16/12/2006 Steenbakkers VTT MOEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
smashingredpompon
Mountainbiker

Post by smashingredpompon »

ai ai, nogal nen pech dag.

deze ochtend al later kunnen aanzetten als verwacht (verslapen) dus 10 uur.
gevolg dat er bijna geen mede bikers waren.
na 10 km plat gevallen, geen ramp dacht ik, want heb nen reserveband. wel geen pomp, maar ja een vriendelijke boer heeft mij een pomp ontleend =D> .
Maar slordige ik had natuurlijk een gescheurde reserveband mee :-?
Geen mede bikers te zien, en dat 15 minuten aan een stuk, ge zou zeggen nie veel, maar als ge nie weet waar ge zit is da nie alles.
(en geen nood nummer op mijn inschrijvingsbriefje, het nummer was blijkbaar wel te vinden op een appart flyertje dat ik niet mee had)
gelukkig dan voor bijgestoken door een erg vriendelijke biker die mij zijn eigen reserve binnenband in mijn handen gestoken heeft! :-D
Waarvoor ontzettend veel dank, want heb hem niet meer gezien bij de finish

Maar toch de tocht uitgereden, en het was de moeite :bounce:
o.johan
Mountainbiker

Post by o.johan »

vandaag met men broer (kadeetje ) gestart rond 9.00uur en t'was vanaf de eerste strook duidelijk aan wat we ons mochten verwachten.pure fun wast,lekker vettig en een mooi parcours,meer moest da nie zijn voor een fantastische voormiddag :bounce: .ik kon dat beestje in mij niet bedwingen en we zijn er stevig ingevlogen want twas hier en daar wel echt stumpen,wel 2 maal de grond van heeeeel close gezien .
ne dikke proficiat aan de mannen van moen.
zeker tot volgend jaar [-o< [-o<
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vandaag een mooie toertocht gereden in mijn eigen streek. Dat de Steenbakkers een bloeiende club zijn, kun je zeker zien in de organisatie van hun toertocht. Inschrijving, bevoorradingen, bepijling, bike-wash...alles wat zeer goed georganiseerd. Proficiat. =D> =D> =D>
De tocht zelf was zeer afwisselend. Prachtige off-roadstukken werden afgewisseld met asfalt. Dit laatste vond ik zeker niet erg, ideaal om eventjes uit te blazen. Ook de nijdige klimmetjes zorgden voor de nodige afwisseling (430 hm). Twee lekke banden gereden. Waarschijnlijk had ik mijn achterband te weinig opgepompt. Gelukkig heb ik met mijn tweede, leeglopende band nog net het einde kunnen halen. Hierbij wil ik ook de vriendelijke biker bedanken (ik geloof dat het Jan was, het laatste ingeschreven lid van de Steenbakkers) die spontaan zijn hulp aanbood. =D> =D>. Ook een stukje samen gereden met Lichterveldenare en achteraf nog een leuke après met Lichterveldenare, Grote Plateau, Kleine Plateau, Filiberke, Treize, Veeteepepeetje, Veeteeteetje, Fredje Kubiek , Kommil Foo en Dark Dingo. Het is tof wanneer je achter de forumnamen ook de mensen leert kennen.
Besluit: een doorregende, plezierige namiddag en een toertocht die meer deelnemers verdient dan de 700 bikers die er waren. Vorig jaar sneeuw, dit jaar regen en volgend jaar een stralende zon met een massale opkomst [-o< [-o< ...dit verdienen de Steenbakkers. Tot volgend jaar.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Door 'omstandigheden' pas rond kwart voor tien beginnen fietsen in Moen (was er nog nooit eerder geweest), en meestal is dit tijdstip rijkelijk laat om nog ergens bij aan te sluiten.
De goden waren mij echter goed gezind, want een delegatie chouffkes was blijkbaar ook wat aan de late kant vertrokken, hun tempo en andere toestanden lagen mij wel en zodoende in aangenaam gezelschap deel 1 van de tocht kunnen afhaspelen. Het slechte weer werd er alleszins een stuk draaglijker door.
Daarna verder de 47 km afgehaspeld : 't Stukje 'modder-moeilijke doortocht-mogelijks te voet' was alleszins op mij van toepassing en het laatste deel 'extra lus - vrije keuze' was voor mij totaal niet meer van toepassing.
Overigens , een tocht waar je van bij de inschrijving, al van de eerste meter off-road krijgt voorgeschoteld, 'k weet precies niet of ik dat al eerder heb meegemaakt.
De tocht zelf was m.i. schitterend, maar mijn oordeel is dan ook bijzonder subjectief : De gelijkenis met onze eigen tocht (Klerken) was bijwijlen zo treffend dat ik me net thuis waande : De vele krachtige klimstroken, constant bergop-bergaf en de prachtige landschappen en panorama's waar je de ganse tijd passeerde ; Mooi, mooi, mooi.
Vooral de lange, gladde afdaling in dat bos onthoud ik zeker !
Overigens ook kennis gemaakt met enkele notoire forummers : pro-team met de palm-muts op, kommil foo bij de bevoorrading en moonrider bij de start : Prociciat aan jullie allen : Je merkte conctant dat dit een organisatie was van, door en voor mountainbikers, en dat wordt zo te zien op het forum, bijzonder gewaardeerd. Ook van mijnentwege ! !
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

