3de Herdermarathon - 22/05/10 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

first my special thanks to Vivkemobiel om me mee te nemen naar Schorisse en verder ook dikke merci aan MC Anthony, MC Bart en MC Jo voor de companie onderweg.

Wij waren gestart voor de 100 km + optielus en Bart en Viv voor de 125 + optielus, meteen het boske in met draaien en keren en veeel geflits van de fotocamera's waarvan ik benieuwd ben naar het resultaat.

Wat te snel gestart eigenlijk wat we achteraf moesten bekopen maar des te meer kunnen genieten van de streek aan mindere snelheden. Onderweg dan Haaike en moeder tegen gekomen en samen verder gereden.

Onderwege na het volgen van de 100 km pijlen afgedraaid naar de 80 km want ik kreeg ook een dipje te verwerken en soms blokkeerden de benen al eens.

Over het parcours niks dan lof natuurlijk maar vond het persoonlijk zwaarder dan vorige jaren met inderdaad meeeeeeeeeeeer off-road en minder recuperatie stukken welke soms wel welkom waren of zal het aan mijn conditie gelegen hebben ?? Soit ik was ne contente biker net gelijk die andere 1800 en zoveel andere bikers.
Het muziekbos, de korte passage door het Ronnybos en Livierenbos zullen me natuurlijk het beste bijblijven.

Conclusie

89.28 km - 1978 hms - 16.32 km/h avs

nadelen : kan er net als Viv ook geen vinden want ze lieten niks aan het toeval over.

VOORDELEN : teveel om op te noemen.

MaC'Red 8)
racing_skelle
Mountainbiker

Post by racing_skelle »

gewoonweg af. I luv de alpenweide :-D

R-E-S-P-E-C-T

groeten en ne welgemjende dankuwel aan alle herders en herderinnen
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Herders: SUPER!!!

Den aprés was ook euh....super!!!
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

Theux een keertje ingewisseld voor deze minder dure, maar even leuke (en zelfs al een bijna gelijklopend aantal hoogtemeters) tt met een massa volk - maar geen opstoppingen - en een leuk parcours.

Drie jaar terug de eerste editie gereden, maar het parcours is nu toch veel evenwichtiger en meer off road, maar ook zwaarder mét enkele unieke stukjes (bv. fameuze Alpenweide).

Drie keertjes voet even aan de grond (Heksenberg en stukjes Rivierenbos), maar wel steeds consequent optie hard gekozen.

Vroeg vertrokken voor de lange afstand zonder optielus, want ik moest (echt) op tijd thuis zijn en ik had eigenlijk (niet zo gek veel) goesting om het er nog bij te pakken. Twee keer een dipje gehad, maar toch blijven rijden.

125 km + km of drie verkeerd gereden door eigen stomme schuld aan avs. 18,5.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Ow jah, sorry voor dien volle Dixie, mor da's de peperkoek me vanillemelk da eruitspoot.....chance da'k mijne helm ophad terwijl ik zat te kakken, want 'k vloog me mijne kop tegen het dak.... :oops:
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

El Perro: waart gij de man met de rode duivelhoorns die een douche kreeg aan de 4e bevoorrading?

Vandaag gestart voor de 125km en uiteindelijk aangekomen met 128 op de teller. De optielus maar zo gelaten, de benen wilden nog maar ik zat al van km 90 met barstende hoofdpijn van de warmte. Alles wat de streek te bieden heeft zat erin. Ik heb genoten van iedere km!

Superorganisatie gewoon! Proficiat!
Treg
Mountainbiker

Post by Treg »

Kan al het positieve alleen maar beamen.
Zeer knappe tocht jongens!
Gunther11
Mountainbiker

Post by Gunther11 »

Zaligen hoogdag aan iedereen want dit was het toch vandaag. Dit is dé hoogdag voor ieder MTB hart. Dit was gewoon een zes-sterren tocht. Genoten van begin tot eind en geen moment verveeld. Veel ardennentochten kunnen hier nog wat van opsteken. Herders, zouden jullie geen tochtje voorzien in september ook want een jaar wachten is toch wel lang :wink:
BULL150
Mountainbiker

Post by BULL150 »

duff wrote:prachtig prachtig prachtig .... PRACHTIG!

twas serieus in orde :)

de 135km uitgereden en zo leeg als iets!!

Herders bedankt en tot volgend jaar!
... zeg Duff, in die streek kunt ge zowat alles tegenkomen maar nen arend , da niet hoor #-o :wink: :wink: :wink:
El Perro Diablo
Mountainbiker

freezy wrote:El Perro: waart gij de man met de rode duivelhoorns die een douche kreeg aan de 4e bevoorrading?

Vandaag gestart voor de 125km en uiteindelijk aangekomen met 128 op de teller. De optielus maar zo gelaten, de benen wilden nog maar ik zat al van km 90 met barstende hoofdpijn van de warmte. Alles wat de streek te bieden heeft zat erin. Ik heb genoten van iedere km!

Superorganisatie gewoon! Proficiat!
Ja, dieje mini Herder had mij goed liggen!!! :lol:
Post Reply