaal gezien af op geaccidenteert terrein dus waarom geen vering? Als je veel op de weg rijd met je fiets kan ik het wel begrijpen, maar dan neem ik liever mijn racefiets (trapt veel, veel, vlotter)! Iedereen zijn mening natuurlijk! Asfaltjanetten tja, de wielertoeristen daar heb ik ook wel een dégou van, maar ja we wonen in vlaanderen en wat training op de weg komt zeker van pas, vooral in de winter!
beethoven
Mountainbiker

Post by beethoven »

Eigenlijk spreek hier in deze topic iemand van;
Ik gebruik mijn armen ook een beetje als vering.
dat is de aangenomen houding voor MTB dacht ik. Niet iedereen bezit een goede MTB houding. Ik zie ze zelden bij de algemene MTB, op TT's als bij het gewoon mtb fietsen.
Ik heb een verende vork leren kennen daar de wegen en paden in mijn stad zo slecht bij liggen dat het een dagelijks comfort is. Mijn stads fietske, daar ga ik niet graag meer op de baan. Ik zou dat liever van de hand doen zelfs, maar uit veiligheids overweging betreft diefstal behoud ik deze.
'n Fully heb je wel niet nodig in ons vlaanderen. Doch het gemak van half verende stand, volledig geveerd als de slotstand kan je best gebruiken.
Raper ga je zeker in geen geval met een verende vork, je moet het meer als comfort zien, meer niet. Rudy VdE
Post Reply