Smartphone doolhof

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

saiko wrote:
Swannie wrote: Batterij vd 5 gaat trouwens een klein week mee =D>
Een waarom vind ge hem de beste?

Denk dat het antwoord er al staat, voor mij zou dit alvast een enorm pluspunt zijn...

Jammer dat da ding zo duur is.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

baeyb wrote: Tel maar is op wat je betaalt voor een mp3 speler, een cd speler, een digitale camera, een gps en een gsm
.
Als je het zo bekijkt ok, maar dit is wel wat overdreven he. :-D

Wie koopt er tegenwoordig nog een CD speler? En met een Iphone speel je toch ook geen CD's af dacht ik?

GPS? Het kan, maar daarom is de Iphone geen waardig alternatief voor een Garmin GPS.

Fototoestel? Zo'n Iphone zal wel mooie foto's nemen, ik blij erbij dat een degelijk fototoestel dat werk nog steeds beter zal doen.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

baeyb wrote:Ik heb ook verschillende smartphones gehad en de iPhone is veruit de beste (en duurste)

Het is maar hoe je het bekijkt; ik gebruik hem in de auto als gps, in de woonkamer als muziekspeler, buiten als digitale camera...en natuurlijk ook om mee te bellen.

Tel maar is op wat je betaalt voor een mp3 speler, een cd speler, een digitale camera, een gps en een gsm

ios is idd en vrij gesloten systeem, maar voor de gewone gebruiker is dit net beter. Je kan in principe niks fout doen op deze smartphone.
Hoe meer je kan prutsen, hoe meer er kan fout gaan.
+ 5000 ...

Saiko zit in de informatica en ik neem aan dat die mannen graag prullen met de software... :wink: Voor de doorsnee gebruiker is dat inderdaad helemaal niet nodig. Ik heb deze voornamelijk ook voor Muziek, internet, mail, camera, handige apps (zoals bijvoorbeeld iets stoms als meetlat, waterpas, apotheek van wacht), en spelletjes om de tijd te doden in wachtzaal, wachten in de auto als madam iets aan het shoppen is... :wink:

Je kan perfect tomtom navigatie draaien, moet je wel aankopen maar is pakken goedkoper dan een volledig gps toestel.

Grote pluspunt van iOS is de gebruiksvriendelijkheid. Alles zit zo logisch in elkaar dat het bedienen van het toestel kinderspel is. Nog een groot pluspunt is de syncronisatie van agenda, mail, ... toen ik mijn iphone voor de eerste keer opstartte stonden mijn contacten en mails er al onmiddellijk in. Als ik de agenda in mijn iPhone bewerk staan de gegevens na 5 min automatisch in de iPad en daar draait het voor de meesten om.

Ik zie ook weinig verschil in de prijs... HTC One x plus kost iets van 30 euro minder dan de goedkoopste iPhone, veel prijsverschil is er dus niet en statussymbool... waarom? Voor die 30 euro?
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Dat snap ik niet. De mijne heeft vannacht de ganse nacht ingestoken en was vanmorgen 100 % geladen. Het is nu 13.20 uur en ik zit nu aan 53%. Gebruik je hem alleen om te bellen ofzo...?

De dataverbinding staat wel 24/24 uur aan en op het werk speel ik ook wel wat spelletjes. Vroeger ging ik op de pc op het werk online maar denk dat ze dat liever niet hebben en dus surf ik redelijk veel met de iPhone op het werk.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Edlisjas wrote: Je kan perfect tomtom navigatie draaien, moet je wel aankopen maar is pakken goedkoper dan een volledig gps toestel.
Niet iedereen gebruikt een GPS enkel om van punt A naar punt B te gaan he...

Als dat de enige doelstelling is kan ik er nog mee akkoord gaan dat een GPS als pluspunt genoemd kan worden.. maar in mijn geval heb ik niks aan een ingewerkte GPS in m'n smartphone.
saiko
Test team

Post by saiko »

Edlisjas wrote:
baeyb wrote:Ik heb ook verschillende smartphones gehad en de iPhone is veruit de beste (en duurste)

Het is maar hoe je het bekijkt; ik gebruik hem in de auto als gps, in de woonkamer als muziekspeler, buiten als digitale camera...en natuurlijk ook om mee te bellen.

Tel maar is op wat je betaalt voor een mp3 speler, een cd speler, een digitale camera, een gps en een gsm

ios is idd en vrij gesloten systeem, maar voor de gewone gebruiker is dit net beter. Je kan in principe niks fout doen op deze smartphone.
Hoe meer je kan prutsen, hoe meer er kan fout gaan.
+ 5000 ...