echt waar bedankt =D> mensen dat we na al dat harde werk en ondanks het mindere weer toch maar liefst 710 deelnemers konden verwelkomen in moen.

hier en daar zijn er een paar verloren voorwerken gevonden en die kan je hier zien of opvragen hier dus

morgen doen we de ontplijling en misschien vinden we nog van alles dan zal dit er zeker bij geplaats worden =D>

gr

THE BEAST
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Man, man, man, al die lovende commentaren doen wel deugd =D> .
We hebben vandaag allemaal vree ons best gedaan om jullie een mooie tt voor te schotelen. Dit is dan blijkbaar goed gelukt ondanks het slechte weer :evil: .

Tevens een extra stimulans om er te blijven voor gaan!!!

Bedankt aan alle 710 deelnemers =D> die ondanks de omstandigheden toch de moeite hebben gedaan om naar Moen te komen.

Ik ben nog maar drie maanden Steenbakker, maar dit is toch een club naar mijn hart :P =D> .

Greetz
Steve :wink:
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze middag ook naar Moen afgezakt voor de TT van de Steenbakkers. Zoals van de streek verwacht kan worden, was er wel wat baan en stapstenen (alhoewel dat aantal nog meeviel), maar ik denk dat velen daar niet om gegeven hebben.

De vele offroadstroken waren dan ook weer zeer de moeite door de regen van de voorbije week. Die offroadstroken waren dan ook zeer afwisselend: kanaalstroken, bermen (jammer genoeg in de middag gedeeltijk afgesloten), boerenslagen (wel eventjes in de prikkeldraad gevlogen), Bellegem-bos met singletrack :-D , het granvalbos gedaan (zelfs zonder af te stappen - als dat geen geluk hebben is), ... Doe daarnaast ook nog eens de vele hoogtemeters en het 'leuke' weer en je hebt een zeer geslaagde tocht. :-D

Voor de rest een goede organisatie, bepijling, bevoorrading, bikewash en douches allemaal OK. Net als de après waar we heel wat steenbakkers te zien kregen. Minder OK was het gesteld met mijn lensen. 3x moeten stoppen voor verschoven of vervuilde lenzen. (mede door aandampende bril). #-o Bij de afdaling van de keienweg ook een opvliegende grote kei tegen mijn been geslingerd gekregen, met een pijnlijke buil op mijn scheenbeen tot gevolg. #-o
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

Lang in men bed blijven liggen dan de radarbeelden en voorspelling opgevraagd en die zeiden regen tot 12u30 dus nog efkes verder de luierik uitgehangen. Om 1 uur vertrokken het eerste half uur wel nog in de regen gereden na de passage naast het kanaal waas de bepijling wel onduidelijk, ik en vele anderen zijn niet over die heuvel gepasseerd op dubbele punten mss beter met pijltjes heen en terug werken??

voor de rest lekker door den blubber rijden redelijk wat last van beginnende chain suck in het eerste deel(thuis dan ook maar de vijl gezet in de LX bladen). Na de regen nog wa meer kunnen genieten van de gevarieerde omloop. Veel alleen gereden en in bellegembos vol naar beneden tot mijn verbazing was er ene die bijna even snel naar benden ging(later bleek die geen remmen meer te hebben :) ). Degelijke bevoorrading met vriendelijke mensen.

