1 / 12/07 Avelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Ook vlug hier nog een woordje placeren:
Chapeau voor de organisatie =D>

Alles tiptop qua parcours, bevoorrading, pijlkes, bike parking, etc.
Rond 8h30 vertrokken in de grote meute die al vlug zorgde voor vele opstoppingen.
5tal keer te voet bergop (NN 2.1 kan niet zo goed overweg met zo'n toestanden :P), bergaf alles bereidbaar.
Iets teveel gras en bladeren gecombineerd met stinkende leem maakt sommige beklimmingen echt een beulenwerk.

Wegens niet 100% door verkoudheid (sedert donderdag) gekozen voor de 47 km (die er 50 waren). Moe en voldaan al het bruine ***** van mezelf en de bike afgespoten en snakkend achter een goeie blonde.

Cu next year!
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

kenny wrote:
de P wrote:juspe, heb helaas niet kunnen meerijden wegens operatie, maar als ik da lees heb ik 't een en 't ander gemist, hoe meer slijk hoe beter zou ik zeggen.De laatste weken is 't nogal erg op 't forum dat er geklacht wordt van modder en slijk.
'tis mtb of vtt éééé, geen walk in the park !!! Als je benauwd ziet van wa sliek bluf ton thus. 't moe nie altijd gelijk in de zomer zien dat snelheidsrace's zijn in ne wei. en btw 't is geen schande voe ne keer een voet aan de grond te zetten, of tevoete te gaan of te vallen éé. De beste doen da ook nog.

grtz

P
=D> =D> =D> =D> =D> Ik kon het niet beter zegen =D> =D> =D> =D> =D>
:lol: Tja,als de P zijn mondje een keer roert is het er altijd knal op.
En dit was wel een ritje voor den P.
Soigneer(of laten soigneren) je maar zodat je er rap terug bij kan zijn.

Grtz 8)
Meulentje
Mountainbiker

Post by Meulentje »

Ik vond het een tof parcours, maar een kl*te dag. Voor de eerste bevoorrading mijn GPS ergens verloren, na de bevoorrading mijn GSM verloren, met iemand anders samen in de prikkeldraad gelegen, waar er elektriciteit op zat (als de persoon dit leest, nog eens sorry daarvoor, maar zoals gezegd, de batterijtjes waren goed opgeladen daarna) en dan maar geëindigd door de derailleur in het achterwiel te draaien.
Dus als er iemand een GPS of een GSM ergens onderweg heeft gevonden, laat maar iets weten.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

amaai, ik heb dus echt wel iets gemist! Tja...

@Lichterveldenoare... het mes dieper duwen, da doet pijn! Nooit verwacht van jou! Ge ziet er nochtans zo nen vriendelijken uit en zo kalm... En dan achter de rug... pffft... :evil:

Mensen, mensen,... had misschien beter de kleinsten toer gereden, maar ja, terwijl ik ziek thuis zit is mijnen bike ook bij de dokter :-?
I am NOT the Vedett
Mountainbiker

Post by I am NOT the Vedett »

Zalig TT'tje, zeeeeer vroeg gestart en al veel modder maar buiten de bevoorradingen maar één keer voet aan (modder)grond moeten zetten. Denk maar man of 20 voor mij gestart dus nergens opstoppingen.
De hellingen lagen er nog zeer goed bij dus geen problemen, in 't naar huis rijden met een gekuiste fiets en modderloze banden Patersberg en Koppenberg nog eens meegenomen en vooral op die laatste veel gladde kasseien, slippende wielen, tomaatrode gezichten, vloekende woorden en modderrestjes tegengekomen...

GESLAAGD MET ONDERSCHEIDING (zoals verwacht natuurlijk, ondanks de niet-meewerkende weergoden)
Gunther11
Mountainbiker

Post by Gunther11 »

Meulentje wrote:Ik vond het een tof parcours, maar een kl*te dag. Voor de eerste bevoorrading mijn GPS ergens verloren, na de bevoorrading mijn GSM verloren, met iemand anders samen in de prikkeldraad gelegen, waar er elektriciteit op zat (als de persoon dit leest, nog eens sorry daarvoor, maar zoals gezegd, de batterijtjes waren goed opgeladen daarna) en dan maar geëindigd door de derailleur in het achterwiel te draaien.
Dus als er iemand een GPS of een GSM ergens onderweg heeft gevonden, laat maar iets weten.
Innige deelneming! Hopelijk komt het nog allemaal terecht.
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

meulentje weet je waar ongeveer zal ik eens gaan zoeken
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Voor de eerste keer ben ik naar Avelgem getrokken op aanraden van Kadeetje en het was SCHITTEREND!!!!!!!! =D> =D> =D> =D> =D>
We kregen een zonnige, zware pittige 57 km met mooie offroadstukken, voldoende klimmetjes (een goeie 900 hm!), inderdaad soms eens voet aan de grond moeten zetten, maar de meeste stroken waren (na die ene klim met grote kasseien uitgezonderd) toch wel doenbaar hoor! Het is ook boeiend om eens te vechten tegen jezelf om toch maar net die ene strook zonder een voetje aan de grond te zetten, te overwinnen!!!
Alles was TOP : de bepijling (al vanf Vichte waren er aanduidingen naar de VTT!!!), super aanduidingen van "gevaarlijke oversteek, afdaling...), veilige oversteekmensen (was inderdaad soms echt noodzakelijk!), mooie 3! bevoorradingen met vriendelijke mensen, heerlijke warme douche, gezellige zaal met democratische prijzen, geschenk, tombola, gratis bikeparking, super afspuitstand....kortom een SUPERRIT!!!
Opnieuw een winter-toprit voor mij! Ik heb er van genoten; moe maar voldaan!

En aan allen die in de winter tochten rijden : geloof me, bij regen zal de modder er altijd liggen! Dus als je daar niet van houdt, blijf aub thuis of rij op de baan ipv altijd te mekkeren en tochten af te breken van mensen die er zoveel tijd en energie insteken! Het doet echt geen deugd aan hen om die niet relevante kritieken te lezen hoor! :oops:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ik heb Avelgem vandaag laten varen. :-? Het niet zo'n goede gevoel na vorig jaar heeft mij toch beslist om andere oorden op te zoeken.
Vandaag de echte sint gezien en nu geloof ik zeker niet meer in de Avelgemse sinterklaas. :-D #-o

Ik zal er misschien volgend jaar wel weer bij zijn maar dat zal van de datum afhangen. :-?
vommie
Mountainbiker

Post by vommie »

Aan al de modderhaters : na twee a drie weken kun je dat toch wel verwachten. Neem volgend jaar mijn ziektekiemetjes over voor een dagje en dan ga ik wel met plezier gaan modderbaggeren !! #-o

Lichterveldenoare, da wordt een leffe minder de volgende keer in Torhout :wink:
Post Reply