Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

bushrider wrote:
alexbiker wrote:Gistermorgen vroeg vertrokken, om deze vierde editie van een prachtige rit =D> =D> =D> te rijden, jammergenoeg wegens tijdgebrek de rit een beetje moeten inkorten. Moest ten laatste om 17u30 in Diksmuide staan voor een trouw #-o.
Verder kan ik alle positieve commentaar beamen, deze tocht en organisatie is hors categorie =D> =D> =D> . Nu na 4 deelnames denk ik wel dat ze zullen moeten oppassen om niet kapot te gaan door hun succes.
De "groten" 145 is gewoon niet te doen in die tijd Alex #-o je zou al rond 15.30h terug op de weide moeten zijn. Ik ben aangekomen op de weide iets voor 19h.niets geforceerd maar overal opgereden en vooral genoten. :lol: :lol: Hoe is de fiets meegevallen :drunk: ?
Ik wist wel dat het niet ging lukken voor de 145km in die tijd te rijden maar men hoopt toch dat het zou lukken, maar na 1u rijden weet je al dat dit niet gaat.
De super bud is MEGA MACHTIG goed meegevallen, mijn compagnie heeft het geweten. Zalig om mee te rijden die FS, veel meer controle en veel meer op je gemak in het zadel kunnen blijven zitten. Nu had ik wel mijn Noby Nick 2.1 opgelegd voor die lange afstand. Volgende week in Aalter zal ik eens rijden met de banden die erop lagen nl. X-kings 2.4 dat zijn bijna motobanden. Naar het schijnt bollen die wel goed bij droog weer.
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

prideandglory1891 wrote:
urbambo wrote:
roeln wrote:80km gevolgd. Dat was genoeg.
Schitterende tocht alweer, het parcours wordt precies iedere editie zelfs nog mooier.
Dank aan de tientallen vrijwilligers. En ongelooflijk dat je dat allemaal kan doen voor 5 euro....
Jammer van de vele wachtrijen. Ze worden slachtoffer van hun eigen succes. Misschien de korte afstanden pas na 12u laten vertrekken om het zo te spreiden?
Aan de reacties die we hier kunnen lezen kun je opmaken dat bijna NIEMAND de korte afstanden gereden heeft.
Wat is dan volgens u het nut van de korte afstanden later te laten vertrekken?
En denk jij nu echt dat een mountainbiker die een korte afstand rijdt sowieso niet vaardig genoeg is voor deze tocht, en dat ZIJ het zijn die altijd de boel laten opstroppen? #-o

Op zo'n tochten moeten er gewoon meer starten met het idee dat het GEEN CHRONO is...
Dus is het niet erg als je eens wordt opgehouden toch? Als ik dat voorheb dat het stropt, wacht ik gewoon even tot ik genoeg ruimte heb, dat ik rustig kan verderrijden.
Ik bedoelde dus de wachtrijen aan de pitstops. Wachtrijtjes op het parcours zijn onvermijdelijk als het zo technisch en druk is. Viel me wel op dat het niveau van de deelnemers hier gemiddeld veel hoger was dan de gemiddelde vlaamse tt. Zowel technisch als qua fysiek.
Zandbakkies
Mountainbiker

Post by Zandbakkies »

het was een zeer mooi parcours :P dikke proficiat voor de herders =D> mooie afdalingen en beklimmingen.
wij hebben de 50 afgelegd + optielus , voor nog maar een 4de keer op de fiets te zitten dit jaar, toch een avg van 16 gehaald :-D
de bevoorradingen waren dik in orde :wink:
vooral genoten van de technishe parcourstjes

Bedankt :bounce: =D> =D> =D> :bounce:
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

Bedankt aan IEDEREEN, maar dan ook aan IEDEREEN die er
voor gezorgd heeft dat wij een fantastische namiddag
mountainbiken hebben afgewerkt,
vorig jaar 50, dit jaar 80 volgend jaar .....
tot de volgende
louis
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Kon er zelf spijtig genoeg niet bij zijn, maar bij deze toch proficiat aan de Herders, aangezien uit de commentaren duidelijk blijkt dat het weeral een supereditie was.

