Keuze Schijfremsets

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Warpy wrote:
RigolleM wrote:
Warpy wrote:Ik heb mijn Magura MT6 ingewisseld voor Hope M4 met race-hendels en ben hier zeer tevreden over. Dit heeft niks te maken met het remmen op zich, maar alles met het aangrijpen. Hope kan echt met 2 vingers en is alles of niks, Magura is iets "sponziger" vind ik. Ben blij met mijn keuze, en da's toch ieder voor zich...!
Waar gebruik jij uw M4's?
Vorige week nog op de terrils in Beringen, en overal naar beneden gereden (ook in het bos). En dit door letterlijk met 2 vingers te doseren.
Ik rij met 1 vinger RDHF, BeMC, CdW, Roc Azur,... en dit met X2's (180mm voor/160mm achter). M4's heb ik liggen maar zal eerder voor Alpenuitstapje zijn :wink:
-JR-
Mountainbiker
Location: S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Post by -JR- »

Warpy wrote:
RigolleM wrote:
Warpy wrote:Ik heb mijn Magura MT6 ingewisseld voor Hope M4 met race-hendels en ben hier zeer tevreden over. Dit heeft niks te maken met het remmen op zich, maar alles met het aangrijpen. Hope kan echt met 2 vingers en is alles of niks, Magura is iets "sponziger" vind ik. Ben blij met mijn keuze, en da's toch ieder voor zich...!
Waar gebruik jij uw M4's?
Vorige week nog op de terrils in Beringen, en overal naar beneden gereden (ook in het bos). En dit door letterlijk met 2 vingers te doseren.
Je wilt hopelijk zeggen met 1 vinger aan elke hendel en niet met 2 vingers aan elke hendel :-?
Warpy
Mountainbiker

Post by Warpy »

-JR- wrote:
Warpy wrote:
RigolleM wrote:Waar gebruik jij uw M4's?
Je wilt hopelijk zeggen met 1 vinger aan elke hendel en niet met 2 vingers aan elke hendel :-?
Ben idd iets vergeten: tss "vingers" en "te" moet "in m'n neus"... :^o
RB
Mountainbiker

Post by RB »

Ik rij nog altijd met de remmen die origineel op men fiets zaten nl shimano m486's. Zie geen enkele reden in waarom ik die zou moeten vervangen, raak overal met één vinger op de rem onder en de doseerbaarheid vind ik echt top, zeker voor zo een goedkope rem. Heb ze nu al twee jaar en ik heb nog nooit last gehad van slepende schijven, olielekkages en heb ze ook nog nooit moeten ontluchten. Enige nadeel is dat de schijven enkel voor organische remblokken geschikt zijn.
Post Reply