Wel last van een slepende schijfrem door de modder achteraan een blokje opgevreten laatste afdalingen waren dan ook lachen met halve remmen. Modder stuk helaas 3 keer voet aan de grond moeten zetten. Was net daarvoor gepasseerd door 3 van het type wij kunnen heel hard recht door maar kunne niet sturen en traject kiezen. Waarna ze mij dus alledrie fors gehinderd hebben. Jammer dat mensen als ze vast rijden gewoon blijven staan en geen respect hebben voor achterop komend verkeer. In de 2e "gevaarlijke afdaling dat ook voor gehad een kieken die net na zo ne grote put/plas het nodig vond alles dicht te smijten, wat moet de rest dan doen?? in de vijver duiken wss.

Ik trek graag goed door in afdalingen en op technische stukjes en heb dan ook respect voor de trageren en ga niet schreeuwen of op gekke plaatsen inhalen. Jammer dat velen omgekeerd dat respect of is het fiets verstand niet hebben.

Genoten van een mooie rit al was den apres thuis even lang. 2u40 rijtijd 3 uur sleutelen voor de zuigers van de juicy terug wat normale beweging hadden en de hendel van de voorrem springt nog niet helemaal correct terug.
hemapolytocriet
Mountainbiker

Post by hemapolytocriet »

smashingredpompon wrote:ai ai, nogal nen pech dag.

deze ochtend al later kunnen aanzetten als verwacht (verslapen) dus 10 uur. gevolg dat er bijna geen mede bikers waren.
...
Waarvoor ontzettend veel dank, want heb hem niet meer gezien bij de finish

Maar toch de tocht uitgereden, en het was de moeite :bounce:
Hallo rode pompon, ik heb je nog gekruist net voor het einde, je was aan het twijfelen om de afdaling te nemen en laatste modderstrook langs het kanaal te doen :wink: (vrijwillig stukje 1 km extra).

Inderdaad weinig bikers gezien/tegengekomen. daardoor leek het op een privétochtje. Enkel aan de bandensporen zag je dat er nog moedigen aan het ploeteren waren.

Ik had ook nogal een pechdag; een redelijke smak gemaakt op een nochtans goed berijdbaar snel stuk, een paar meter doorgeschoven op een brede grindweg. Mijn eigen domme fout, khad nl vanvoor nog een slick liggen, maar van enige fietscontrole op nat gras is daarmee geen enkele sprake #-o 'Slip' zei het wiel en 'k lag opeens ondersteboven, een tijdje goed groggy :drunk:

Op het einde waren mijn achterste schijfremmen op, metal on metal :-?

Na de bikwash en na ons opgewarmd te hebben aan de radiator in de zaal, zijn bikebuddy Polarbear en ik doorgereden; het was nog zeker 18km naar Oudenaarde. Tja, tis een obbie, hé :lol:

Aan de Steenbakkers: prachtig parcours =D> =D> , maar jullie hadden duidelijk niet zoveel regen verwacht ? Een redelijk pittig parcours, dat wat aan het verzuipen was. Het leek bijwijlen op een zwembrevet ipv een tt.
Maar volgend jaar kom ik zeker terug ! 8)
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Proficiat steenbakkers =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

een pareltje van een tt gereden in moen, en het weer da viel al bij al nog mee, continu lichte regenval maar dat heeft ook zo zijn charmes, daar word ge taai van, veel modder maar alles bleef toch bereidbaar, zelfs de off-road klimmetjes waren best te doen.

De steenbakkers zijn trouwens hele vriendelijke gasten, heel goed onthaald geweest.

Deze staat al genoteerd voor volgend jaar

greetings the voltman
Post Reply