Op m'n mountainbike fiets ik met oude loopsloefen , dus geen klikpedalen (aanvankelijk nog wat te onzeker ! ). Op de koersfiets daarentegen gebruik ik wel klikpedalen .
Tijdens het fietsen heb ik met geen van beide fietsen lichamelijke klachten . Doch als ik de volgende dag na een rit met de koersfiets durf lopen heb ik vreselijke pijn aan de linkerachillepees .Dikke opgezwollen pees ,duurt meestal 2 weken ! Met de mountainbike ( zonder kliksysteem )geeft dit geen probleem . Tijdens de voorbije wintermaanden steeds afwisselend gefietst met de MTB en de dag erop flink wat kilometers gelopen . Probleemloos .
Ook bij mij bleek de diagnose een beenlengteverschil .
Ik heb ook al een steunzooltje in één schoen geprobeerd ,maar zonder resultaat . Spijtig , want ik had graag klikpedalen op de mountainbike gehad . Ik zoek verder naar een oplossing .
Mijn vraag :
Heeft iemand adressen , telefoonnrs. , ... etc. waar ik deskundige hulp kan krijgen ? Nazicht afstelling fiets , plaatsen onderlegplaatjes onder schoen , steunzool , ... interpretatie beenlengteverschil , ...
Een soort sportkliniek ( Nottebohm ) ???? Ik denk maar hardop .
alvast bedankt ,
Erik
steunzolen????
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
op volgende adres wordt je vakkundig opgemeten. Als je de zoekfunctie gebruikt vindt je heel goede en betrouwbare info rond.
http://www.meetcentrum.be/inhoud.html
Voor steunzolen kan je gewoon terrecht bij een orthopedist. Maar ik ben naar een sportdokter gegaan (Debruyne, kiewitstraat 141 3500 hasselt 011/265100) omdat de orthopedisten die ik al geraadpleegd had geen oplossing konden bieden voor mijn problemen aan de knieen. Nu blijkt dat orthopedische zolen voor mij geen oplossing zijn maar proprioceptieve zolen (soort podologie).
Deze heb ik laten maken bij Patrick Goris - a.o.s.t aarschotse steenweg274 3012 wilsele.
Deze meet je ook vakundig op en heeft mij zeer goed geholpen bij het oplossen van de knieklachten.
Voor mij was een proprioceptieve zool de oplssing.
http://www.meetcentrum.be/inhoud.html
Voor steunzolen kan je gewoon terrecht bij een orthopedist. Maar ik ben naar een sportdokter gegaan (Debruyne, kiewitstraat 141 3500 hasselt 011/265100) omdat de orthopedisten die ik al geraadpleegd had geen oplossing konden bieden voor mijn problemen aan de knieen. Nu blijkt dat orthopedische zolen voor mij geen oplossing zijn maar proprioceptieve zolen (soort podologie).
Deze heb ik laten maken bij Patrick Goris - a.o.s.t aarschotse steenweg274 3012 wilsele.
Deze meet je ook vakundig op en heeft mij zeer goed geholpen bij het oplossen van de knieklachten.
Voor mij was een proprioceptieve zool de oplssing.