Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
mud devil
Mountainbiker

Re: Met de fiets naar het werk

Post by mud devil »

Maaike wrote:Ik rij met een Cube Hyde 28". (wielomtrek 2200)
Achteraan een 14, vooraan een 44.
's morgens het brugje over de Dender valt mee, 's avonds moet ik een bocht van 360 graden maken net voor ik het brugje oprij, dus dan sta ik zowat stil om erop te rijden en moet ik wel wat aan het stuur trekken.
Vandaag was de tweede keer met deze bike (dinsdag de eerste), dus ik kan nog niet echt veel zeggen over windinvloed. Aanzetten gaat wel traag als ik niet aan m'n stuur trek, maar ik passeer ook maar 6 straten en 1 stoplicht. De meeste auto's geven fietsers toch voorrang op de plaatsen waar ik passeer (tot nu toe).
Ik zit voor het grootste deel wel weg achter wat bomen oid, dus ik hoop niet te veel last van de wind te hebben, maar dat zal de tijd uitwijzen.
Ik ga nu wat opbouwen en hoop toch vrij snel alle dagen met de fiets te kunnen gaan. Maar we zien wel.

Het is wel echt zalig om gewoon te kunnen rijden en niet zo op de hoede te zijn zoals ik hier lees van sommige die door het Brusselse moeten...
Alleen passeerde ik deze morgen een tegenligger die vollop op z'n GSM aan het tokkelen was terwijl hij in het midden van het jaagpad reed waarvoor ik wel even moest uitkijken.

idd, lekker op een jaagpad! lees: geen auto's of ander gemotoriseerd verkeer, alleen maar fietsers en andere trage weggebruikers. rij zelf steeds richting Gent via de Moervaart.. Binnenkomt komen de mooie beelden er weer bij: opkomende zon op 't water, etc...
soapwater
Mountainbiker

Post by soapwater »

Vandaag had ik het in elk geval niet gered, met zo'n singlespeed.
Ijskoude wind recht op kop, 25km langs het kanaal. Afzien.
Ik heb vandaag voor het eerst deze winter echt koud gehad. De reden is wel dat ik gewoon te weinig kleren aanhad :oops: Maar die wind is echt niet prettig.
Hopen op beter weer, voorlopig ziet het er niet al te best uit.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Toch best een straf verzet zo'n 44-14! :drunk:

Da's op 1-2 kroontjes na het zwaarste verzet op de meeste MTB's. Niet praktischer om daar een 17 of 18 op te zetten? Da's toch een meer gangbare combi?
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

freezy wrote:
Toch best een straf verzet zo'n 44-14! :drunk:

Da's op 1-2 kroontjes na het zwaarste verzet op de meeste MTB's. Niet praktischer om daar een 17 of 18 op te zetten? Da's toch een meer gangbare combi?
had ik me ook al bedacht bij het lezen van de post een aantal dagen geleden. als je dan de gemiddelde leest van 23.7 (25-26 cruising speed) dan duw je toch aan lage cadans met dergelijk verzet. maar ik moet zeggen dat mijn wederhelft ook de gewoonte heeft om zwaar te duwen.
snellle edddy
Mountainbiker

Post by snellle edddy »

Vanaf dit jaar moet/mag de cyclo dagelijks mee voor een tripke enkel 21 km , Dit te samen met ne collega wat de afstand aanzienlijk verkort precies .Alleen het winters weer mag vu mij gaan stoppen zulle , ik kan der precies niet meer tegen . (vretten , vreten da ik nu doe :lol: )
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

Ik rij inderdaad met een vrij lage cadans.
Ik vind het zelf minder storend om op een trage cadans te rijden dan me zot te moeten trappen.
G3rd
Mountainbiker

Post by G3rd »

Na een weekje ziek te zijn eindelijk terug op de fiets. Gisteren al is wat kilometers gaan bollen om is te zien hoe de benen waren en ik was zelfs nog niet moe bij aankomst.

Vandaag de MTB ingeruild voor de koersfiets en ik vloog over het jaagpad (wind in de rug :-D )

Ik blijf het qua snelheid toch een groot verschil vinden de koersfiets tov de MTB 29".

Alleen met al die werken hier heb ik wel schrik om plat te rijden.
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

Vandaag eens voor mezelf de test gedaan.
Tot 20km/u vind ik mijn cadans aangenaam. Daaronder wordt het inderdaad net iets teveel van't goede. Maar dat zorgt er gewoon voor dat ik niet te snel onder de 20 ga. :-D
Vanaf 26 vind ik het eigenlijk alweer teveel boter trappen. Maar als ik kijk naar de mensen die ik passeer op het jaagpad, is hun cadans nog vlotter, dus ik denk dat ik een rare voorkeur heb. :-)
Ben8000
Mountainbiker

Post by Ben8000 »

Vanaf vandaag alle dagen met de fiets naar het werk, 11.3 km heen en terug.
'S morgens vertrekken met het zonnetje is super.

Image
Last edited by Ben8000 on Thu 04 Apr 2013 10:31, edited 1 time in total.
vienne
Mountainbiker

Post by vienne »

Het was deze morgen serieus trappen met die tegen(noorder)wind :roll:
Post Reply