10/11 en 11/11/07 Wervik

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

er zijn inderdaad genoeg ritten die de kemmel overgaan

en dit laten we dan ook aan hen over wij proberen het beste uit onze streek en omstreken te halen
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Waar men gaat langs (West)Vlaamse MTB-wegen, komt men steeds weer van die Raketmannen tegen. Hoog tijd dus om afgelopen zaterdag zelf es naar die Raketmannen trekken.
Erika had vier van haar Klerkense zonen naar Wervik gestuurd, die via de wegomlegging in Kruiseik, omstreeks 8.45 u in Wervik arriveerden.
Het begon al meteen goed : ruime parking op de Wervikse markt, bewaakte fietsparking, en . . . de schoonsten der raketvrouwen aan de inschrijvingstafel geposteerd. Hoewel niet aan mij besteed, was er ook nog gratis koffie en gebak. De verleiding was dan ook groot om de tocht zelf maar te laten voor wat het was, en gewoon een paar uur in de zaal te blijven rondhangen, waar het bovendien lekker warm was, in tegenstelling tot de gure weersomstandigheden buiten.
Enfin, dan toch maar vertrokken voor de 55 km, en een schitterende tocht gereden, waar we onderweg weer te gast waren bij twee bruidsparen, die hun dessertbuffet voor 's avonds al hadden klaar gezet.
Het eerste buffet is een paar van ons echter niet 100 % bevallen : Op de gladde,houten brug, kort na de eerste bevoorrading ging ons klimmerke zwaar in de fout, waarbij de facteur bij een finaal ontwijk-maneuver op de reling 'kletste' en daarbij behoorlijke aanstalten maakte om eroverheen te vliegen richting ijskoude Lys-water. Gelukkig bleven zijn voeten in zijn klikpedalen hangen, en bleef ie alsnog op het droge.
Heb dan uit beleefdheid eerst maar wat geholpen, om hen daarna vanzelfsprekend ook es flink uit te lachen.
Vlak voor de tweede bevoorrading overigens nog een jeugdige collega-Zannata-rijder tegen gekomen. Oef eindelijk, niet meer alleen op de wereld. (of eindelijk eens deftig mijn ogen open gedaan, kan ook).
Na de tweede bevoorrading een flink stuk snelweg, en dan een schitterende finale met het lange off-roadstuk langs de spoorweg (wind van achter, mijn specialiteit, surtout als 't nog bergaf is erbovenop !) en die schitterende wegeltjes door dat grote park.
Weer of geen weer, 't was een schitterende tocht in Wervik. Proficiat !
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Vlak voor de tweede bevoorrading overigens nog een jeugdige collega-Zannata-rijder tegen gekomen. Oef eindelijk, niet meer alleen op de wereld. (of eindelijk eens deftig mijn ogen open gedaan, kan ook).

@ Rik C

Als het zaterdag was dat je hebt gereden kan het best zijn dat het ons "Bergbeest" was die je hebt gezien. Hij rijdt namelijk ook rond in een Zannata-pakje.
Grtzz
Van Belle
Mountainbiker

Post by Van Belle »

Zondag de 54 gedaan. Kheb er geen woorden voor...
Gewoo perfect!!!
Prachtige bevoorradingen(al waren die wel vroeg)
Prachtig parcour!!(vooral die single tracks naast de leie tussen 1e en 2e bevoorrading)
Perfect bepijlt.
Niet echt veel last gehad van wind of regen maar wel van mijne gsm #-o .
En die kaartjes met de nummers erop vond ik gewoon geniaal!

See u next year
Van Belle
Mountainbiker

Post by Van Belle »

Zondag de 54 gedaan. Kheb er geen woorden voor...
Gewoo perfect!!!
Prachtige bevoorradingen(al waren die wel vroeg)
Prachtig parcour!!(vooral die single tracks naast de leie tussen 1e en 2e bevoorrading)
Perfect bepijlt.
Niet echt veel last gehad van wind of regen maar wel van mijne gsm #-o .
En die kaartjes met de nummers erop vond ik gewoon geniaal!

See u next year
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

FOTO'S STAAN ONLINE !!!

rubriek foto's (logica #-o )
kris
Mountainbiker

Post by kris »

Vorige zondag ook deze tocht gereden.
Verslagske staat op onze website

http://www.joybikers.be/index.php?id=308&item=verslag