Saiko zit in de informatica en ik neem aan dat die mannen graag prullen met de software... :wink: Voor de doorsnee gebruiker is dat inderdaad helemaal niet nodig. Ik heb deze voornamelijk ook voor Muziek, internet, mail, camera, handige apps (zoals bijvoorbeeld iets stoms als meetlat, waterpas, apotheek van wacht), en spelletjes om de tijd te doden in wachtzaal, wachten in de auto als madam iets aan het shoppen is... :wink:

Je kan perfect tomtom navigatie draaien, moet je wel aankopen maar is pakken goedkoper dan een volledig gps toestel.

Grote pluspunt van iOS is de gebruiksvriendelijkheid. Alles zit zo logisch in elkaar dat het bedienen van het toestel kinderspel is. Nog een groot pluspunt is de syncronisatie van agenda, mail, ... toen ik mijn iphone voor de eerste keer opstartte stonden mijn contacten en mails er al onmiddellijk in. Als ik de agenda in mijn iPhone bewerk staan de gegevens na 5 min automatisch in de iPad en daar draait het voor de meesten om.

Ik zie ook weinig verschil in de prijs... HTC One x plus kost iets van 30 euro minder dan de goedkoopste iPhone, veel prijsverschil is er dus niet en statussymbool... waarom? Voor die 30 euro?
Appels met appels vergelijken.
Iphone 5 32gb kost 200 euro meer als de oneX...

Al het gene wat hierboven staat kan een android ook.
- TomTom
- Agenda en contacten syncen, ook met tablet en vaste PC
- spellekes spelen...

Iphone kan geen DLNA en geen NFC.

En andere besturings systemen die van Apple afkijken? Dat geld in beide richtingen (en maar goed ook)
- Panorama foto's bestaan al lang op windows en Android.
- Wifi hotspot
- where is my droid
-...

Allemaal functionaliteit die van andere platformen overgenomen word in Ios.
Naar het schijnt is Apple zelfs met een variant van Google Maps gekomen voor Ios :lol:
kawa wrote:
saiko wrote:
Een waarom vind ge hem de beste?

Denk dat het antwoord er al staat, voor mij zou dit alvast een enorm pluspunt zijn...

Jammer dat da ding zo duur is.
5 Dagen met 1 oplaadbeurt? Als ge hem niet gebruikt waarschijnlijk.
Iphone 4 is hier even snel leeg als eender andere smartphone.

De Iphone 5 trekt het paar uren langer maar moet ook iedere avond aan de lader want 2 dagen compleet rond trekken met 1 load gaat niet.

Ik kom dagelijks in contact met allerhande GSM's uit alle prijscategorieën...
Ik heb een iphone gehad, ik heb een windows phone gehad en ik heb nu een android.
Ik gebruik mijn GSM's intensief en ik probeer regelmatig iets nieuws op het werk of bij collega's.
Bij Iphone ben je gewoon beperkt omdat Apple zoveel blocked
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

tabias wrote:motorola defy (+) should suffice

http://www.gsmarena.com/motorola_defy+-4098.php

custom rom support is mooi. 199€ @ Amazon.de
Komt ook zeker bij de kanshebbers!

(Een Iphone gaat er voor mij echt over hoor mannen, ik kan niet en-en, dus als ik moet kiezen tussen een telefoon van 500euro of een weekend met de madam naar Parijs is 't rap gekozen...)
(Ook al geloof ik best dat het een super toestel is)
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

iddi wrote:
tabias wrote:motorola defy (+) should suffice

http://www.gsmarena.com/motorola_defy+-4098.php

custom rom support is mooi. 199€ @ Amazon.de
Komt ook zeker bij de kanshebbers!

(Een Iphone gaat er voor mij echt over hoor mannen, ik kan niet en-en, dus als ik moet kiezen tussen een telefoon van 500euro of een weekend met de madam naar Parijs is 't rap gekozen...)
(Ook al geloof ik best dat het een super toestel is)
Ja, dan geef mij maar rap die iPhone.... :lol:
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Mijn grootste Iphone probleem was (ding is vorige zaterdag gestorven) die Itunes, jongens wat een bucht !

Niks handiger dan Android en een SD kaartje....

Windows phone is zune, dat is al even ziek als Itunes. Maar puur besturingssysteem is dit mijn favo. Niet zo complex als Android en niet zo afgeschermd als de appel.
stevy
Mountainbiker
Location: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"

Post by stevy »

waarom wordt elk android toestel zo heet als vuur als je de gps gebruikt.
Post Reply