Za 07/01/2012 Gent :: Drie Koningen VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
VHJ
Mountainbiker

Post by VHJ »

een van de mindere VTT die ik heb gereden van dit seizoen. de pijlen waren niet goed te zien. Bevoorrading heel flauw... 45 km was maar 40 km
Geen bewaakte fietsstalling. 2 positieve punten, de afspuitpost, krachtige straal. en de douches die waren goed warm, voor de rest niet veel soeps
[-X [-X [-X
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Dit jaar niet geweest, aangezien het vorig jaar ook al op niks trok, dat deel van Gent en de richting waar ze naartoe gaan valt er ook weinig te mountainbiken en als er al iets deftig is (bvb. de skiberg aan de blaarmeersen) mag je er niet fietsen.
full-bull
Mountainbiker

Post by full-bull »

[quote="woppy"]:oops: 120 km ? Vanwaar kwam je wel ?
Er was een rit in Antwerpen die je dan beter meegepakt had.
Of wel de Kemmel

Ik kom van de kust (2 x 60 km)
Senhae
Mountainbiker

Post by Senhae »

Ik ben er volledig mee akkoord dat de bepijling beter kon. Opvallend waren ze wel maar vanaf 10m afstand was het moeilijk te zien of het nu links of rechts was. Slechte pijlen, mooi maar niet duidelijk genoeg.
Jongens, zorg voor andere pijlen en ten 2de leidt ons duidelijker naar de inschrijving.
Johan mtb
Mountainbiker

Post by Johan mtb »

Oei, de reacties zijn nogal vernietigend. Ik vond dit nu ook niet de beste tocht ooit, maar om dat nu zo af te breken ? [-X
Ik vertrok pas rond 13.30 u vanwege de kidstocht waaraan mijn zoon en dochter deelnamen.
Toen we de parking opreden, had ik toch een bordje gezien richting inschrijvingen. (denk ik toch, want wij zijn zonder iets te zeggen alle drie in de juiste richting gereden.) Daar hebben wij dus geen probleem ondervonden.
De kritiek op de bepijling begrijp ik wel een beetje. De pijlen hingen wel overal (meestal zelfs 2), maar je moest al behoorlijk dicht zijn om te zien welke richting je moest.
Wat het parcours betreft (ik koos voor de 35 km, en die afstand klopte bij mij wel) : de eerste 7 km waren idd bijna volledig weg. Daarna waren er toch wel wat zware stukken vond ik.
Als je de regio een beetje kent, dan weet je dat de mogelijkheden hier eerder beperkt zijn.
De bevoorrading was voldoende voor mij. Niet overdreven (maar dat gebeurt wel meer als je vrij laat van start gaat), maar genoeg.
De kritiek dat er geen mogelijkheid was om achteraf iets te drinken klopt niet : er was naast de inschrijvingszaal een heel mooie bar met zicht op de vijver van de Blaarmeersen.
Tot slot : de kids hadden door de makkelijke beginkilometers ook eens 25 km gereden, en ze waren (heel) moe, maar voldaan.
Ons zien ze dus waarschijnlijk wel terug als het volgend jaar past. Niet iedereen is op zoek naar een helse tocht waarbij je je eigen grenzen moet verleggen !
Post Reply