Wielen: Shimano WH-M540

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Als ik eens reken zit ik met mijn klassieke oplossing al een stuk boven de 200€, (en ik moet ze nog vlechten en rechten) als ik dan nog voor een duurdere velg opteer...

Het zouden tamelijk stevige wielen moeten zijn, maar toch een aanvaardbaar gewicht.
En betaalbaar!
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Mja, de prijzen zijn idd wel wat gestegen. Ik heb nog de chance gehad van zo'n setje XT/XC717/DT Comp (alles zilver) hier in België aan 156 op de kop te kunnen tikken. Mss eens kijken bij Cycles4U? Alhoewel, de verzendingskosten...

Wat kosten die dingen tegenwoordig bij Barracuda?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Barracuda: Gemonteerd, 190€ voor ne set!

Dat kan er nog best door.

Ik zal ne keer horen naar de prijs met die DT naaf.
Is maar 5 gram zwaarder, als hij inderdaad steviger is is de meerprijs misschien de moeite.
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

Rasse wrote:
kakuna wrote:En wat zeggen ze dan van de 540 !!
Niks #-o
Rij sinds deze winter met de 540 wielen,hoor hier vanalles zeggen over gewicht velgen ,gewicht rijder,aldan niet stokken tussen de spaken.

Wil er alleen dit over zeggen :
ze zijn inderdaad een beetje zwaarder
ik ben ook een beetje zwaarder (tss de 77 en 80 kg) maar heb toch al
verschillende afdalingen en putten en sprongen overleefd en de velgen ook.
Van stokken tussen de spaken kan ik niet mee praten.

En niet onbelangrijk ze zien er goed uit.
stilldro
Mountainbiker

Post by stilldro »

Ik heb momenteel alexrims Ace 18.. Looks van die velgen zijn nogal aan de gewone kant.. Zou liever binnenkort overstappen naar zo'n paar 540's.. Maar ga ik die meerprijs aan velgen werkelijk voelen bij het rijden of is het verschil verwaarloosbaar?

grtz
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

zijn die shimano wielen voor de mtb nu veel anders dan de shimano's voor op de weg ? buiten de grootte uiteraard. Als ik met mijne koersfiets heel soms eens op mijn achterwiel rijdt, en dan neerkom dan tikken de spaken van het voorwiel tegen elkaar (shimano 105) ofja, toch zo'n vreemd geluid. Is dit ook zo bij de mtb varianten ? dat kan geen kwaad.. ?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Een mtb wiel is doordat het kleiner is al steviger, verder is de velg een stuk steviger (en zwaarder).
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hey,

ik gebruik die m540 wielen en ben er heel tevreden over. Moet wel zeggen dat ik nog maar een maand met m'n nieuwe mtb fiets rij dus veel ervaring heb ik nog niet zo. Ze zijn ook gemakkelijk in onderhoud en wees eens eerlijk mooi is het ook wel.

http://users.pandora.be/famvanhee/iM/Mtb.jpg
stilldro
Mountainbiker

Post by stilldro »

En heb je ooit met goedkope velgen en spaken gereden?
Kan je vgl met budgetmodellen?
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hey Terug,

als ik eerlijk mag zijn. Mijn vorige mtb heb ik een jaar of vijf geleden gekocht in tweedehands voor 5000 bfr en heb er ook veel plezier aanbeleeft. Die fiets had geen veerende voorvork en was heel simpel gemaakt. Ik had er het laatste jaar ook veel tt meegereden en die fiets heeft me nooit in de steek gelaten. Een goed vergelijk kan ik eigenlijk moeilijk geven want die twee fietsen verschillen enorm. De Mtb waarmee ik nu rij zit op mijn maat terwijl de andere dat niet was. Ik heb nu ook een goeie groep terwijl de andere dat ook niet had. Wat zijn nu de voordelen en nadelen van die wielen, tja ik weet het niet en ik voel het niet. Waarom dan die wielen ?? Awel na lang zoeken heb ik voor die fiets gekozen omdat ik eens met m'n spaarcentjes ook iets wou waarop ik fier kon zijn. Heb gekozen voor die Ridley ook omwille van vork ( suntour 75 lockout) groep ( full shimano Lx) Zadel- en stuurpen 4za en vond hem heel mooi met die type wielen. Sorry als je nog met vragen zit maar ik weet dus niet hoe belangrijk de wielen zijn van de mtb. Wat ik wel weet is dat ze stevig moeten zijn.

yveske
Post Reply