show je droomwagen!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

slijkcrosserke wrote: Dodge viper voorkant en Donkvoort achterkant.
Niet mis, maar niet echt vernieuwend é.
viper begrijp ik nog, maar donkervoort?! rare donkervoort dan toch :roll:
Nuja ik vind vooral zijn werk prachtig..en zowel chassis , carrosserie etc is compleet handbuilt en zelf gemold etc ...ook is er al wat veranderd aan dit model...
Qua design ook niet zo echt mijn ding, mja het is dan ook een amerikaans bedrijf .

@ radical ..die atom ! =P~

en RS6 vs lambo...mja hangt allemaal van het track af waar je ze gaat vergelijken..het doel heiligt de middelen zeg maar .
Geef me toch maar een lambo hoor :drunk: veel exotischer en mooier vind ik zelf, maar een rs6 is wel een beestige bak dat wel natuurlijk .
jelleken
Mountainbiker

Post by jelleken »

looneycooney wrote:
Nuja ik vind vooral zijn werk prachtig..en zowel chassis , carrosserie etc is compleet handbuilt en zelf gemold etc ...ook is er al wat veranderd aan dit model...
Qua design ook niet zo echt mijn ding, mja het is dan ook een amerikaans bedrijf .

@ radical ..die atom ! =P~

en RS6 vs lambo...mja hangt allemaal van het track af waar je ze gaat vergelijken..het doel heiligt de middelen zeg maar .
Geef me toch maar een lambo hoor :drunk: veel exotischer en mooier vind ik zelf, maar een rs6 is wel een beestige bak dat wel natuurlijk .
geef mij idd ook maar een lambo, al moet ik wel toegeven dat het straf is wat die RS6 allemaal aan kan #-o
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

http://www.chipfoose.com/gallery.aspx?LinkID=tn7

de 69er camaro... pfff blijft een pracht machine
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Wow, die P32 is lekkeur!

Ben niet zou voor de cleanere foose stuff, oldschool rules.

http://www.youtube.com/watch?v=3oYodmboFaQ
Image
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

Geef mij zo maar eentje:
golf 3 vr6

Image

wel met een deftigere velg
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

't is een dilemma..

Hier kan de fiets in..
Image
Image

maar hierin ook als ik de achterbank plat leg..
Image
Image

en hier kan ik een fietsrekje op monteren als ik een trekhaak #-o laat steken
Image
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Image

Al ne keer zo ene zien accelereren , om over het geluid noch te zwijgen =P~ =P~ =P~

We spreken hier wel over een echt exemplaar he en niet over een replica met grasmachienmotorke erin. :roll:

AC COBRA rules!!!!!!!
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

KUBA wrote:Image

Al ne keer zo ene zien accelereren , om over het geluid noch te zwijgen =P~ =P~ =P~

We spreken hier wel over een echt exemplaar he en niet over een replica met grasmachienmotorke erin. :roll:

AC COBRA rules!!!!!!!
idd ook een van mijn favo's. rokende en spinnende wielen in elke versnelling
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

looneycooney wrote:
Ik denk persoonlijk dat hij zijn idee gehaald heeft bij de corvette stingray
en de dodge viper
Last edited by jakke-pompier on Sun 21 Feb 2010 15:05, edited 2 times in total.
raven14
Mountainbiker

Post by raven14 »

In juli 2009 had ik een testdag geregeld met een Radical SR3 voor een vriend-race-amateur en mezelf. 252pk voor 500kg, sequentiele versnellingsbak, open... puurder kan niet.

Dit was 'm:
Image

Dit vond plaats tijdens een trackday op Spa-Francorchamps, en erna zou mijn perceptie van wat een racewagen is nooit meer dezelfde zijn.

Dit schreef ik toen op ons trackday forum:

'Na de obligatoire briefing mochten we als passagier plaatsnemen in een witte SR3 en werden we Spa rondgeleid door een semiprofessioneel piloot. Al vanaf de eerste meters: wow!! de acceleratie met de de sequentiele versnellingsbak was meer dan ok, maar de manier waarop de brave man doorheen Combes (en alle daarop volgende bochten) vloog was fenomenaal. Wat een stabiliteit bij het aanremmen! Wat een remkracht! Wat een grip in die bochten, met bijbehorende bochtensnelheid en G-krachten! Wat een vlakke wegligging doorheen die bocht! Wat een lawaai!

Na Combes, Bruxelles, Pouhon -> de dubbele linkse. Stilaan begin je je te realiseren dat je je referentiekader moet laten vallen. Deze auto kan meer dan 'iets sneller dan een GT3'. In 1 mooie kromme accelereert de Duitser voluit doorheen de 2 linkse bochten, ondertussen opschakelend tot in 5e en zelfs zesde, alvorens voor pif-paf weer snel enkele versnellingen terug te schakelen. Blanchimont kwam eraan, ik was benieuwd. In vierde voluit accelererend, opschakelend naar 5 en 6 richting Blanchimont, en gewoon vol op het gas blijven staan doorheen de TWEE knikken, om dik over de 200km/h de bocht uit te komen, indrukwekkend! Moet ik dit ook gaan doen?

