upgraden of nieuwe MTB?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

ik blijf erbij, nieuwe vele kopen, ik heb ooit nog in eenzelfde schuitje gezeten, de fiets blijven upgraden en zaken veranderen kost uiteindelijk ook handenvol geld en je blijft met brol rijden in princiepe .

Alsje nu eens kijkt naar de tweedehandsmarkt, de 26" raken ze aan de straatstenen niet kwijt, er zijn daar ook koopjes te doen.
nico_vdb
Mountainbiker

Post by nico_vdb »

aranatho wrote:thx voor de snelle reacties!

ik zal de MTB nog bijhouden.
over die remmen; de v-brakes die er nu opzitten hangen men kl* uit. als ik rem, 6 van de 10 keer doet ie het goed en komt de rem mooi terug op zijn plaats, maar die andere keren blijft het blokje precies 'plakken' aan de velg. heb de vijsjes al bijgesteld, kabel schoongemaakt, dan gaat het weer even beter maar het blijft terug komen. is dit normaal met v-brakes of niet?
mss eens kijken of er geen rand aan de blokjes gesleten is. als de blokjes wat te hoog of te laag afgesteld zijn kunnen ze haken achter de velgrand...

en ivm low-budget bikes: daar kan je je prima op uitleven.
ik heb lange tijd met een communie-mtb toertochten gereden. was niet de snelste (maar dat lag nog veel meer aan de conditie dan aan de fiets...)

nu terug begonnen met mtb na onze verbouwing. En er waren ondertussen teveel kosten aan om er fun mee te hebben. Maar hij heeft het toch ongeveer 18jaar uitgezongen...

FYI: alivio-groepen, stalen frame, basic V-brakes
wel op tijd en stond gepoetst en gesmeerd
aranatho
Mountainbiker

Post by aranatho »

blokjes achteraan waren op, die vooraan nog bijlange niet en ze hadden het allebei.
ondertussen nieuwe v-brakes geplaatst en probleem is opgelost :).

maar nu piept die voorvork :evil: .
en ben benieuwd hoe lang die versnellingen het nog gaan uithouden in de modder :p.
ik ga toch stillekes naar nen nieuwe (tweedehandse) uitkijken.
Post Reply