Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

Houtte wrote:
TaurineR wrote:Ik heb mijn EDGE ook via Ebay gekocht (UK), alles verloopt perfect en toestel heeft EU lader (uitwisselbaar), alsook de talen zijn normaal,ik gebruik nederlands.
Mooi toestel, ik heb nu CityNavigator v8 geladen, ik had nog recht op een 2e licentie van mijn huidige (auto)GPS.
Het is me nog wel onduidelijk hoe ik het beste een route, welke ik opgeladen heb via Internet, kan downloaden en rijden. (re schijnen diverse mgelijkheden te zijn.)....
Heb er eentje gekregen van de kerstman en ben vandaag ff aan het experimenteren geweest en morgen ga ik mijn eerste route die ik gedownload heb via internet (mtbroutes.be) in herentals een testen. Maar het makkelijkste is gewoon via die site de gpx-versie opslaan op je computer in een map en dan je garmin aansluiten op je pc en dan opent hij vanzelf een venster op de F: schijf bij mij en dan open je de map garmin, dan map GPX openen en gewoon het bestandje dat je gedownload had van internet ff kopieren in deze map en dan staat hij in je garmin. Werkt perfect want heb het eens geopend en hij plant de route onmiddelijk van mij thuis tot aan het startpunt al.

Heu, normaal moet je bij gedownloade routes toch zelf nog trackpunten toevoegen tot de start van een route, tenzij je net op die route woont natuurlijk ? of heb ik het mis ? Ik heb hier ook ee nroute gedownload en deze passeert op 300m van de deur ik heb hier ook nog een trackpunt moeten plaatsen of had ik dit niet moeten doen ?
Houtte
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite,XT, SID World CUp, Noir cranks, Marta SL red, WH-M775

Post by Houtte »

Ja in 1 keer lukt dat ook niet bij mij maar ik kan wel de garmin mij tot aan het vertrekpunt van de gedownloade route laten sturen via waarheen?, dan zoeken nr plaatsen, favorieten, mijn favorieten en dan selecteer ik de gedownloade route en leidt hij mij erheen en als ik ginder ben ik aangekomen dan zal ik de gedownloade route apart moeten openen ja als ik op voorhand deze 2 routes niet aan elkaar ga verbinden.
Marckiemarc
Mountainbiker

Post by Marckiemarc »

Standaard zet ik topomaps belgium en belgium cycling-walking map op mijn edge 705. Als ik daar Citynavigator wil bijvoegen wordt belgium cycling-walking eraf gegooid. iemand hiervoor een verklaring of oplossing????

Greetzzzzzzzz,

Marckiemarc
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Marckiemarc wrote:Standaard zet ik topomaps belgium en belgium cycling-walking map op mijn edge 705. Als ik daar Citynavigator wil bijvoegen wordt belgium cycling-walking eraf gegooid. iemand hiervoor een verklaring of oplossing????

Greetzzzzzzzz,

Marckiemarc
>> In de edge staan de kaarten maar op 1 file, en als jij je Citynavigator bijvoegt wordt deze bewuste file in de edge overschreven.

Oplossing: de kaarten samen selecteren in Mapsource en dan downloaden,

Mapsource maakt er 1 grote file van en laad deze in de Edge.

>> Je kan het ook wel anders doen: vb topomaps downloaden in de edge, en CN op de externe kaart. Je kan steeds de kaarten beiden of afzonderlijk selecteren.
Als je ze beiden selecteert komen ze als tranparanten op elkaar te liggen.
Last edited by TaurineR on Wed 14 Jan 2009 20:43, edited 1 time in total.
bikerstev
Mountainbiker

Post by bikerstev »

Misschien een domme vraag, maar ik heb me een edge 705 bundel gekocht, nu heb ik het trainingsprogramma van garmin gedownload, ik kan alles wel zien wat ik heb gedaan zoals de hartfrequetie en cadans, maar ik zou het graag eens willen mailen naar iemand, als je het exporteert wordt het een gpx bestand, maar kan de andere persoon hem niet opendoen, of weet iemand misschien een handleiding staan voor dit programma van garmin
Sparkatus
Mountainbiker

Post by Sparkatus »

Vreemd,bij mij zal het automatisch in een .tcx extensie bewaren.Kan je de extensie dan niet wijzigen?

Ben zelf nu al een aantal weken op pad met een 705 maar vond de statistieken van Polar toch uitgebreider.Ben zelf nu een beetje de help functie aan het uitpluizen... en mischien dat we op Garmin connect ook meer te weten zouden kunnen komen?Dat zou een forum van Garmin zelf moeten zijn?

Grtz
Carlos
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Sparkatus wrote:Vreemd,bij mij zal het automatisch in een .tcx extensie bewaren.Kan je de extensie dan niet wijzigen?

Ben zelf nu al een aantal weken op pad met een 705 maar vond de statistieken van Polar toch uitgebreider.Ben zelf nu een beetje de help functie aan het uitpluizen... en mischien dat we op Garmin connect ook meer te weten zouden kunnen komen?Dat zou een forum van Garmin zelf moeten zijn?

Grtz
Carlos
wat betreft hartslag-werk is polar superieur, wat betreft "waar ben ik geweest", vind ik garmin superieur...

statistieken op hartslagzones, tussentijden plaatsen om eens te zien hoe lang je over een klim gedaan hebt, etc... allemaal niet mogelijk in garmin...

maar ja, ergens wel wat normaal dat ze beiden hun eigen sterke punten hebben he... dit is echter de reden waarom ik een 605 gekocht heb : de gps voor garmin, de hartslagen voor polar !
Sparkatus
Mountainbiker

Post by Sparkatus »

Dat vind ik zeer spijtig.Hou wel van stats/graphs.Vandaag met 2 borstbanden op stap... ha ha ha :lol:
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Sparkatus wrote:Dat vind ik zeer spijtig.Hou wel van stats/graphs.Vandaag met 2 borstbanden op stap... ha ha ha :lol:
nen soutien?
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Iegienie wrote:
wat betreft hartslag-werk is polar superieur, wat betreft "waar ben ik geweest", vind ik garmin superieur...

statistieken op hartslagzones, tussentijden plaatsen om eens te zien hoe lang je over een klim gedaan hebt, etc... allemaal niet mogelijk in garmin...

maar ja, ergens wel wat normaal dat ze beiden hun eigen sterke punten hebben he... dit is echter de reden waarom ik een 605 gekocht heb : de gps voor garmin, de hartslagen voor polar !
Je moet er in dit geval bij zeggen dat je het hebt over de software. Want zowel de Polar als de Garmin registreren de hartslag en alle andere zaken die ze kunnen. Het is pas als je alle informatie overzet naar je computer, dat je alle info kunt analyseren.

Hoe het op PC zit weet ik niet. Voor Mac is Stuart van iSMARTtrain volop bezig om alle Garmin data in mooie overzichtelijke statistieken te brengen.
Post Reply