Hier een paar foto's die mijn moeder onderweg getrokken heeft.
Mila
Mountainbiker

eerste Herdermarathon

Post by Mila »

Na nog geen jaar met de bike te rijden was dit voor mij de eerste deelname aan de Herdermarathon. Met veel moed begonnen aan de 80 samen met het ventje en enkele vrienden. Was een super mooie tocht met prachtige klimmetjes en leuke(snelle) afdalingen, af en toe wel een beetje afgezien en verstand op nu gezet. =D>
Toch genoten van begin tot einde, vooral de bossen waren schitterend!
Kijk al uit naar volgend jaar, misschien voor de 105 :-D
MTBovi
Mountainbiker

Post by MTBovi »

Gisteren rond 8u gestart voor de 80km, het was al een overrompeling van aan de inschrijving. Prachtig parcours, nog nooit zoveel kunnen klimmen tijdens een TT in de buurt. Prachtige organisatie =D> Alleen jammer dat we door de 4 bevoorradingen 2u verloren hebben. Volgende editie misschien op 2 dagen organiseren als je daar over de nodige toestemmingen en voldoende vrijwilligers kan beschikken.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Met Jerom en Radonman de 60 km van de Herdermarathon voor de eerste keer gebold. Schitterend weer, uitstekende bepijling, goede bevoorradingen, leuke singletracks en een overdosis leute in het Livierenbos ! En dat onder een stralende zon (alhoewel iets te warm voor mij). Proficiat aan de organisatie !

Twee "wegenwachters" tegengekomen die niet echt hun job deden : ik dacht dat ze moesten anticiperen op het aankomend verkeer, maar ze zorgden voor véél frustratie door nodeloos lange wachttijden en onnodige uitleg te verkopen aan de bikers over de situatie; we zijn ook niet blind hé. Bij de tweede (bijna op 't einde - aan de oversteek aan dat café) ontbrak enkel nog een vislijn en 't plaatje was compleet #-o

Voor de rest : een ferme bikedag voor De Zwette Maanen.

Stats :

afstand : 63 km
avs : 17,5
ahr : 151
hoogtemeters : 1035

Field
Last edited by fieldbiker on Mon 23 May 2011 07:52, edited 1 time in total.
Blauw-zwart
Mountainbiker

Post by Blauw-zwart »

Ook gestart voor de 130 km om half 8. Toprit, bij de bevoorradignen nooit problemen gehad, pijltjes waren voor mij wel goed zichtbaar en altijd goed op tijd opgesteld.
En als kers op de taart het 'Beest' kunnen bedwingen :-D

Schitterende passage trouwens in het Livierenbos, heb er echt van genoten. Ik kom volgend jaar terug, beste rit die ik al gereden heb =D>
Jef Dries
Mountainbiker

Post by Jef Dries »

buiten wa bloso's had ik hier nog nooit gereden, nu dus de eerste TT. Eindelijk, want voorgaande 2j kwam er altij iets tussen. Bedoeling was 115km, te halen avs één groot vraagteken, ergens serieus vallen en iets meemaken (want techniek heb ik veel te weinig) de grote vrees...

Iets voor 9 weg. Eerste en derde bevoorrading overgeslagen wegens te druk en had toch nog genoeg eten/drinken.

Ik denk persoonlijk dat de 80km het mooist is. Aantal heel lange passages doorheen verschillende bossen. Na de splitsing 80-105 kom je precies zo geen lange bospassages meer tegen?

Livierenbos veel te technisch voor mij. Alle moeilijke afdalingen hiervoor waren vrij goed gegaan, dus in't Livierenbos maar voor 'hard' gekozen. Slecht idee. Goe gevallen op een klimmetje, wa ongelukkig neergekomen op nen boomstronk. Daarna aantal afdalingen/klimmen hier maar overgeslagen. Na het bos was't toch nog minstens 3u afzien, zeker op off-road afdalingen. Fun was even weg. Proberen ni aan de pijn te denken en van't landschap en parcours te genieten... Dus niks meer geforceerd, vrij rustig gereden. Na 6u45 en 120km(?), avs 18.1 vrij fris de finish bereikt. Zonder valpartij en mits rond 7u aan start had ik zeker de 140km gedaan. Daar moet ik dus nog voor terugkomen hè :-D

Nu maar hopen dat da been op tijd terug in orde is... Niettemin, zeker geen spijt van deelname!

Chapeau voor bepijling. quasi nooit getwijfeld (enkel tweede klim van minibeest heb ik gemist).
Chapeau voor de vele seingevers op het parcours!
Chapeau voor bevoorrading (die energydrank was zalig lekker!)
Chapeau voor Decathlon / Rood kruis / foto service.
Chapeau voor alle uren werk die er in gekropen zijn (onderhandelen met privé-eigenaars, route uitstippelen, uitpijlen, pijlen afbreken, ...).
Onbegrijpelijk dat hier maar 5eur voor gevraagd werd!!

Bedankt herders!
een tevreden schaap...
Post Reply