Ik heb op mijn traject van 25km welgeteld 1Hr en 45' gereden en gelopen.
Op sommige plaatsen op "den buiten" lag het sneeuw opgehoopt tot 1m en 1,5 meter hoog.
Ik waande mij op Antartica. Bovendien een gure wind van enkel Beauforts, maw ik kwam leeg toe op mijn werk.
Anderen deden er bijna 3 uur over voor dezelfde afstand maar dan langs de A19...
Banden stonden op bijna 1Bar, maar op sommige stukken kon gewoon niet gereden worden.
Ik denk dat het zuiden van West-Vlaanderen er toch goed van gehad heeft.
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Re: Met de fiets naar het werk
bijna 2 uur onderweg voor 34km (verkort traject vandaag)
één van de slechtste dag op 6 jaar. Er was niet alleen sneeuw op de weg, het was ook nog aan het sneeuwe en de wind kwam recht in het gezicht...
één van de slechtste dag op 6 jaar. Er was niet alleen sneeuw op de weg, het was ook nog aan het sneeuwe en de wind kwam recht in het gezicht...
Ik ben 16 en ik ga zo goed als altijd met de fiets naar school, om de week 10,6 km heen en 10,6 km terug en de andere week 16,5 km heen en dan weer terug, aangezien ouders gescheiden, ga enkel niet als het al aan het stortregenen is thuis, maar door de sneeuw ga ik altijd, das wat toffer :D
-
G3rd
- Mountainbiker
Deze morgen was het lekker frisjes -11 wees de plaatselijke thermometer aan. Het was alsof ze bij aankomst 2 ijszakken vanachter in mijn winter broek hadden gestoken en ik moet dan nog niet de helft van de kilometers doen van de meeste collega woon-werk bikers hier
.
Voor de rest was het weer lekker fietsen maar ik hoop toch dat ik rap terug met een korte broek kan rijden
Voor de rest was het weer lekker fietsen maar ik hoop toch dat ik rap terug met een korte broek kan rijden
- kleine mees
- Mountainbiker
Post by kleine mees »
Gisteren gelukkig niet aangezet want mijn vaste route lag er deze morgen nog altijd half besneeuwd bij. Deze morgen was het hier en daar toch goed opletten en gelukkig was die stomme koude wind er niet.
en OOOO ja ik verlang naar een korte broek en geen thermo vest en zo niet meer aandoen, dat bespaart me elke dag minsten 10 min omdat dat veel langer duurt om aan te doen...
en OOOO ja ik verlang naar een korte broek en geen thermo vest en zo niet meer aandoen, dat bespaart me elke dag minsten 10 min omdat dat veel langer duurt om aan te doen...
- amedeeke
- Mountainbiker
Ik vond het deze morgen levensgevaarlijk op de fietspaden in en rond hasselt. Ze waren niet vrijgemaakt en de half gesmolten hopen sneeuw van gistre waren keihard aangevroren door de vriestemperaturen van deze nacht! (-8 °C) Deze ijshopen zijn levengevaarlijk maar wel een goede training om in sporen te leren rijden... beetje zoals in harde uitgesleten bandensporen 
-12 op de thermometer aan ons tuinhuis...
keiharde sneeuw, mede dankzij de postmannen die over fietspad rijden om toch maar ni te moeten uitstappen om de gazet in de bussen te duwen.
Voor de rest ene keer de grond gekust
gelukkig zonder erg, gewoon wa ne zere schouder...
keiharde sneeuw, mede dankzij de postmannen die over fietspad rijden om toch maar ni te moeten uitstappen om de gazet in de bussen te duwen.
Voor de rest ene keer de grond gekust
Gisteren 3uur onderweg geweest (50k) langs de vaart tussen Brugge en Gent. Langs de vaart zelf lag het verbazend goed, op vele plaatsen was de sneeuw weggewaaid en zag je zelf de tarmac. Het stuk waarvan ik hoopte dat het al goed ging liggen lag er uiteindelijk het slechtste bij. Namelijk het fietspad langs de R4. Op sommige stukken tot 30 a 50cm sneeuw. Twee collega fietsers waren me al voorgegaan en hadden kronkelende sporen getrokken. Met hier en daar wat sporen van stappen. Uiteindelijk overal kunnen doorfietsen. Twas een calvarietocht maar met de auto was ik waarschijnlijk even lang onderweg geweest. En nu heb ik me tenminste nergens aan hoeven te ergeren.
In Aalter wel moeten remmen voor een politiecombi en onderuit gegaan, je moet niet denken dat die gasten eens stoppen om te vragen hoe het is, reden gewoon door. Vandaag wel wat pijnlijke knie maar is het aan het beteren.
In de terugweg lag het verbazend goed. Langs de R4 was ondertussen alles al geruimd en langs de vaart was er al veel weg door de zon. (2 uurkes over gedaan, met de MTB een normale tijd)
In Aalter wel moeten remmen voor een politiecombi en onderuit gegaan, je moet niet denken dat die gasten eens stoppen om te vragen hoe het is, reden gewoon door. Vandaag wel wat pijnlijke knie maar is het aan het beteren.
In de terugweg lag het verbazend goed. Langs de R4 was ondertussen alles al geruimd en langs de vaart was er al veel weg door de zon. (2 uurkes over gedaan, met de MTB een normale tijd)
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Hieronder wat impressies wat ik gisteren allemaal ben tegengekomen tijdens mijn meer dan 4 uur durende calvarietocht in de heen- en terugrit woon-werkverkeer.

Zaalig, die baantjes op den "boerenbuiten" ....R1ALAIN wrote:Hieronder wat impressies wat ik gisteren allemaal ben tegengekomen tijdens mijn meer dan 4 uur durende calvarietocht in de heen- en terugrit woon-werkverkeer.
Kan begrijpen dat ge der dan serieus wa langer over doet, heb trouwens vandaag zelf nog een stukje veld genomen, omdat da beter reed dan de 'oude trambaan'