Za 06/10/2012 Ieper :: Ieperse Scatto MTB Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

Deze tocht wordt volgens mij toch wat overgewaardeerd hier in dit topic.

Het overgrote deel van deze toertocht bestond uit bloso-routes. Daarnaast waren er geen privé-passages. Dan kan je toch moeilijk spreken van een topper?

De organisatie heeft wel z'n best gedaan bij de bepijling en gezorgd voor uitgebreide en verzorgde bevoorradingen. Ook de boterham en de tombola nadien waren mooi meegenomen.

Maar het belangrijkste, het parcours, viel mij wat tegen.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Single Tracker wrote:Deze tocht wordt volgens mij toch wat overgewaardeerd hier in dit topic.

Het overgrote deel van deze toertocht bestond uit bloso-routes. Daarnaast waren er geen privé-passages. Dan kan je toch moeilijk spreken van een topper?

De organisatie heeft wel z'n best gedaan bij de bepijling en gezorgd voor uitgebreide en verzorgde bevoorradingen. Ook de boterham en de tombola nadien waren mooi meegenomen.

Maar het belangrijkste, het parcours, viel mij wat tegen.
Ik vermoed dat je in deze streek niet veel meer kunt doen. Alles is nu éénmaal gereglementeerd en ja de blosoroutes nemen ook de mooiste stukken mee waar nog gemountainbiked mag worden.
stumpjumpertje
Mountainbiker

Post by stumpjumpertje »

Bloso of prive, het gingen toch dezelfde omstandigheden zijn...
Ik denk toch dat het een topper is, zeker voor mensen die ritten in andere omstandigheden gewent zijn, of die deze rit voor de eerste maal rijden. En voor mij is het niet overgewaardeerd tegenover wat we hier in onze streek voorgeschoteld krijgen, ik krijg veel meer zin om deze kanten op te komen sinds vandaag...
Johnne
Mountainbiker

Post by Johnne »

Paramount wrote:Bloso of prive, het gingen toch dezelfde omstandigheden zijn...
Ik denk toch dat het een topper is, zeker voor mensen die ritten in andere omstandigheden gewent zijn, of die deze rit voor de eerste maal rijden. En voor mij is het niet overgewaardeerd tegenover wat we hier in onze streek voorgeschoteld krijgen, ik krijg veel meer zin om deze kanten op te komen sinds vandaag...
+1
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Als het niet regend ga ik naar Ieper.
En inderdaad wanneer ik opstond regende het niet.Wanneer ik vertrok was het aan het spetteren.Maar voor wat spetters blijf ik toch niet thuis ,dacht ik.
Eens terplaatse was het al goed aan het regenen en toen we halverwege de vesten waren was het aan het gieten.
Rechtsomkeer dacht ik.Maar dan naar huis moeten zonder een stuk van die broodpudding te eten.Nee ,dat kon ik niet over mijn hart krijgen.
Ik heb gekozen voor de kleinste toer.In het verleden had ik dit al eens moeten doen en wist daardoor dat er veel baanne inzat.Een meevaller in deze omstandigheden.
Aan de afdaling aan het golfterrein of palingbeek een medemountainbiker verwittigt dat er daar een zeer gevaarlijke afdaling aankwam.Net ervoor hem aangemaand dat hij echt te snel aan het fietsen was waarna hij de remmen dichtkneep.Ondanks deze verwittiging en voorzorg kon hij toch maar net recht blijven dankzij zijn stuurmanskunst.Een grote waarschuwing op dit punt zou daar niet miststaan.Dit is dan ook het enige wat ik kan verzinnen voor de organisatie.

En Koenego ? Wel den dien heeft de platte tube te letterlijk opgenomen.

Mercie Ieper.
wilddog
Mountainbiker

Post by wilddog »

Proficiat voor de 430 die de regen getrotseerd hebben.
De positieve commentaren doen deugd. Ondanks het slechte weer hebben alle medewerkers zich voor deze MTB-tocht hebben ingezet ! Dikke pluim !
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Bloso-routes kunnen ook leuk zijn! Wou ik even zeggen
:wink:
Schaarbakkes
Mountainbiker

Post by Schaarbakkes »

ondanks het weer en de platte tube nog voor de 1ste bv me toch geamuseerd in het mooie heuvelland.
ging voor de 65km gaan maar de regen en vooral de platte tube deden mijn gemoed anders beslissen. soit
jammer dat de kemmel niet tot boven ging via de steile kassei strook.

paar weken geleden de mcbride tocht gereden en als ik eerlijk mag zijn, die vond ik nog beter en uitdagender

bevoorradingen waren top! de controle op zwartrijders een noodzakelijk kwaad zeker?

goede afspuit
=D>
sebastien caron
Mountainbiker

Post by sebastien caron »

Proficiat aan de organisatie voor deze prachtige toertocht.
Komen de foto's die aan de tweede bevoorrading werden genomen online?
wilddog
Mountainbiker

Post by wilddog »

De foto's zijn terug te vinden op onze site.
Wil je 1 of meerdere foto's in het originel formaat, stuur dan een mail naar me : rivamco@gmail.com met jouw mailgegevens en ik stuur de foto gratis op.
Post Reply