Ik denk toch ook dat hij zich mispakt heeft. Tenslotte is hij de te kloppen man in de cyclocross en bij mtb is hij "slechts" bij de betere helft van de "rest" Maar het roept bij mij respect op dat hij nu toch de beslissing neemt om door te gaan. Tenslotte, als het hem lukt zal hij één van de weinige mensen zijn die kan zeggen dat hij naar de OS geweest is. Hopelijk rijd hij er dan ook voor wat hij waard is.Mister No Chaïn wrote:Als je 16e word op een WK dan heb je je volgens mij niet mispakt en dan komt het ook niet bepaald uit de lucht gevallencatchup! wrote:Nys heeft zich duidelijk mispakt aan het niveau bij mtb, dat in tegenstelling tot cyclocross een mondiale sport is.
Nu die kwalificatie alsnog uit de lucht komt vallen, blijkt het klimaat in Peking toch ineens niet meer zo heet te zijn..
Sven Nys en de Olympische spelen
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Telkens hetzelfde liedje, stopt Nys dan is hij een watje dat niet beter kan, gaat hij door dan is het omdat er een selectie "uit de lucht kwam vallen" (wat dit ook mag betekenen, hij heeft volgens mij toch op eigen kracht die 16 plaats behaald, niet ?).catchup! wrote:Nys heeft zich duidelijk mispakt aan het niveau bij mtb, dat in tegenstelling tot cyclocross een mondiale sport is.
Nu die kwalificatie alsnog uit de lucht komt vallen, blijkt het klimaat in Peking toch ineens niet meer zo heet te zijn.
En steeds die minachting tegenover het veldrijden, net alsof elke mountainbiker die top 10 rijdt in pakweg een wereldbekermanche even vlug met 2 vingers in de neus elke cyclocrosswedstrijd kan winnen
Bij het wereldkampioenschap veldrijden begin dit jaar reed Hermida (multivan Merida team) mee, en deze eindigde (verdienstelijk) op een 17 de plaats, en ik denk wel dat Hermida bij de top hoort in het mountainbiken. Om nog maar te zwijgen over de prestatie van Absalon in hofstade (was het een 33 ste plaats, ik weet het al niet meer), maar dat telt natuurlijk niet mee want hij nam maar deel voor de lol (naar 't schijnt
Enfin, ik ben blij dat Nys toch terug zin krijgt in de Olympische Spelen, en zeker omdat hij toch (ondanks de start van het veldrij-seizoen) de mtb terug van de haak neemt om de positie van België in de UCI ranking te willen helpen verdedigen
(En dat geeft Meirhaeghe de kans op een sportieve "revanche" voor het WK, wat we alleen maar kunnen toejuichen. Het zou daar inderdaad best wel eens een pittig prestige wedstrijdje tussen de belgen kunnen worden)
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Hij heeft in de cyclocross alles gewonnen, dus dan kan je er inderdaad alleen maar respect voor hebben dat hij het elders ook eens wil proberen. Hij heeft er volgens mij meer aan te verliezen dan te winnen.kenny wrote:Ik denk toch ook dat hij zich mispakt heeft. Tenslotte is hij de te kloppen man in de cyclocross en bij mtb is hij "slechts" bij de betere helft van de "rest" Maar het roept bij mij respect op dat hij nu toch de beslissing neemt om door te gaan. Tenslotte, als het hem lukt zal hij één van de weinige mensen zijn die kan zeggen dat hij naar de OS geweest is. Hopelijk rijd hij er dan ook voor wat hij waard is.Mister No Chaïn wrote:Als je 16e word op een WK dan heb je je volgens mij niet mispakt en dan komt het ook niet bepaald uit de lucht gevallencatchup! wrote:Nys heeft zich duidelijk mispakt aan het niveau bij mtb, dat in tegenstelling tot cyclocross een mondiale sport is.
Nu die kwalificatie alsnog uit de lucht komt vallen, blijkt het klimaat in Peking toch ineens niet meer zo heet te zijn..
En steeds die zever dat hij naar de OS wil enkel als er wat mee te verdienen valt, toen Meirhaeghe zich dopeerde voor de OS was het voor de eer wrs? 2 maten, 2 gewichten!
ja natuurlijk was dat voor de eer, en wat nys betreft: het feit dat hij verwacht dat rabo hem gaat vergoeden voor een os selectie, betekent niet dat hij enkel naar de os wil als er wat mee te verdienen valt, mocht dat wél zo zijn, dan zou hij eerst duidelijke afspraken gemaakt hebben met rabo i.v.m. die vergoeding, vooraleer zich in een mtbike avontuur te stortenMister No Chaïn wrote: En steeds die zever dat hij naar de OS wil enkel als er wat mee te verdienen valt, toen Meirhaeghe zich dopeerde voor de OS was het voor de eer wrs? 2 maten, 2 gewichten!
de grote vraag is nu of hij 100% gaat gaan voor een goeie prestatie in Peking, indien België met drie kandidaten naar Peking mag,
wellicht niet, gezien zijn oververhittingsprobleem (maar anderzijds zou dat parcours daar nogal cyclocross-achtig zijn): hij gaat zijn cyclo-cross seizoen helemaal uitrijden, en dan pas opnieuw met zijn mtbike training beginnen, en dat gaat natuurlijk niet volstaan om een echte top mbtbiker te worden (gesteld dat hij dat überhaupt nog zou kunnen worden tegen 2008)
- Q-Bix
- Mountainbiker
Ik zou hem graag eens full-time bezig willen zien in het MTB'en.
Ik kan me inbeelden dat hij een nieuwe uitdaging zou kunnen gebruiken tenzij hij aast op alle records die je maar kan rijden in het veldrijden?
Anyhow, ik denk dat hij meer zou kunnen verwezelijken in het MTB'en moest het veldrijden niet zijn grote passie zijn ...
Ik kan me inbeelden dat hij een nieuwe uitdaging zou kunnen gebruiken tenzij hij aast op alle records die je maar kan rijden in het veldrijden?
Anyhow, ik denk dat hij meer zou kunnen verwezelijken in het MTB'en moest het veldrijden niet zijn grote passie zijn ...
Mijn respect voor Nys wordt hier gewoon nog groter door... Van aan de zijlijn is het allemaal gemakkelijk praten, maar begin er maar eens aan.
En btw: een 16de plaats op het WK: daar zouden veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bikers willen voor tekenen hoor, dus zever niet: dit komt niet zomaar uit de lucht gevallen.
En btw: een 16de plaats op het WK: daar zouden veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bikers willen voor tekenen hoor, dus zever niet: dit komt niet zomaar uit de lucht gevallen.