Direct na de start mekte ik dat ik weer geen goeie benen zou hebben, de loodzware eindejaarsfeesten met ditto drukke periode hielden me een maand van de fiets en dat moest ik maar ondervinden. Mijn wil was om nie te plooien en de grote tour te rijden met kemmel als toetje. Een ijzeren wil en fluwenen benen, dat botst he
Zoals beschreven tegenwind, en direct beklimmingen haja om aan 1100 HM te komen in een kleine 60km, dan mag je t nie te lang uittellen he.
Na de vettige strook in t begin gebeurde waar ik schrik voor had nl door v brakes komt een hoop slijk op de cassette terecht en dan begint de derailleur serieus tegen te werken en te blokeren. T was van datte he,
goed beginnen opletten en zeer gericht geschakeld , hoe de derailleur t vol hield weet ik nog steeds nie. Ik vond het wel jammer dat er niet zoals vorig jaar een afspuitstand stond op de eerste bevoorrading, klein detailtje die mij en waarschijnlijk nog veel andere biker ging kunnen helpen. Maar dit is dan ook het enige klein puntje waar ik commentaar durf op te hebben. Soms was t wel eens met de billen dicht afdalen in de zeep, toen ik op de afdaling van de boeschepe berg modder in mijn ogen kreeg was t ff op de tast rijden, gevolg dikke bladerenstrook in t midden van de dreef in, heel tricky, over pallet moeten springen en dan terug t juiste spoor in ( wat die pallet daar deed??? de extra lus rond de cats vond ik het lastigste gedeelte van het parcours. op het einde van de afdaling van de cats werd ik wat overmoedig, of rook ik de heerlijke soep van de bevoorrading , in ieder geval verloren mijn noby nicks het juiste spoor in de dikke modderbrij, voorwiel weg en gelukkig in de zachte modder op mijn zij en zonder erg. cubiker stond op de 2 de bevoorrading en zorgde ervoor dat ik eindelijk mijn cassette en remmen kon vrijspuiten, niet eenvoudig op die plaats, maar dankzij een groep en een dompelpomp in de forelvijvers lukte het wel. Van danaf geen schakelproblemen meer gehad, het gaf me ook hoop om te horen dat er nog zo n bevoorrading kwam en dat ze niet zo veraf was. Wat neuwe krachten gevonden in de kippenvleugel , de gluwein was lekker maar ik had er beter af gebleven, nog net voor kemmel lek gereden, gekozen om nog het laatste beetje sap uit de kuiten te duwen en kemmel op te fietsen, laatste 10m moeten kemmel gewonnen geven, maar volgende keer rij ik er 2 maal over,
Kort samengevat : Toptocht , tot volgend jaar,
cubiker en colega s bedankt voor deze mooie en perfect georganiseerde tocht, ik voelde me welgekomen en goed gesoigneerd tot de volgende.