12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

Image
Jammer dat bjorn brems opgegeven heeft.
en =D> =D> voor kevin van hoovels met zijn prachtige uitslag.

Bert
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

ben naar gomze geweest inplaats van het wk heb het ni voor files ,moet gezegd zijn VEEL RESPECT voor die hebben uit GEREDEN .
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

:lol: yes, ik heb de 105 uit gereden... maar weet er iemand waar de foto's te vinden zijn? heb slechts één fotograaf gezien. verviers: prachtig zwaar parcour maar de organisatie is blijkbaar éénmalig. anne die de 45km deed heeft deze niet uitgereden. Ze mocht pas om 12u starten en om 14u was men reeds de pijltjes aan het verwijderen van het parcour. tevens waren de bevoorradingsposten ook aan het sluiten terwijl er nog veel deelnemers op de 45km lus zaten. Zelfs op de 105 km, aan de 80km bevoorrading was de technische assistentie reeds aan het inpakken. ik ben 177ste op 7u37. dan stelde ik me de vraag wat de volgende bikers moeten doen bij materiaalpech. :roll:
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Rode Kogel wrote::lol: yes, ik heb de 105 uit gereden... maar weet er iemand waar de foto's te vinden zijn? heb slechts één fotograaf gezien. verviers: prachtig zwaar parcour maar de organisatie is blijkbaar éénmalig. anne die de 45km deed heeft deze niet uitgereden. Ze mocht pas om 12u starten en om 14u was men reeds de pijltjes aan het verwijderen van het parcour. tevens waren de bevoorradingsposten ook aan het sluiten terwijl er nog veel deelnemers op de 45km lus zaten. Zelfs op de 105 km, aan de 80km bevoorrading was de technische assistentie reeds aan het inpakken. ik ben 177ste op 7u37. dan stelde ik me de vraag wat de volgende bikers moeten doen bij materiaalpech. :roll:
zwijgen, ontgoocheld het hoofd schudden en nog 13km verdersukkelen zoals ik gedaan heb
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

ik zat op 't eind in een groepje walen en er werd ons verteld dat wij het allerlaatste 105-groepje waren. Ik dacht : allez: ik heb er toch nog veel gepasseerd?

Ze waren de pijltjes aan de finish al aan 't weg doen en ze gaven ons nog via een motor de keuze om dat kasseiklimmetje te doen of niet. Natuurlijk deden we die nog. Ik dacht : ik ga dat groepje nog er proberen af te rijden om niet volledig laatste aan te te komen. Die klim lag me wel en idd ik was er als eerste over. Aan de meet stonden die gasten er echter al: klein stukje hadden ze afgesneden : doeme toch.

Van de finishers ben ik bij de laatsten , maar ik heb het uitgereden hé: één opstopping in één platte band, één keer tegen een boom (bloeduitstorting rechterzij), véél keren mentaal en fysiek kapot gegaan vooral tussen km 70 en 80.
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Post by marc vanomobilbiker »

Tweede deelname Verviers en bij de vorige editie moeten opgeven met pijn in de rug.

Dus heb ik eind vorig jaar de overstap gemaakt naar een fully en de pijn in de rug komt niet meer opsteken. Ik was dus met goede hoop vertrokken want het was juist mijn verjaardag nog wel.

Na een 35 km gebeurde het onfortuinlijke, achterbrug afgebroken en dan maar langs de kant gezeten om te wachten op transport naar Verviers. Ik heb daar veel bikers zien passeren de één nog wat frisser dan de andere.

Na twee uur te hebben gewacht, kwam er toch een autootje om mij op te halen. Wat blijkt, de chauffeur was de ontwerper van het parcours en hij hoopt volgend jaar een WB-manche te organiseren. Er is dus nog hoop voor volgend jaar.

Een ander minpunt, mijn echtgenote heeft de 45 km gereden en blijkt dat ze onderweg de pijlen hadden weggedaan. Het excuus was dat iedereen een gemiddelde van 12 km/hr moest halen wat voor een recreant toch wel hoog gegrepen is voor die eerste lus.

Als ze dit evenement willen openstellen voor iedereen, lees veel geld incasseren, moeten ze maar rekening houden met iedereen en er zich van bewust maken dat niet iedereen even snel rijdt.

Tijdens mijn wachtpauze, heb ik nog een praatje kunnen maken met een signaalgeveren wat blijkt, ze hebben daar van de organistie één blikje cola gekregen om de dag door te komen. Schandalig ......dus resepctvoor die mensen die daar aanwezig waren van 's morgens en dit tot tegen de avond.

[/b]
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Op het laatste klimmetje voor bevoorrading 3 kwam Frischknecht me voorbij, Peter Ven zat in z'n wiel te sterven denk ik! (ik liet hen maar begaan :P ) Die profs toch niet gewoon, van beneden tot boven rechtstaand klimmen, dat die nooit in kramp schieten..
Kom ik daar ook boven, staat Frischknecht rustig aan de truck van Swisspower, de mecaniciens zijn z'n wiets aant afspuiten en nieuwe wielen aant steken. Ik rijd verder en even later komt hij me weer voorbij, ditmaal pik ik wel aan, mede omdat hij lichtjes werd opgehouden. Wat me opviel was dat ook hij slippers maakt waar ik dacht dat wereldtoppers op dergelijke passages wél vlot zouden overrijden. Ook bleef hij heel rustig afwachten tot hij langs kon. Leuk was ik hem kon volgen op een van de mooiste paden van het hele traject, een slingerend pad op de schuine flank van een berg, eindigend aan een eerste van twee opeenvolgende brugskes.
watch and learn dus :drunk:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Dat van dat gemiddelde van 12kph was op voorhand geweten.

Op een parkoers van dit envergure (we hebben het hier wel over een WK met een Hill Factor van tegen de 30 ) hebben de echte recreanten, met ALLE respect , weinig of niks te zoeken .

Die 45k is kwa zwaarte te vergelijken met de 60k van de Ardennes Trophy, en da's toch geen flauwe hap.

Daarom des te meer respect voor allen die dit hier uitgereden hebben.

Viperke, was jij in wedstrijd of gewoon wat aan het rondrijden op dat parkoers?
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

A d r i wrote:Viperke, was jij in wedstrijd of gewoon wat aan het rondrijden op dat parkoers?
Ik reed in de nationale selectie mee de 105km.
Post Reply