We krijgen nog wat uitleg over het functioneren van de wagen tussendoor. Het is belangrijk voor een bocht niet op de motor (een getunede Hayabusa engine en dus zeer hoogtoerig) te remmen, maar voluit in de ankers te gaan, alvorens snel met de sequentiele bak een aantal versnellingen terug te schakelen. Er zit geen slipperclutch op, en je moet ontkoppelen om terug te schakelen, daar waar je gewoon kan gas lossen als je wil opschakelen, zonder enig gebruik van de koppeling. De stoelen zijn super basic, en de pedalen stonden in deze config voor mij net te ver naar voor om doenbaar te zijn.

En dan wordt ons eindelijk het stuur aangeboden. In een eerste sessie rijden we wat rondjes met de piloot als passagier, terwijl hij wat aanwijzingen hier en daar geeft. Tijdens die rondjes krijg je de tijd te wennen aan de specificiteit van de wagen, om tijdens het tweede deel alleen te mogen rondboenderen in de wagen.

Ik neem plaats, en de monteurs van Radical trekken de 5-punts gordels goed strak aan. Elektriciteit switch aan, controle ok, startknop in en gas geven, en het ding begint te brullen. Het is niet het mooiste geluid ooit, zeker niet, maar het is wel racy, en LUID. Sequentiele bak in de 1, en bollen maar.

In het begin ben je niet zozeer bezig met het later remmen of sneller uitaccelereren, maar eerder met de werking van de bak, het rem- en gaspedaal die te dicht bij elkaar staan, de direktheid van het stuur, de remkrachtdosering etc. De gear indicator werkte niet naar behoren zodat je ook moest onthouden welke versnelling je reeds was (want het gaat snel...). Na een paar rondjes begin je dan in point-and-shoot stijl de bochten sneller te nemen: aanremmen voor het insturen, relatief traag insturen en dan volle polle de bocht door. Ik heb die eerste sessie echt wel nodig gehad om een paar dingen te leren:
- kort schakelen
- kort remmen
- handen aan stuur wanneer niet aan het schakelen (is echt nodig want de minste oneffenheid slaat je stuur in alle richtingen)
- bochtensnelheden hebben GEEN uitstaans met die van een ge-evolueerde straatwagen, get used to it

De wagen voelt ongelooflijk stabiel aan op elk moment. Tijdens het aanremmen gaat de Radical geen millimeter van zijn lijn af. Alleen in scherpe bochten (Bruxelles, eerste stuk van chicane) is er wat onderstuur te bespeuren. Midden in de bocht kan je zonder gevaar wat bijcorrigeren, en als de wagen een stapje opzij zet (wat ik in Combes voorhad) is hij erg makkelijk te corrigeren, als een kart. De grip is eindeloos, ik heb geen moment tijdens de hele dag gehad dat ik het gevoel had in de buurt van de grens te zitten. Misschien pussy gedrag, maar zoals ik al schreef, je hele referentiekader wordt duchtig door elkaar geschud door de snelheden die dit ding kan halen in de bocht. Regelmatig krijg ik het teken van de piloot dat ik volgas moet geven ipv 60% of zo. Achteraf zei hij me: je moet de wagen voldoende respecteren om hem ook te laten genieten van het ritje, volgas dus! Het stuur is heel direkt (zoals een kart) en relatief zwaar. Het lawaai is oorverdovend in de wagen.

Tijd voor de sessie all by myself. Eerste rondjes zijn wat schoorvoetend, ik ben nog steeds de versnellingen aan het tellen en ben daar te veel mee bezig. Maar naar het midden van mijn half uur durende stint alleen wordt dit meer en meer een automatisme, en begin ik me met de echte fun bezig te houden. Al gauw gaat het allemaal een pak sneller dan ik gewend ben. De Radical is niet zozeer in topsnelheid op de rechte lijn een kampioen, maar voor de rest onklopbaar. Er is mij alleen een Aston Martin DBRS GT1 wagen voorbijgegaan. Alle rest moest er dik aan geloven. Het is gewoon belachelijk hoeveel verschil er is tussen deze wagens en de diverse GT3's (al dan niet RS), Scuderia's, F50 en ander respectabel tuig dat er vandaag rondreed. Ik kan in de bochten rondom alle andere deelnemers rijden, niet normaal! En dat ding geeft dus echt geen krimp, je moet zelfs niet al te hard werken om dit te doen, het zweet achteraf is meer door het feit dat je buiten je comfortzone-snelheden bezig bent. Ook opvallend is dat de pinkertjes van de voorliggers onmiddellijk aanschieten als je nog maar van ver aankomt, en de blauwe vlaggen schieten de hoogte in

En dat allemaal waarschijnlijk op 70% van de mogelijkheden van de machine. Je krijgt jezelf qua durf gewoon niet veel verder tijdens een eerste ervaring met zo'n machine. Om een voorbeeld te geven: in het begin van mijn sessie alleen schakel ik nog terug van 6 naar 5 om de tweede knik van Blanchimont te nemen. Op het einde van de sessie blijf ik in zesde, en houd gewoon snelheid even constant bij het insturen van de tweede knik, om met 200 km/h eruit te komen. Maar dan merk je wel dat tegen die snelheden het insturen nauwkeurig en scherp genoeg moet gebeuren, of je komt in de problemen. Zo snel gaat de progressie, maar er is nog veel meer ruimte.'

Sindsdien heb ik menig nacht wakker gelegen van deze wagen... mijn idee van 'beter dan een Porsche 911 GT3 wordt het niet' is sindsdien grondig door elkaar geschud.
Post Reply