Zo 05/08/2012 Hockai :: 13ieme Randonnée du Plateau Fagnard
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ja, ik denk dat ze het daar de "Congo" noemen (vroeger "Zaïre"Berthold wrote:Toch wel, Julie, daar ben je zelf in de "Congo"...niet waar Lowie ?!julie wrote:stoumont? niet echt in de buurtlowie wrote:voor diegenen die met mij meerijden : een teaserke van die "plezante" singletrack - jammer genoeg ga je die nooit in een TT terugvinden
De mooiste singletrack van "Bij ons" !
- Berthold
- Mountainbiker
Op het einde gaat je links af tot beneden ? Daar is een mooie stuk, schuin, met een serieuse gleuf, wel glibberig maar alles kan op de fiets ! Allez,lowie wrote:Ja, ik denk dat ze het daar de "Congo" noemen (vroeger "Zaïre"Berthold wrote:Toch wel, Julie, daar ben je zelf in de "Congo"...niet waar Lowie ?!julie wrote: stoumont? niet echt in de buurt
De mooiste singletrack van "Bij ons" !)
We zullen waarschijnlijk mekaar tegenkomen, Lowie, tot zo dan !
lowie wrote:TT XL :
zoals er al enkelen weten, maak ik een 5-tal keer per jaar van een toertocht een XL-versie (altijd in een streek die ik als mijn broekzak ken). De basis is de TT, en hier en daar maak ik er een lus bij aan. Is het niet je ding, is het te snel, is het te traag, dan kan je altijd terugvallen op het afgepijlde parcours.
Start is om 08:30 op de asfaltweg beneden aan de oprit naar het inschrijvingslokaal.
Ik ben te herkennen aan een blauw-zwarte CycleXperience-uitrustin en een Corratec-fully.
Best wat extra knabbels meenemen, want de eerste lus is een lange + het is al eens gebeurd dat de laatste bevoorrading foetsie was.
Indeling tocht :
- tot aan de eerste bevoorrading : gewoon de TT, dus hier kan iedereen zijn ding doen, en dan kan je nog beslissen of je mee verder wil.
- enkele km na de rust beginnen we aan een lus van 20 km – denk na 1 km niet “waar ben ik aan begonnen” want dit is een vrij technische klim met 12% als laagste helling – we gaan vooral via mooie paadjes op zoek naar één van de plezantste st’s uit dit deel van de Ardennen.
- tussen bev. 2 en 3 loopt het parcours gelijk
- nadien een kleine lus van een goeie km extra via een technische st
- later nog een lus van 9 of 11 km in de vallei van de Hoëgne en omgeving : een aaneenschakeling van allemaal mooie paadjes
totaal dus ongeveer 85 km
wie zin heeft reageert hier best of stuurt me een pb
Ik ga de XL eens proberen mee te rijden
tot morgen